/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hønsegård
Fra : Landpigen
Vist : 945 gange
20 point
Dato : 17-05-05 10:29

Jeg tænkte det nok - jeg havde ikke gravet hegnet langt nok ned, så måtte i nat vinke farvel til et par høns

Hvor langt bør hegnet være gravet ned, så jeg undgår Mikkel Rævs besøg igen? og er der andre tricks, som kan skræmme den bandit væk?

På forhånd tak!

vh
Landpigen

Accepteret svar
Fra : Dirty_joker

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-05 10:33

0,5-1 meter!

Er ikke sikker min svoger har nemlig selv lige laver et... Bare til kaniner...

Kommentar
Fra : Landpigen

Dato : 17-05-05 10:35

Uha det var godt nok dybt :(....jeg må igang med spaden igen igen igen...tak!

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 17-05-05 10:38

I hvert fald der omkring!

Ja det tog også et stykke tid da han pludselig satte mig igang med det...
MEn du skal regne med den dybte ca..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-05-05 10:39

Få en minigraver forbi. Det koster ikke alverden. Det sparer dig for en del vabler.

Jeg ved ikke med ræve, men rotter holdes effektivt væk med en eternitplade gravet ned i 80cm.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 17-05-05 10:40

(DYBDE)

Godkendelse af svar
Fra : Landpigen

Dato : 17-05-05 10:47

Tak for svaret Dirty_joker. Jeg må igang med spaden igen igen...

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 17-05-05 11:43

Det jeg har gjort var at sætte en el tråd 20 cm over jorden og 10 cm fra høsegården, det kostede ca 300 kr og jeg har aldrig besøg af mikkel, selv mine hunde holder sig lang væk fra tråden
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Landpigen

Dato : 17-05-05 12:09

Hej Robert - skal man ikke have fat i sådan en el-tingest så til hegn? - den koster vel også en del?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-05 12:31

Hej
Nu er spørgsmålet besvaret, men lige så vigtigt som at grave 60-70 cm ned, er højden på hønsegården.

Den skal være mindst 2 meter, medmindre der er tråd eller tag over, hvilket vil være det bedste.

For nu er det ikke kun en ræv du skal passe på, men i høj grad også måren, og den kommer ind hvis ikke der er overdækket.

mvh dova

Kommentar
Fra : Landpigen

Dato : 17-05-05 12:40

Hej dova - tak for svaret. Nej det er knap 2 meter højt - men har hele livet haft høns uden besøg fra en mår (7-9-13), jeg har så bare ikke selv lavet hønsegården og hegnet har aldrig været 2 meter højt og derover - så det vil jeg ikke umiddebart ændre ved.

Jeg kunne godt li' ideen om en el-tråd rundt om gården...hmm

vh
Lp