/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
linux
Fra : frederikshavn
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 18-05-05 11:19

jeg prøver lige her,kan ikke få hjælp andre steder,jeg kunne godt tænke mig at prøve linux,så jeg har dl.Mandrake 10.1&fedora core4 test 3,men mit problem er mit cd/dvd-drev,det er en plextor px712sa,det er en sata brænder,nu blandtandet fedore core,der kommer på et tidspunkt hvor den spørger om hvor boot mediet er,og jeg vælger så mit drev,men så beder den om en driver,da de driver den foreslår ikke understytter mit drev,findes der en løsning på det?

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 18-05-05 11:23

Prøv at kopiere dit svar og læg det herind: (Også).

www.udvikleren.dk

www.netcoders.dk

www.eksperten.dk

www.solutions2all.dk

Hvis du paster deti nd i alle disse forums inkl. kandu som du har gjort, så skulle der gerne komme et svar

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 18-05-05 11:51

Hvis du også bare skal prøve det kan du jo prøve Knorpix som er en CD-rom version af linux.

Det vil siges det køres på cd-rom og ikke skal installeres.

http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 18-05-05 15:36

Du kan også på Plextors hjemmeside få drivere til Linux for dit SATA DVD drev

www.plextor.com og her vælge downloads, så lander du det rgtige sted.

Lars

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 21-05-05 06:51

Du har samme problem som man ofte støder på i Windows. Hardwaren er udviklet efter at styresystemmet er frigivet, så installationen kender ikke den pågældende driver til dit drev. Prøv at bruge et andet drev (ide-drev) imens du installerer - og hent så opdateringerne til Linux bagefter.