/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Wmp (windows media player) codec
Fra : patrickfridal
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 18-05-05 17:50

Hejsa

Har problemer med at afspille .avi filer, har ledt på nettet efter codec osv.
En der kan hjælpe med at finde det rigtige codec til at afspille .avi?

Mvh. Patrick

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-05 17:58

Hej Patrik

Brug Realplayer, QuickTime eller WinAmp i stedet for, da de er lige så gode som Mediaplayer er.

AVI filer er som regel "krympede" DVD flm, og Medie Player har det ret dårligt med ikke standard ting.

Lars

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 17:59

Der skal da ikke noget codec til.
Media player spiller da avi som standard.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 18:03

Korrigerer lige mig selv lidt.
Enkelte avi-filer KAN kræve et codec, men det er de færreste.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 18-05-05 18:14

Mange udenlandske AVI filer kræver codecs til Medieplayer. Derfor min anbefaling: brug dog realplayer/QuickTime eller WinAmp til de tilfælde hvor Medieplayer bare ikke vil/kan læse AVI filen.

Lars

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 18-05-05 20:00

Jeg har rigtige gode erfaringer med dete værktøj, som kan fortælle dig hvilke codex du har brug for at kune afspille den pågældende film, mon du også kan det anvendeligt???

http://www.headbands.com/gspot/

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 18-05-05 21:09

Vil jeg prøve i morgen, mit winamp afspiller heller ikke .avi filer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-05-05 07:24
Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 20-11-05 13:20

Tak for svaret larsfrohn.