/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Boret / Hakket
Fra : tomsen2004
Vist : 652 gange
120 point
Dato : 18-05-05 13:42

Hvordan borer, hakker jeg en knallert? Det er en ganske almindelig Tomos.
Det irreterer mig at cyklister overhaler mig. Den kan kun køre nøjagtig 30 km i timen men ikke i modvind eller op af bakke.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 18-05-05 13:50

hej du kan hakke den ved at skære lidt af stemplet så det bliver kortere
men husk det er den vej der vender op mod kaburatoren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 14:15

Grunden til at man tidligere kaldte det "hakket" er netop at man laver et hak i bunden af stemplet ved indsugningssiden.

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 18-05-05 15:34

Hej Tomsen.

Det kan bedre betale sig at købe et tunsæt i stedet for alt det der flittige håndarbejde. Det giver et langt bedre resulatat, da man altid er begrænset af hvor godt man udfører "arbejdet".

mvh
Frederik

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 120 point
Dato : 18-05-05 15:40

Og Boring betyder simpelthen at du fjerner plumpen. Det giver ca. 10 km/t. Tidligere borede man den ud, idag fjernes den ret nemt ved at fjerne lodningen. Rigtigt seje fyre gik med plumpen i en halskæde. Det kan man jo ikke hvis den er boret i spåner

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 20-05-05 07:41

he he

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 14:03

Fandt du ud af det? Så vend lige tilbage Fik du svar, så luk spørgsmålet. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 07:39

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 10-01-06 04:47

Tak for svaret arne.jakobsen.Bedre sent end aldrig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-01-06 05:52

tomsen - TAK ford du lukkede, bedre sent end aldrig. Hjalp mit råd?