/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Daemon laver numre med mit drev
Fra : vaxen
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 18-05-05 15:04

Hej med Jer!

For anden gang er det nu sket, at et drev ikke virker. Sidste gang endte det med formatering, men det har jeg bestemt ikke lyst til igen. Min klare fornemmelse er, at det er daemon der laver numre, men jeg er selvfølgelig ikke sikker.

Problemet er, at mit dvd-drev holdt op med at læse. I går virkede det fino, i dag kan den ingenting. Den kan ganske enkelt ikke se hverken dvd´er eller cd´er, der kommes i drevet.
Som sagt har jeg prøvet det før og der var ikke tale om en hardwarefejl... hvad siger I?

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 15:39

Hvis maskinen finder drevet og den blot ikke kan læse hvad du kommer i - så prøv en rensning.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-05 15:41

Jeg havde for kort tid siden et DVDdrev der i maskinen sagde alt OK men det kunne hverken høre,se eller læse.
Skraldespanden - nyt drev.
PS - Jeg bruger IKKE deamon

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 15:55

Er du sikker på at master/slave er sat rigtigt.

Kommentar
Fra : 6963cypress

Dato : 18-05-05 15:55

har du prøvet at fjerne de virtuele drev med deamon?? det kan måske hjælpe, men husk at det nytter ikke noget bare at lukke deamon fordi så bliver de virtuele der

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-05-05 15:57

Hmm... det lyder jo ikke godt refi! Som du skriver er alt tilsyneladende ok - ingen fejl nogen steder. Den læser bare ikke mediet... Øv!

Emesen - master/slave er som det skal være - den har jo virket indtil nu uden problemer.

Jeg forsøger med en rensning allerførst og håber det bedste.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-05-05 15:59

Jep, jeg unmountede alle drev som det første jeg gjorde - det virker ikke. Overvejer at afinstallere daemon hvis rensningen ikke virker

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 15:59

Priserne på drev er jo efterhånden billigt - og INTET holder evigt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-05-05 16:09

Det har du ret i - i princippet er det ligegyldigt, for drevet - eller dvd-brænderen, hvis jeg skal være helt præcist er forholdsvist nyt - under et år, så det vil garantien nok klare for mig... Men det er da irriterende!!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-05-05 16:12

Jeg tænker mig ikke om - jeg kan jo ikke bruge rense cd-en, når den ikke kan se, at den er kommet i....

Kan man gøre det på andre måder, eller er spillet tabt?

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 16:15

Har du en HD som du kan sætte på det kabel hvor det CD/DVD drev sidder.
Som master.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 16:17

daemon - kører du linux

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 16:27

Den kører vel når du lægger noget i - så rense cden burde da virke - selvom de helst skal bruges INDEN det går galt.
Ellers må du skille den ad - Nå nej - for guds skyld ikke da du jo har garanti på den.
Hvis den ikke kører når du lægger rense cden i er det helt klart en bytter.
Så registrerer den jo slet ikke noget.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-05-05 16:41

Emesen>> Har desværre ikke nogen ekstra HD lige ved hånden. Og jeg kører windows xp. Har du nogen ideer??

Refi>> Nej, den kører ikke overhovedet. Jeg har lige rebootet og ikke engang ved opstart kører den rundt. Så jeg må vel sende skidtet tilbage, hvor den kom fra... Surt!

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 16:51

Jeg syntes ikke du skal rode ret meget med den når der er garanti på den.
Selvom den sad i maskinen ved køb, behøver du ikke at aflevere hele maskinen - det er tilladt at pille den ud - du må bare ikke pille i selve drevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 16:52

Og da maskinen jo siger den OK - må det jo være drevet og ikke forbindelserne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 17:21

h-klik denne comp>administrer>diskhåndtering> der skal den stå
Og gør den det så se lige om der nogen valg ved H-klik på det grå område

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-05-05 17:55

Emesen>> Den er der lige så fint - ligeledes i enhedshåndteringen uden nogen problemer.
Du nævner et gråt felt i diskhåndteringen det kan jeg ikke lige finde - kun i forhold til HD.

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 22:44

Hos mig (ganske vist win2000 som ligner XP)
står der:
CD-rom 0
DVD(F:)
online
I et kvadratisk gråt felt
Og der kan jeg h-klikke og vælge følbgende:

skift drevbogstav og sti
skub ud (skuffen åbner)
Egenskaber
hjælp

Ser det sådan ud hos dig i administrer > diskhåndtering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 23:32

Jeg kan da oplyse at XPpro viser det samme som du siger "emesen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 23:34

Dog står der ikke online ved diskdrev - kun ved harddisk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 23:46

Det er muligvis fordi min DVD-brænder er master på sekundary kabel (IDE 1)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 23:48

Sov godt...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 00:03

IDE 1 >>>> IDE 2 skulle det være.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-05-05 10:39

Hej igen! Sorry - jeg måtte i seng, så jeg svarede ikke så prompte

Som Refi siger, der står det samme hos mig ved højreklik på felterne med drev-angivelsen.

Jeg har nu i mellemtiden kontaktet forhandleren og jeg sender drevet så hurtigt som muligt.... Irriterende, når jeg nu lige skulle bruge det, men jeg må jo bide det i mig som en god PC-bruger

Vaxen

PS... Jeg lukker, når jeg har fået drevet tilbage i tip-top stand

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-06 16:47

Tak for svaret refi.