/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dræbe F1 som hjælp!!
Fra : fisherprice
Vist : 436 gange
500 point
Dato : 15-05-05 13:55

Kan man ikke slå F1-tasten fra så den ikke virker som genvejstaste til hjælpemenuen? - er godt og grundig træt af den, for jeg rammer den altid og sider så bitter og venter på at menuen popper op for så lukke den igen!!

HJÆLP!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 14:06

Kan du ikke bare pille den ud?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 14:14

http://webpages.charter.net/krumsick/ Måske kan du bruge dette program til at remappe F1 tasten til en anden tast!

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 15-05-05 14:20

det skal kun være hjælpefunktionen som skal dræbes det skal ikke være sådan at F1-tasten ikke virker i andre programmer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 14:33

Måske kan du osse remappe den i selve programmet! Er det et spil?

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 15-05-05 14:37

...sjovt nok er det i MS-office....

Men har faktisk samme problem i f.eks. AutoCAD.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 14:44
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-05 14:46

sæt en hat over den
Der er da ellers langt hen til ESC tasten

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 510 point
Dato : 15-05-05 14:46

Du kan også oprette en keyboard genvejstast til en kommando du eventuelt gerne vil have frem.

Åbn et dokument, derefter gør du flg:
Gå i fanebladet VIS - VÆRKTØJSLINIER - TILPAS - tryk på knappen tastatur - vælg den kommando du vil have genvejstasten skal udføre - vælg tasteknapperne på tastaturet du vil benytte - f.eks alt + q og klik på tildel og så er den vupti på plads. Har selv oprettet et hav af genveje således at jeg næsten aldrig længere bruger musen.

Jeg benytter et logitech tastatur med mange genveje i forvejen så pas på at du ikke konflikter den nye genvejskomando med eksisterende. (eksisterende genvejskombinationer bliver vist såfremt du skulle være uheldig)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 14:55

Ville bare være sikker Mange lægger deres spørgsmål ind under forkerte katagorier. Tror ikke det er muligt i MS Office med mindre man bruger et remap program!

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 15-05-05 16:04

I Word højreklikker du på et tomt sted på værktøjslinien. Vælg tilpas. Dernæst vælger du Tastaturknappen nederst til højre.
Under Kategorier vælger du "Vindue og Hjælp". I højre rude "Kommandoer" finder du Hjælp. I ruden neden under står der nu F1. Det markerer du og klikker på Fjern.
Nu virker knappen F1 ikke mere.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 16-05-05 14:35

hvaderikkeibrug, det havde jeg da slet ikke tænkt på!! Det er da klart den måde de skal fjernes på. Plejer ellers også tildele en hel del genvejstaster - men glemte åbenbart at man også kunne fjerne dem... Men det er ikke på samme måde i Excel - her kan man vist ikke tildele...

Emesen - Hvis man har små fingre så er der sikkert langt fra ESC-tasten til F1-tasten... Men der er jo også F2-tasten! Og når jeg bruger bærbaren så er der endnu mindre afstand til F1!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 14:43

Ok - jeg kunne ikke lade være, for man bruger jo ESC tasten en del i Autocad, så vidt jeg husker.

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 20-06-05 20:39

Tak for svaret Sygate.