/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Cristian Ludvig Lopold Abildgård omkring~
Fra : krizz20
Vist : 1562 gange
160 point
Dato : 16-05-05 01:37

Cristian Ludvig Lopold Abildgård omkring 1790
og
Cnstantia Mrgerthe Sophie Abildgaard 1792

Gift den 15 juni 1814

Christian wilhelm halvardius abildgaard 03 jan 1815
Julius leopold Hanibal Abildgaard omk. 1818
Ludvig Carl anton abildgaard 24 okt 1818
Martine samuline sophie abildgaard 1821
Edvard Nickolai 16 jan 1824

nogen der ved mere

Indlæg ændret (15. maj 05 10:52)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 07:02

Du kunne jo fortælle hvilket sogn, herred og amt det drejer sig om.

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 11:15

CHRISTIAN LUDVIG ABILDGAARD
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: CONSTANTIA MARGRETHE CHRISTENSEN Family
Marriage: 15 JUN 1814 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 11:51

her er 1xConstantia Margrete [Christ.], 9 , Ugift, deres Døttre, fra DDA. er det evt .din??
Senta
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, , Matr. 145, 457, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Hannibal Christ., 41 , Gift, Husbonde, Øltapper,
Mette Schmidt, 41 , Gift, hans Kone, ,
Kristiane Marie [Christ.], 13 , Ugift, deres Døttre, ,
Constantia Margrete [Christ.], 9 , Ugift, deres Døttre, ,
Anna Marie [Christ.], 7 , Ugift, deres Døttre, ,
Kirstine Bohn, 40 , Ugift, Tienestepige, ,
Rasmus Monefeldt, 21 , Ugift, Logerende, Enrouleret,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 12:19

Kan det evt. være din Christian wilhelm halvardius abildgaard 03 jan 1815 frs DDA.
senta
Christian Wilhelm Halvardius Abildgaard, 20 , Ugift, , Lærling,

Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, Helsingøers Kjøbstad, , Strandgaden 237, 1, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Johan Gustav Hallstrøm, 45 , Gift, , Uhrmager Mæster,
Christine Hartman, 34 , Gift, , hans Kone,
Ernst Gustav Hallstrøm, 12 , Ugift, , hans Søn,
Anne Christine Hallstrøm, 45 , Ugift, , hans Søster,
Christian Wilhelm Halvardius Abildgaard, 20 , Ugift, , Lærling,
Martin Julius Carl Kern, 19 , Ugift, , Lærling,
Caroline Juliane Heedeman, 38 , Ugift, , Tjenestepige,
Henderik Bruun Hansen Nordenbroe, 24 , Ugift, , Soldat ved Kronens Regiment,

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 160 point
Dato : 16-05-05 12:38

Fra DDA + Maribo er det dine
Senta
Samtlige personer i husstanden
maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov Søndergade Fjerdings 2 dn Rode, , Weilegade, 46, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Constantia Abilgaard, 49 , Enke(mand), , Handlende som Spækhøker,
Julius Leopold Hanibal Abildgaard, 22 , Ugift, , Søefarende hendes Søn,
Martine Samueline Sophie Abildgaard, 19 , Ugift, , hendes Datter,
Edvard Nicolay Abildgaard, 17 , Ugift, , hendes Søn i Tømerlære,
Ane Hansdatter, 25 , Ugift, , Tjenestepige,
Niels Aastrup, 27 , Ugift, , Skibstømmersvend, Logerende,
Daniel Nielsen, 27 , Gift, , Skoemagermester,
Christine Maria Eriksen, 24 , Gift, , hans Kone,
Caroline Maria Nielsen, 1 , Ugift, , deres Datter,
Rasmus Lundemann, 48 , Gift, , Reservevægter,
Dorthea Ottesdatter, 37 , Gift, , hans Kone,
Ane Chatrine Jørgensdatter, 11 , Ugift, , deres Datter,
Bolette Margrethe Rasmusdatter, 5 , Ugift, , deres Datter,
Jenssine Wilhelmine Sophie Rasmusdatter, 3 , Ugift, , deres Datter,

Samtlige personer i husstanden
maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Westre Fierding 2den Rode, , , No 46, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Christian Abildgaard, 42 , Gift, , Kiøbmand,
Constantia, 40 , Gift, , sidstes Kone,
Julius, 17 , Ugift, , Sømand, deres Barn,
Martine, 12 , Ugift, , deres Barn,
Eduard, 10 , Ugift, , deres Barn,
Inger Madsdatter, 20 , Ugift, , Tienestepige,

Samtlige personer i husstanden
maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov Søndergade Fjerdings 2 dn Rode, , Weilegade, 46, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Constantia Abilgaard, 49 , Enke(mand), , Handlende som Spækhøker,
Julius Leopold Hanibal Abildgaard, 22 , Ugift, , Søefarende hendes Søn,
Martine Samueline Sophie Abildgaard, 19 , Ugift, , hendes Datter,
Edvard Nicolay Abildgaard, 17 , Ugift, , hendes Søn i Tømerlære,
Ane Hansdatter, 25 , Ugift, , Tjenestepige,
Niels Aastrup, 27 , Ugift, , Skibstømmersvend, Logerende,
Daniel Nielsen, 27 , Gift, , Skoemagermester,
Christine Maria Eriksen, 24 , Gift, , hans Kone,
Caroline Maria Nielsen, 1 , Ugift, , deres Datter,
Rasmus Lundemann, 48 , Gift, , Reservevægter,
Dorthea Ottesdatter, 37 , Gift, , hans Kone,
Ane Chatrine Jørgensdatter, 11 , Ugift, , deres Datter,
Bolette Margrethe Rasmusdatter, 5 , Ugift, , deres Datter,
Jenssine Wilhelmine Sophie Rasmusdatter, 3 , Ugift, , deres Datter,
Samtlige personer i husstanden
maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov Søndergade Fjerdings 2 dn Rode, , Weilegade, 46, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Constantia Abilgaard, 49 , Enke(mand), , Handlende som Spækhøker,
Julius Leopold Hanibal Abildgaard, 22 , Ugift, , Søefarende hendes Søn,
Martine Samueline Sophie Abildgaard, 19 , Ugift, , hendes Datter,
Edvard Nicolay Abildgaard, 17 , Ugift, , hendes Søn i Tømerlære,
Ane Hansdatter, 25 , Ugift, , Tjenestepige,
Niels Aastrup, 27 , Ugift, , Skibstømmersvend, Logerende,
Daniel Nielsen, 27 , Gift, , Skoemagermester,
Christine Maria Eriksen, 24 , Gift, , hans Kone,
Caroline Maria Nielsen, 1 , Ugift, , deres Datter,
Rasmus Lundemann, 48 , Gift, , Reservevægter,
Dorthea Ottesdatter, 37 , Gift, , hans Kone,
Ane Chatrine Jørgensdatter, 11 , Ugift, , deres Datter,
Bolette Margrethe Rasmusdatter, 5 , Ugift, , deres Datter,
Jenssine Wilhelmine Sophie Rasmusdatter, 3 , Ugift, , deres Datter,

Samtlige personer i husstanden
maribo, Falsters Sønder, Aastrup, Viringe by, , Skolen, 115, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jørgen Klausen Fæster, 62 , Gift, , Skolelærer,
Lucie Knudsen, 49 , Gift, , Hans Kone,
Hans Jørgen Emanuel Fæster, 21 , Ugift, , Deres børn,
Christen Laurentius Fæster, 15 , Ugift, , Deres børn,
Karl Kristian Fæster, 10 , Ugift, , Deres børn,
Martin Julius Fæster, 7 , Ugift, , Deres børn,
Augusta Marie Fæster, 18 , Ugift, , Deres børn,
Hanne Elisabeth Fæster, 13 , Ugift, , Deres børn,
Kristian Abildgaard, 8 , Ugift, , Dattersøn,
Karen Marie Hansen, 26 , Ugift, , Tjenestepige,

Samtlige personer i husstanden
maribo, Falsters Nørre, Stubbekøbing Købstad, Stubbekjøbing Kiøbstad, , Vestergade No 149, 17de familie, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Samuel Halvor Nicolai Jæger, 52 , Gift, Husbonde, Kjøbmand, Forligsmægler og Kirkeværger.,
Mariane Martini, 47 , Gift, Hans kone [Samuel Halvor Nicolai Jæger], ,
Kristian Ludvig Leopold Abildgaard, 11 , -, Hendes søstersøn [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], ,
Katrine Fik F. Bonnevi, 80 , Enke, Mandens moder, sødskendebarn [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], ,
Jacob Reimes Tofte, 49 , Ugift, Tjenestefolk [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], Bodkarl,
Rasmus Rasmusen, 34 , Ugift, Tjenestefolk [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], Landsoldat,
Niels Pedersen, 18 , Ugift, Tjenestefolk [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], ,
Birte Olsdatter, 24 , Ugift, Tjenestefolk [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], ,
Kristence Pedersdatter, 31 , Ugift, Tjenestefolk [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], ,

Samtlige personer i husstanden
maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Stranden, , , 366, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Christian Peter Viinberg, 30 , Gift, , Murermester, Helsingøer
Martine Abildgaard, 28 , Gift, , Hans kone [Christian Peter Viinberg], Nakskov
Thorvald Matias Viindberg, 5 , Ugift, , Deres baren [Christian Peter Viinberg og Martine Abildgaard], Nakskov
Eduard Alfred Viindberg, 4 , Ugift, , Deres baren [Christian Peter Viinberg og Martine Abildgaard], Nakskov
Constansia Viindberg, 3 , Ugift, , Deres baren [Christian Peter Viinberg og Martine Abildgaard], Nakskov
Anna Christine Viindberg, 2 , Ugift, , Deres baren [Christian Peter Viinberg og Martine Abildgaard], Nakskov
Olaf Peter Viindberg, 1 , Ugift, , Deres baren [Christian Peter Viinberg og Martine Abildgaard], Nakskov
Wilhelm Arp, 20 , Ugift, , Murersvend, Nakskov
Godfrid Jensen, 18 , Ugift, , Murerlærling, Kjøbenhavn
Karen Marie Olsen, 24 , Ugift, , Tjenestepige, Westerborg sogn, Halsted amt
Elisabet Dorthea Petersen, 15 , Ugift, , Tjenestepige, Brandersløv sogn, Halsted amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 16:30

Fra Fs
Senta

Husband
Jorgen FaesterPedigree

Birth: About 1780 Of Vejringe, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
Lucie KnudsenPedigree

Birth: About 1784 Vejringe, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Karen Eline FaesterPedigree
Female

Birth: 05 DEC 1812 Vejringe, , Maribo, Denmark
Christening:
Death: 05 DEC 1891
Burial:
kan det evt. være moderen til ???
Kristian Abildgaard, 8 , Ugift, , Dattersøn,
der senere gifter sig med

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Christian Frederik KornerupPedigree

Birth: 20 MAR 1804 Praesto, Praesto, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 19 APR 1864
Burial:

Father: Rasmus KornerupFamily
Mother: Karen Margrethe Bruun

Wife
Karen Eline FaesterPedigree

Birth: 05 DEC 1812 Vejringe, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 05 DEC 1891
Burial:

Father: Jorgen FaesterFamily
Mother: Lucie Knudsen

Children

1. Mouritz Gleerup Rafn KornerupPedigree
Male

Birth: 31 JUL 1840 Oldengaarden, , Soro, Denmark
Christening:
Death: 11 DEC 1883
Burial:

2. Rasmus Hans Jorgen KornerupPedigree
Male

Birth: 17 FEB 1842 Oldengaarden, , Soro, Denmark
Christening:
Death: 22 JAN 1917
Burial:

3. Jorgen Peter Alfred KornerupPedigree
Male

Birth: 26 JUN 1846 Elendstrup, , Randers, Denmark
Christening:
Death: 05 JAN 1848
Burial:

4. Petrea Jorgine Kirstine KoenerupPedigree
Female

Birth: 10 JUN 1849 Elendstrup, , Randers, Denmark
Christening:
Death: 16 JAN 1878
Burial:

5. Jorgen Gad Olsen KornerupPedigree
Male

Birth: 02 DEC 1850 Randers, Randers, Denmark
Christening:
Death: 18 MAR 1928
Burial:

6. Laura Augusta Bolette Marie KornerupPedigree
Female

Birth: 11 AUG 1856 Randers, Randers, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 17:16

Mariane Martini, 47 , Gift, Hans kone [Samuel Halvor Nicolai Jæger], ,
Kristian Ludvig Leopold Abildgaard, 11 , -, Hendes søstersøn [Samuel Halvor Nicolai Jæger og Mariane Martini], ,

FT-1801:
Det vil sige kristians moster Mariane
Men hvad hedder mariane søster kristians mor så

kristian ca 1790
mariane ca.1754

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 17:48

CHRISTIAN LUDVIG ABILDGAARD
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: CONSTANTIA MARGRETHE CHRISTENSEN Family
Marriage: 15 JUN 1814 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 17:52

Fra FS, jeg tror hun evt. er fra Odense, har du tjekket kirkebøgerne online for deres vielse??
Senta
Husband
SAMUEL H. JAEGERPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 02 OCT 1788 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Wife
MARIANE MARTINIPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 02 OCT 1788 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 18:10

Kan evt. være MARIANE MARTINI søster??
Senta
Samtlige personer i husstanden

odense, Odense, Odense Købstad, Overgade, , 582, 731, Ft-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Elisabeth Margrethe Martini, 32 , Ugift, Husstandsoverhoved, Pensionist,
Marie Wildmanns, 71 , Ugift, , Harlundegaardspenge,
Ane Jørgensdatter, 59 , Ugift, Tjenestefolk, Tjenestepige,

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 18:11

måske

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 18:18

fra FS.? er det dem ?
Senta

Husband
VILHELM ANTONO ABELGAARD SKILDRERPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 03 OCT 1788 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Wife
ELISABETH MARGRETHE MARTINIPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 03 OCT 1788 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Children

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 18:24

Her er et efternavn mere med SKILDRER, samme personer
Senta
Husband
VILHELM ANTONO ABELGAARD SKILDRER

Birth:
Christening:
Marriage: 03 OCT 1788 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Wife
ELISABETH MARGRETHE MARTINIPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 03 OCT 1788 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 18:36

Fra DDA evt. søster
senta
Samtlige personer i husstanden

odense, Odense, Tommerup, Tallerupgaard, , , 155, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Ane Margrethe Martini, 51 , Ugift, tienestefolk hos nylig afdøde fure Petersen, huusholderske,
Maren Hansdatter, 38 , Ugift, tienestefolk hos nylig afdøde fure Petersen, ,
Chrestine Hansdatter, 33 , Ugift, tienestefolk hos nylig afdøde fure Petersen, ,
Ane Gormsdatter, 22 , Ugift, tienestefolk hos nylig afdøde fure Petersen, ,
Edvard Dantin, 19 , Ugift, tienestefolk hos nylig afdøde fure Petersen, ,
Frederiche Caroline von Osten fød Scheel, 53 , Enke(mand), logerende og i kost hos den afdøde, kammerherinde, vanvittig og lever af pension,
Helene Holst, 52 , Ugift, hendes pige, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 19:21

tror jeg det passer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 19:27

ok held og lykke
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 20:04

har du prøvet FS. og de forskellige efternavne dine aner har ??
kanske et forsøg
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 20:05

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Johannes OR Hans von Holten Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 01 JUN 1768 Copenhagen, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death: 16 FEB 1816
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Anna Margareta Abildgaard Pedigree

Birth: 04 NOV 1747
Christening:
Marriage: 01 JUN 1768 Copenhagen, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
JORGEN ABILDGAARDPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
DOROTHEA LUNDPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. ANNE ABILDGAARDPedigree
Female

Birth: 1538 Tarupgaard, Odense, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:
senta

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 20:49

Cnstantia Margerthe Sophie Abildgaard født christensen

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 20:55

Constantia Margerthe Sophie Abildgaard 1792 født christensen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 21:11

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, , Matr. 145, 457, FT-1801
Er dette ikke forældre til Cnstantia Margerthe Sophie Abildgaard født christensen

Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Hannibal Christ., 41 , Gift, Husbonde, Øltapper,
Mette Schmidt, 41 , Gift, hans Kone, ,
Kristiane Marie [Christ.], 13 , Ugift, deres Døttre, ,
Constantia Margrete [Christ.], 9 , Ugift, deres Døttre, ,
Anna Marie [Christ.], 7 , Ugift, deres Døttre, ,
Kirstine Bohn, 40 , Ugift, Tienestepige, ,
Rasmus Monefeldt, 21 , Ugift, Logerende, Enrouleret

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 21:14

senta
--------------------------------------------------------------------------------

HANNIBAL WILHELM CHRISTENSEN
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: METTE SOPHIE SMITH Family
Marriage: 08 MAY 1787 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M218548 1694 - 1816 0044366 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 21:22

ja så langt er jeg kommet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 21:30

på fs er der flere oplysninger
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 21:37

har du tjekket on-line kirkebøgerne Garnisons Sogn
for vielsen og fødsel af Constantia Margrete [Christ.], 9 , Ugift,
måske en mulighed
senta

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 16-05-05 22:08

nej den er såå langsom på kirkebøger

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-05-05 22:37

bed om et opslag på dis danmark de er flinke til at hjælpe
senta

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 09-06-06 09:45

Tak for svaret senta.