/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat uno 1991 1,0 ie
Fra : sutrow
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 16-05-05 13:26

Hej ville bare lige høre om der er nogen herinde der har nogle erfaringer med ovennævnte bil, da jeg er ved at anskaffe mig en, da jeg skal til at køre langt på job, så det er udelukkende pga. benzin forbrug osv. Er det en ok bil eller er der konstant problemer med dem eller hvad er "dommen" generelt fra folk herinde? Hvad skal man kigge efter ved køb af sådan en vogn?

På forhånd tak...

Mvh.
Dennis

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 16-05-05 14:03

Du kan gå ind på bilsyn.dk hvis du har nummerpladen og tjekke hvad der er top ti i fejl på en sådan bil, der kan du så også se hvornår den sidst blev synet og om der var fejl på den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-05-05 14:39

Helt ærligt?

Så ville jeg ikke købe sådan en gammel Fiat Uno og regne med et billigt stabilt transportmiddel til at køre langt i hver dag.

Men generelt på Fiat skal du kigge efter rust, og den må helst ikke have kørt ret mange kilometer før den lille motor er udlevet.

Så er der selvfølgelig at tjekke bremser, støddæmpere, styretøj o.s.v.

Og tjek på www.mandagsbil.dk om der yderligere er ting som folk har haft problemer med på den der model.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-05-05 14:51

Hold dig langt væk fra den bil!! De ruster og som dova siger motoren, den er så lille at den går næsten altid for fuld belastning.Prøv og find en Toyota.Husk du skal have en bil du kan stole på. Det kan man som regel ikke i en fiat uno som er så gammel.
alimak

Kommentar
Fra : bergmand2004

Dato : 16-05-05 16:49

find en punto istedet du kan få et fint eksemplar til 25000 kr de kører langt på literen og ruster ikke i samme grad som forgængeren uno....

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 16-05-05 18:05

dova-> Jeg har været inde og kigge på siden, og jeg kan ikke finde Uno'en om det er godt eller dårligt må jo så stå hen i det uvisse... :)

Anyway for at give lidt flere detaljer, så er der intet rust at komme efter på vognen og den har kørt 135.000 km og umiddelbart er der ingen defekter at komme efter lige pt.

Mvh.

Dennis

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 16-05-05 18:09

bergmand2004-> Det havde jeg også gjort hvis jeg havde 25.000, men det har jeg ikke lige nu pga. andre indkøb... :)
Men havde jeg haft 25.000 havde jeg nok købt mazda eller noget i den stil, det er sgu vogne der holder til noget...

Mvh.

Dennis

Accepteret svar
Fra : jandyhr

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-05 07:42

Hej Dennis
Køber du Fiat skal du selv kunne lave enkle ting, som bremser, skifte bærekugler m.v.
Jeg har selv kørt 500000 i en Uno 60s, 19,2 på literen men der har også været omkostninger.
I flæng kan nævnes ting som blev udskiftet:
Alle hjullejer ( 2 gange)
motor ( 1 gang)
gearkasse (2 gange)
drivaksler ( 2 gange)
udstødning ( 2 gange)
støddæmpere ( 1 gang)
Sikringsboks ( 1 gang).
Olieskift for hver 20000 km og rustbehandling hver 2. år.
Den har aldrig ladt mig i stikken men hvis du ikke vil skrue selv, så køb en rustfri japaner.
Mvh Jan

Godkendelse af svar
Fra : sutrow

Dato : 23-09-05 13:39

Tak for svaret jandyhr.