/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  jomfruane 570
Uddannelses Projekt
Fra : TheOsirisDK
Vist : 387 gange
20 point
Dato : 18-05-05 09:28

Hey, vores lære har lige fået den ide at vi skal gennemgå en "uddannelses proces" hvori vi gerne skulle komme op med et clue om hvad vi syntes kunne være spændende at bruge vores liv på.
Jeg fik den ide at skrive om "film instrukering"
Syntes det kunne være spændende at lære lidt om hvordan man bliver film instruktør og hvordan en film instruktør osv.
Mere specifikt; Jeg skal lære lidt om livet af en DANSK film instruktør.
Hvordan er mulighederne i Danmark? Hvordan kan jeg komme videre? Hvad er kreterierne for succesfuld film instruktør?
Er det mon muligt at finde nogen der går på film skole at interviewe? Osv?

Jeg tænkte at på dette forum der måske var nogen der kendte lidt til det og måske kunne hjælpe lidt her? plz?

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 18-05-05 15:39

hej.

prøv at gå ind på www.uddannelsesguiden.dk og søg under f.eks Film- og tv-produktionsuddannelsen.

Mvh
Frederik

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 18-05-05 16:01

ohhh... det glemte jeg undskyld, der har jeg været inde og den var meget brugbar...
Selvom dog til at starte med mente den at jeg skulle være "vvs-mand" :-/

Det kunne være rigtig godt hvis jeg kunne komme til at snakke med nogen der måske går på filmskole eller noget ligende

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-05-05 15:53

Er du fra Storkøbenhavn? -Så er det oplagt at kontakte eller besøge "Filmbyen", Avedøre Tværvej 10, 2650 Hvidovre.

Det er her de danske navne hører til.

AMP

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 24-05-05 15:59

I know, men jeg bor desværrer ikke ikke i københavn. Anyway skal aflevere i morgen. Hvis nogen har noget at sige til "filmintrukering" vil jeg sstadig være meget taknemlig...