/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Elefantsnot/lærens tyggegummi
Fra : Dyrbyogco
Vist : 7891 gange
100 point
Dato : 18-05-05 12:59

Er der nogen der har et godt tip til, hvordan man kan få gammel elefantsnot af en murstensvæg?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-05 13:18

Hejsa
Mon ikke dette kan gøre det? Jeg har godt nok aldrig selv prøvet.

Citat
AFRENSER, KONCENTRERET
BORUP Afrenser, koncentreret. Baseret på Benzalkoniumchloridopløsning og har en fortræffelig desinficerende virkning.

Anvendelsesmuligheder:

Borup Afrenser anvendes til utallige formål: Desinficering, rensning og rengøring af f.eks. træværk, hegn, tagplader, murværk, fliser, sokler og kældertrapper. Produktet er specielt virksomt mod begroninger.

Brugsanvisning:

Borup Afrenser virker bedst på fugtige overflader. Produktet påføres med pensel, børste eller med vandkande med spreder. Kan også bruges i højtryksspuler.

Et per dage efter påføringen kan resterne fjernes med stiv børste eller kost. Når rengjort træværk er tørret, bør det efterbehandles med træbeskyttelse.

Borup Afrenser fortyndes med vand i forholdet 1:10 – 1:20 til begroninger, - og i forholdet 1:50 til desinficering.

Kilde: http://www.svendaage.dk/borupkemi.htm

Held og lykke med "klatten"
Søren

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-05-05 14:25

Hvad med renset benzin?

Det er jo en slags lim, der skal af.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 18-05-05 15:51

Engang kunne man få en isende spray til at fjerne fx tyggegummi. Men aner ikke om de stadig eksisterer....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-05 15:59

TQsen... du / I kan nedfryse med flydende lightergas. Det kan man købe på "spray-dåse" i enhver døgnkiosk, supermarkede osv. men lad nu være med at ryge eller at have andet åben ild i nærheden

Kommentar
Fra : nicc

Dato : 01-06-05 11:40

Jeg har også haft en masse pletter med blåt elefantsnot på en væg. Jeg tog en ny klump elefantsnot og "duppede" med på klatterne. Det fik klatterne på væggen til at hænge i klumpen.