/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Anlæg Til Knallert
Fra : fred280188
Vist : 1122 gange
70 point
Dato : 16-05-05 11:46

Hey jeg skal smide et anlæg i min scooter (SF2) men jeg ved ikke helt hvordan:

Skal man bruge forstærker (jeg har 2 højtalere og at anlæg der er pillet ud af en Citroen Xsara Picasso)

Udover en sikring, hvad skal jeg ellers ha?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-05 12:08

et større batterri (Amp) evt lader ville nok være en god ide

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 16-05-05 12:25

Hmmm ... Du skal jo da ihvertfald sørge for at der er 12 volt på din knallert ... og allerhelst med negativ stel (Jeg ved ikke hvordan det er i dag, før i tiden var de alle 6 volt)

Så skal du få anlægget installeret så det ikke bliver udsat for fugt ... Lidt en udfordring vil jeg mene der er ikke rigtigt nogen steder på en knallert hvor der ikke kan trænge vand ind .. Meen der er jo ikke noget sjov ved at bøvle i timevis med at sætte et anlæg på geden... og så det brænder af ved det første regnskyl

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 16-05-05 12:39

asså den er 12V, og ved ikke det med negativt stel, ideen er det skal være udtageligt, så ved evt. regnvejr kan det udtages;). Men ville en forstærker være en god idé?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 16-05-05 12:49

hvis du kan gøre det udtageligt er det jo fremragende ...

En forstærker derimod ville nok ikke være et hit ... Jeg kan forestille mig at der ikke er det helt store energioverskud i generatoren på sådan en knallert ..

Under alle omstændigheder vil ethvert strømforbrug du udsætter din forholdsvist begrænsede motorkraft tære på den energi der ellers ville kunne være overført til vejen... Dvs . Større strømforbrug = lavere tophastighed

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-05-05 15:50

Du får også brug for en kølle så du kan forsvare dig imod alle de mennesker der bliver skide sure over at du kører rundt på gader og veje og "larmer"

Hvorfor ikke bare nøjes med en god MP3-afspiller med ørepropper? Så er det kun dine egne ører der "lider". Hilsen AJ

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 16-05-05 20:17

arne.jakobsen, kan godt forstå din pointe, men til en strandfest er det da lir at ha sit stereo anlæg med sig..:D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-05-05 20:30

Det har du ret i. Og så må du undskylde min kommentar

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 23-05-05 15:25

-Hva' med en ultralight knallerttrailer med en ghettoblaster..der ville så måske også blive plads til et lille fadølsanlæg..;)
Vh. Tomozy