/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Video til DVD via Pinnacle
Fra : sonjor
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 18-05-05 18:44

jeg har overspillet et VHSbånd til DVD-RW på en optager med HD. Ville så gerne kunne redigere i filmen på PC'en v.hj. af Pinnacle, men hvordan får jeg Pinnacle til at hente filmen.? Hjælpeprogrammer eller ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 18:47

Hvis du har optagelsen på DVD kan du da ba´re sætte DVDen i komputeren - eller har du ingen DVD afspiller i komputeren.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 18:59

Mit problem er, som nævnt, at jeg vil redigere i den med Pinnacle, men hvordan får jeg Pinnacle til at hente biller/lyd ind til redigering og derefter brænding på en ren skive

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 19:01

der skulle stå billeder/lyd. Pinnacle vil have avi-filer så vidt jeg ved

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 19:03

Sammen med dit kort har du vel fået et program til redigering mm.
Er vi enige om at du fysisk kan sætte DVDen i komputeren?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 19:04

Hvilket program/kort taler vi om - Pinnacle laver flere.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 19:05

ja, det kan jeg. Du mener altså ikke at jeg kan konvertere til avi og så bruger Pinnacle til redigering og brænding?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 19:07

Pinnacle Studio 9

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 19:07

Nu snakker vi oveni hinanden.
Selvfølgelig kan du konvertere filen/filmen/optagelsen til avi, men hvorfor vil du det.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 19:09

for at kunne redigere i Pinnacle - slette en del scener - sætte tekster ind og tilføje overgange, da det er nogle ret ubehjælpelige VHS-optagelser, jeg har fået

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 19:15

Pinnacle kan da "capture" en hvilken som helst optagelse. Filnavnet er da ligegyldigt.
Det du gør forkert er nok at du forsøger at loade filen/filerne direkte.
Du skal lade den capture optagelsen fra DVDen - og så kan du redigere.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 19:23

Når jeg vil capture får jeg kun valget DV-camcorder. I hjælpefilen står der :

1. Import: Importer kildematerialet til din computers harddisk. Mulige kilder er analoge videobånd (8mm, VHS, etc.), digitale videobånd (DV, Digital8), og live-video fra et filmkamera, videokamera eller webcam.

Mangler jeg evt noget i Pinnacle?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 19:39

Nej det tror jeg ikke.
I capturebilledet har du da ikke mulighed for at vælge f.eks. drev c i stedet for camcorder.
I Edit må du kunne vise programmet hvor den skal importere filen fra.
Jeg har desværre ikke 9eren selv, men bruger en ældre version - den giver ingen problemer, der kan jeg starte i edit og importere filen (den er længe om at loade store filer) og derefter redigere den og også brænde den, men jeg bruger nu nero til brænding.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 19:51

jo, men ikke mit DVD-drev eller rettere, der er ingenting, der kan åbnes, kun 3 tomme mapper, der alle er dateret 1-1-2004, og hedder Audio_ts - Video_ts og Video_rm. Pyt, glem det lidt, jeg prøver lige i det medfølgende program, som du foreslog tidligere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 19:57

De tre mapper er rigtige - Det er DVDoptagelsen.
Er mapperne tomme??????
Er du sikker på der er noget på DVDen?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 20:00

ja absolut, jeg har lige set et brudstykke af den for at være sikker. Jeg prøver pt at rippe den med 1click DVDripper, og vil så se om jeg kan bruge et program, der var med PC-en, da jeg fik den. Jeg har prøvet dette tidligere og hentet filmen ind i Pinnacle, men så er der ingen lyd med, og det du'r jo ikke

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 20:02

denne "ripning" tager meget lang tid, så jeg forlader computeren lidt

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 20:53

jeg tror jeg opgiver redigeringen og beholder filmen, som den er. Tak for forsøget, men det gik altså ikke denne gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 21:12

Det kan ikke være rigtigt at hvis du kan se filmen på skærmen kan du da også lægge den i et redigeringsprogram.

Prøv lige denne

http://www.downloadnu.dk/p.asp?id=593

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-05-05 21:19

ok tak, jeg afprøver den i morgen eftermiddag, har desværre ikke tid før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 21:31

Det er iorden - ellers vend tilbage - det kan komme til at virke

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 19-05-05 14:30

Hej refi
Der sker ingen forandring, jeg kan godt få filerne ind i Pinnacle og Santa og også se dem men ingen lyd. Jeg er nu kommet frem til at Power Director, som fulgte med PC'en kan gøre det med lyd og redigere, så jeg holder mig til den. Power director er ikke helt så avanceret som Pinnacle, men brugelig, så jeg holder her. Endnu engang tak for alle dine forsøg. Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 15:20

Det er i orden.
At du ikke får lyden med skyldes sikkert at den kun importerer billedet/filmen uden lyd, men det kan du jo experimentere lidt med.

Når først du har det hele på harddisk/DVD skal det kunne lade sig gøre i alle de omtalte programmer - så prøv at lege lidt med dem, efterhånden bliver du mere fortrolige med dem.
Nogle er gode til det ene andre til det andet.

Fortsat god dag.