/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
nypris på gammel mc
Fra : gubbierne
Vist : 2562 gange
100 point
Dato : 17-05-05 12:54

Hej...
På hvilken side på internettet kan man finde nyprisen på en gammel mc... Tak... Lone...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-05 12:55

Det kan du nok ikke så let, men hvad er det for en MC

mvh dova

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 17-05-05 15:33

Vi har ikke købt en endnu, vil vente til vi kommer fra ferie... Det er forsikringsselskabet (codan) der vil ha nyprisen... Topdanmark skal ikke bruge den???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-05 15:51

Nej, nu er det sådan med de fleste forsikringsselskaber, at når motorcyklen er af en vis alder, så regner man med handelsprisen på den, altså den nuværende værdi.

Jeg kan ikke forstå hvad de vil med nyprisen, for den kan de ikke bruge til en disse. Og mange ældre motorcykler er jo dyrere i dag, end da de var nye.

Men hvor gammel og hvilken maskine tænker I på, for jeg har da nogen priser på forskellige, der går nogen år tilbage.

mvh dova

Kommentar
Fra : hms

Dato : 17-05-05 16:20

Hej.
Hvis Du oplyser hvilken model og årgang, kan jeg med stor sansynlighed sige det.

Har de fleste gamle MC-Revy.

m.v.h.
hms
www.eliminator.dk

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 19-05-05 18:31

Vi har kigget på en yamaha virago 1100 fra 1987... Den har gået 30000 miles og koster 72.900 kr, (er det dyrt?) den er i rigtig fin stand... Forhandleren kaldte den virago guld, fordi der er lidt guldbelægning hist og pist......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-05 00:34

Det lyder slet ikke rigtigt med en Guld Virago XV 1100 fra 1987.
Den model var først på det danske marked fra 1991, og da kostede den fra ny, og hold nu godt fast: 79.900, så altså kun 5ooo mere end det I har kigget på.
En Virago der har kørt 30000 miles er meget godt brugt.
Det er en pokkers flot cykel, men de der gamle V2 motorer fra Yamaha, er ikke vildt gode, de er svage i knasten og startdrevet går i stykker for et godt ord, og det er hammerdyrt at reparere.

mvh dova

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 20-05-05 06:48

Forhandleren sagde den var fra 1987, men han kan bilde os hvad som helst ind, vi har ikke forstand på det, vi vil bare gerne ha en pæn cykel... Kan det betale sig at købe en mc i tyskland, og så selv sørge for syn og afgift?

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 20-05-05 06:55

Hej,

Ved køb af en brugt MC i Tyskland er udvalget selvsagt MEGET større...men der er sjældent noget sparet ved det. I bedste fald kan man få en pænere MC end ved køb her i landet, men prisen bliver nogenlunde den samme, når afgift og transportomkostninger er betalt.

MVH
www.dinmc.dk
v/ Lars Ebdrup

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-05-05 09:16

Prøv evt. at henvende dig hos ham her: Johni Skriver, 40931841.
Han er (amatør)ekspert i mc'er med MANGE års erfaring (>35 år) og kan vejlede dig/jer til et godt og fornuftigt mckøb.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-05 11:38

Det kan sjældent betale sig at købe i Tyskland.
med de danske registreringsafgifter bliver prisen den samme.
og nogen modeller kan der være problemer med typegodkendelserne.

Det der dog kan være en fordel ved en importeret, er at man nogen gange får en motorcykel der ikke har kørt så mange kilometer som tilsvarende modeller der har kørt i Danmark.
Men vedligeholdelsesmæssigt, altså rengøring/pudset, udseende o.s.v. er som regel dårligere end på de danske.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dinmc

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-05 14:42

Mht. import at MC så er det ikke længere noget problem at få dem indregistreret i Danmark, såfremt de kommer fra et EU land og har været indregistret i det pågældende land. Problemer med typegodkendelserne er derfor kun et problem hvis MC'en kommer fra et land udenfor EU. MC'en skal selvfølgelig altid opfylde de danske krav til f.eks lys, uanset om MC'en kommer fra et land indenfor eller udenfor EU.

MVH
www.dinmc.dk
v/ Lars Ebdrup

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 25-05-05 09:37

Tak for svaret dinmc.