/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
jagt tegn fra usa
Fra : dr_scooter
Vist : 1880 gange
100 point
Dato : 24-09-02 19:40

Hej allesammen!!!!!!!!!!!!!
Jeg ville bare lige høre om det var muligt at omstede et jagt tegn fra usa til et dansk jagt tegn.
Jeg fik jagt tegnet i Texas og er nu også interesseret i at gå på jagt i Danmark. er det muligt?

På forhånd tak for hjælpen.....

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-02 21:09

Hej dr_scooter

Det kan ikke lade sig gøre, da der er stor foreskel på vildtarter, skudafstande, love etc.
Derfor vil der komme komplikationer med denne omsteding...

ses

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 19:51

Umiddelbart burde det ikke være muligt, da du ikke har aflagt en prøve.
Men spørg Skov-& Naturstyrelsen/Jagttegnskontoret, der får du klar besked.

--
Med venlig hilsen
Georg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 01:32

Det kan du uden på problemer - henvend dig på våbenkontorety på den lokale
politistation med. rel, papirer pas mv.

Så er du kørende efter 4 dage - min bror har lige fået det konverteret i
Nakskov - dog var hans fra California..
--
Knæk og Bræk
Pierre Jakobi

dr_scooter <dr_scooter.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%i1k9.25598$Qk5.1150838@news010.worldonline.dk...
> Hej allesammen!!!!!!!!!!!!!
> Jeg ville bare lige høre om det var muligt at omstede et jagt tegn fra
> usa til et dansk jagt tegn.
> Jeg fik jagt tegnet i Texas og er nu også interesseret i at gå på jagt i
> Danmark. er det muligt?
>
> På forhånd tak for hjælpen.....
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 07:15

"PJ" <pjnast@post6.tele.dk> wrote in message
news:3d91040a$0$11015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det kan du uden på problemer - henvend dig på våbenkontorety på den lokale
> politistation med. rel, papirer pas mv.
>
> Så er du kørende efter 4 dage - min bror har lige fået det konverteret i
> Nakskov - dog var hans fra California..

Det er vel ikke de samme dyrearter man skal lære at skelne mellem i USA som
i DK ?
Desuden kan det næppe være særligt svært at få jegttegn i USA.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 21:42

"PJ" <pjnast@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d91040a$0$11015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det kan du uden på problemer - henvend dig på våbenkontorety på den lokale
> politistation med. rel, papirer pas mv.
>
> Så er du kørende efter 4 dage - min bror har lige fået det konverteret i
> Nakskov - dog var hans fra California..
> --
> Knæk og Bræk
> Pierre Jakobi

Det er ikke noget politiet har med at gøre. Det er udelukkende Skov- og
Naturstyrelsen, der kan udstede jagttegn.

Når man er bosiddende uden for Danmark - kan man få udstedt dansk jagttegn
udfra sit hjemlands jagttegn. Jeg ved dog ikke om man kan fra alle lande.

En udlænding, der har sit hjemlands jagttegn, og som tager bopæl i Danmark,
skal op til dansk jagtprøve for at få udstedt dansk jagttegn.
Det gælder også selvom han måske i en årrække fra sit hjemland har fået
udstedt dansk jagttegn.

mvh.
J.Po.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 11:47

Hej Ng.
Tror i ikke der er lidt forvirring imellem jagttegn og våbentilladelse.
venligst F.Aagaard
"JPo" <spamfri_pregeh@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d921fb1$0$69051$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "PJ" <pjnast@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d91040a$0$11015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Det kan du uden på problemer - henvend dig på våbenkontorety på den
lokale
> > politistation med. rel, papirer pas mv.
> >
> > Så er du kørende efter 4 dage - min bror har lige fået det konverteret i
> > Nakskov - dog var hans fra California..
> > --
> > Knæk og Bræk
> > Pierre Jakobi
>
> Det er ikke noget politiet har med at gøre. Det er udelukkende Skov- og
> Naturstyrelsen, der kan udstede jagttegn.
>
> Når man er bosiddende uden for Danmark - kan man få udstedt dansk jagttegn
> udfra sit hjemlands jagttegn. Jeg ved dog ikke om man kan fra alle lande.
>
> En udlænding, der har sit hjemlands jagttegn, og som tager bopæl i
Danmark,
> skal op til dansk jagtprøve for at få udstedt dansk jagttegn.
> Det gælder også selvom han måske i en årrække fra sit hjemland har fået
> udstedt dansk jagttegn.
>
> mvh.
> J.Po.
>

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 28-09-02 15:20

Din Fede sæk lort....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 08:10

Hej

Det er da et jagt tegn, jeg kænder en som var på grønland og abejde og da gik
han ned på kummune og hentet et jag tegn ud prøve det har han så fåde lavet om
til et dansk jagt tegn også uden prøve.

"Christian B. Andresen" schrieb:

> "PJ" <pjnast@post6.tele.dk> wrote in message
> news:3d91040a$0$11015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Det kan du uden på problemer - henvend dig på våbenkontorety på den lokale
> > politistation med. rel, papirer pas mv.
> >
> > Så er du kørende efter 4 dage - min bror har lige fået det konverteret i
> > Nakskov - dog var hans fra California..
>
> Det er vel ikke de samme dyrearter man skal lære at skelne mellem i USA som
> i DK ?
> Desuden kan det næppe være særligt svært at få jegttegn i USA.
>
> --
> mvh/regards
>
> Christian
> ICQ: 4937239