/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Erhvervspraktik
Fra : jooness
Vist : 324 gange
50 point
Dato : 17-05-05 15:42

Efter sommerferien går jeg i 9. klasse og skal i erhvervspraktik. Jeg har lidt svært ved at finde et sted jeg kan komme i erhvervspraktik uden for store problemer. Er der nogle der kan anbefale et sted (evt. selv har været der) eller bare et sjovt eller specielt sted?
Mine interesser ligger i journalistik, politik, musik eller noget med aktier.

Kommentar
Fra : jooness

Dato : 17-05-05 15:43

Forresten interesserer jeg mig også for sport hvis det kan bruges!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-05 15:46

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor i landet, men du skriver jounalistik, hvad så med at henvende dig ved en avis/dagblad, hvis der er sådan en i nærheden.

mvh dova

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-05-05 15:48

Hvor i landet bor du?
Hvad med en redaktion, det lokale blad eller lign.
Jeg var selv i praktik som journalist som ung..øhmm det er nogle år siden, men jeg fik da lov at omskrive små artikler og sådan noget.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 17-05-05 15:52

Erhvervspraktikanter på vores 'Ugeavis' får lov at skrive en artikel om et selvvalgt emne (eller et af tidens hotte emner i byen)
Ellers vær lidt frisk og send en ansøgning til din lokale folketingspolitiker, om at komme i praktik hos vedkommende - hvis du IKKE prøver, så får du ikke engang et 'nej'

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-05 15:57

Citat
Jeg har lidt svært ved at finde et sted jeg kan komme i erhvervspraktik uden for store problemer.

Er det på grund af afstanden?

Journalistik: Den lokale avis

Politik: En lokal vælgerforening, et parti, som du sympatiserer med.

Musik: Den lokale radio? Nu skriver du jo ikke noget om du selv er udøvende i musik, men er en "lytter"

Aktier: En bank eller kreditforening.

Nu kommer du ikke til at fuldføre et "job", men kun indblik.

Ja, hvor i landet bor du.

Ingen kan anbefale dig et "godt" sted, da alle er så forskellige.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jooness

Dato : 17-05-05 16:39

Jeg bor i Stenløse på Sjælland. 30km fra København

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 17-05-05 16:52

Jeg kender en som fik lov til at være i praktik i EU's hovedhvarter i Bruxelles sidste år, og jeg har da også hørt om folk som var i folketinget...

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 17-05-05 19:41

Ta erhvervspraktik i Fætter Br og se den anden side af legesagerne. Jeg aner ikke hvorfor jeg gjorde det, men det var 14 gode dage.

mvh
Frederik