/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
røglugt ud af bil!!!
Fra : bergmand2004
Vist : 4024 gange
50 point
Dato : 16-05-05 00:30

Har lige købt en bil hvor den tidligere ejer var storryger, har vasket bilen af indeni og giver sæder og tæpper textilrens beregnet til sæder også sådan noget skum, den har fået en hel dåse, men biler lugter stadig af røg når man stiger ind i den, nogen der har nogle gode råd om midler til at komme lugten til livs ud over wonderbaum *s*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 00:35

Du skal en tur til et proff firma.
De kan få gamle biler til at lugte som nye.
En rigtig forårsrengøring - det er en god investering.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-05-05 00:36

Prøv at sætte en skål med eddike i bilen når den ikke lige er ude at køre

Det plejer at kunne fjerne røglugt.

mvh dova

Kommentar
Fra : pims

Dato : 16-05-05 00:38

Det er ikke nok at vaske sæderne, alle plast-paneler på dørstolperne og dørbeklædninger skal også ha' en omgang. Det er ikke ualmindeligt at skulle gøre det flere gange. Men det kan lade sig gøre. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-05-05 00:39

Forresten, Wunderbaum afhjælper ikke problemet, måske endda snarere tværtimod, og de er meget sundhedsskadelige.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-05 00:40

Giv alt plast Vinylrens det virker helt sikkert og er der måtter i så ud med dem og køb nogle nye det samme gælder hvis der er gamle sædeovertræk altså alt der kan komme væk skal væk Og så kan du også vaske inderbeklædningen i loftet af med en opløsning af vand og 3dobbelt salmiakspiritus hvilket også kan tage nikotinen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-05-05 01:31

Som 'refi' skriver du skal en tur til et proffesionelt firma, her ozonbehandler man bilen og røglugten er væk, samme metode bruges til at fjerne røglugten fra røgskader efter en brand.

vh ole

ps det er en pestillens at køre i en rygerbil så gi' nu bilen den ozon behandling en gang for alle, og det er ikke noget du kan gøre selv . . . medmindre du har adgang til et ozonanlæg.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-05 02:04

Sludder og vrøvl du kan sagtens klarer det og ve du så hva'?så blir du heller ikke fattig
Og så er det ikke første gang jeg har hørt den om at man bare skal sende alt hen til de proffe meen det er sku ikke altid det er så godt det man får udført div.steder Men det er helt sikkert at man kommer til at betale penge man måske ikke lige har råd til så gør du som der bliver forslået Gør det Selv
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-05 02:06

Ps Ozon Ødelægger Vores jord

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-05-05 02:07

Hej Sune,

Hvad er så dit gode råd til bergman?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-05 02:10

olarsen har du ikke læst hele smøren??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-05 07:39

tag et par nye bildæk læg den i bilen i en uges tid og ja prof sætter en maskine ind i bilen som olarsen også er inde på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-05 10:54

Ozonbehandling er en behandling med UV stråling og som med succces kan anvendes til mange ting der skal renses.

Hvis ozon ødelægger vores jord skulle vi måske lukke noget mere freon ud så vi kan få fjernet ozonlaget - ozon beskytter. http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/fk-introduktion/ozon_som_drivhusgas.htm

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 16-05-05 14:38

Hej bergmand2004!

Det er nogle udemærket, men dyre råd du har fået.

Hvis du gider lytte til en fagmand, så kender jeg den billige metode!

Vask din kabine ned i mildt sæbevand (sulfovand), derefter sætter du en skål edike ind i bilen & lader den stå i 1 til 2 dage.

Du skal huske at vaske loftet i bilen, da det er her det meste af røgen & nekotinen sætter sig.

så skulle din bil ikke lugte af røg mere.

Mvh. Tri

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-05-05 22:03

Din bil skulle ikke lugte af røg mere!? Indtil næste gang den har stået og bagt i solen. OK prøv alle råd du har fået og gem de dyre til sidst, når/hvis alt andet glipper.

vh ol