/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvordan finder man andres tlf. nr.?
Fra : Axelise
Vist : 3197 gange
50 point
Dato : 18-05-05 10:55

Jeg har ofte hørt at folk har fundet andre menneskers mobil tlf. nr. på nettet, men hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 10:56

Eniro.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 11:01

Selv taletidskort - hvis man kender ejeren - står der.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 11:01

Hvis det ikke er hemmeligt kan du finde det her http://tdconline.dk/vejvisere/oplysningen/

men det kræver at du har nogle oplysninger.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 11:02

Altså hvis teleselskabet kender ejeren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-05 11:02

Du kan kun finde det, hvis nummeret er registreret. Altså ikke mulighed for taletidstelefoner eller dem der er hemmeligt nr.

Ud over Eniro.dk, er der De Gule Sider og Krak.
Under personsøgning skriver du telefonnummeret, og hvis det er registreret kommer navn og adresse på personen.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 11:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 11:09

Hemmelige numre holder ikke.
Vi har 4 mobiler der KUN bliver brugt internt, og de skulle være registreret med hemmeligt nr., men de står i oplysningen alle.
Skal vist lige have fat i teleselskab

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 18-05-05 11:46

Det er ikke alle numre der er ooplyst selvom de ikke er hemmelige. Nummer hos CBB er fx ikke

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-05 11:46

Nu har jeg prøvet alle søgekriterier uden held. Det er en gammel ven, som jeg mødte til en koncert i går, og vi har ikke set hinanden i mange år. Han fik mit mobil tlf. nr. og ringede med det samme til mig, mens vi snakkede; jeg svarede at min mobil var slukket, men han sagde, at jeg ville kunne se hans nummer, når han havde ringet op til mig. Det kunne jeg bare ikke, - der lå kun en besked til mig.
Nu har han jo selvfølgelig mit nummer, så han ringer nok igen, men jeg ville gerne finde hans mobilnummer (han har ikke fastnet), hvis han skulle ringe forgæves.
Han er tilsyneladende den eneste i ihvertfald København, som hedder det han hedder, og han har ikke hemmeligt nr., for så ville han vel ikke påstå, at jeg skulle kunne se nummeret på mit display..?
Meget mærkeligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 11:54

Der må da stå i din telefon hvem der har ringet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 11:55

Han kan selv bestemme om du må se hans nummer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 11:56

"1975"
Det har du ret i - og det kan jo undre når CBB er et TDC selskab.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 12:01

Kan du ikke se numrene på de sidste opkald?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-05 12:14

Jo, jeg kan se numrene på de sidste opkald, men ikke på hans. Og det var ham der var mest ivrig efter at vi skulle ses og have kontakt, så jeg ved, at han ikke har prøvet at snyde mig. Jeg har prøvet det før; at nogen har ringet til min mobil mens den har været slukket, og så har jeg efterfølgende kunnet høre beskeden men ikke kunnet se nummeret på vedkommende. Det kan jeg kun, hvis telefonen ikke er slukket.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 12:18

Tror du så ikke at han ringer til dig igen. Han vil vel undre sig over, at han ikke hører fra dig.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-05 12:45

Jo, det er jeg såmænd sikker på. Jeg ville bare gerne finde hans nummer, hvis det kunne lade sig gøre. Jeg ved han ville blive glad, hvis jeg tog initiativet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-05 12:51

Den opringning du har modtaget fra ham - kan du ikke ringe retur?
Selvom du ikke kan se nummeret kunne det jo være man kunne besvare det.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-05 13:06

Tak for svaret refi.
Hurra! Det lykkedes simpelthen i forbindelse med at jeg prøvede at finde ud af, om jeg kunne ringe retur. Jeg kom ind i en guided menu, som jeg ikke anede at jeg havde!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 13:13

Alletiders - så lærte vi alle lidt nyt.

Fortsat god dag