/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiere sims 2
Fra : egoland
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 15-05-05 11:43

Hvordan gør man det? Jeg er i besidelse af skiven, men den er efterhånden godt ridset, så jeg vil gerne tage en kopi inden det er for sent. Den er imidlertid kopibeskyttet, så kender nogen en måde at omgå denne kopisikring? Jeg vil gerne pointere, at i dette tilfælde er det lovligt, idet kopieringen er til eget brug.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-05 11:56

AnyDVD - CloneCD - CloneDVD

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-05-05 11:58

Du skulle vist kunne gøre det med det program, som hedder "Alcohol 120%" - og vælge Safedisc 2/3 som kopibeskyttelse...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-05-05 12:03

obs ! Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.
http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=1877

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-05-05 12:10

Som rotw siger, det er ulovligt. Ingen undskyldning om eget brug.
http://www.infokiosk.dk/sw10498.asp

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 15-05-05 12:11

www.gamecopyworld.com > se efter "Game Index" når du er kommet ind...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-05 12:12

du kan køre uden din originale cd - smid den ind et par sek og så ud igen
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=913

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 15-05-05 12:19

Problemet er ikke så svært at løse... du omgår bare reglerne, ligesom politikere, forretningsfolk og andre.

Muligvis må du ikke lave en kopi... Men reglerne er tvetydige, specielt i det link som rotw postede...

Citat
Det er dog altid tilladt at tage en sikkerhedskopi af et computerspil, ligesom du må tage en kopi, hvis det er nødvendigt for at kunne benytte spillet.

Du må altså gene lægge en crack ind så du kan spille spillet uden cd. Det er jo nødvendigt for at kunne spille det, da cd'en er ridset

Ergo lægger du en crack ind som erstatter den oprindelige EXE-fil som starter spillet.

At du kan lave en kopi, som fungerer ved hjælp af samme fremgangsmåde må du selvfølgelig ikke, men det er jo op til din egen moral og ikke Kanduspolitiets *GG*

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 15-05-05 12:53

Jeg mener at have hørt at hvis Sims2 cd'en er ridset, så kan man sende den ind og få en ny. Noget med deres politik om kopibeskyttelse. Prøv at henvend dig til din forhandler.
Tokeren

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 15-05-05 12:57

og inden folk hagler ned over mig med forklaringer om at det ikke kan lade sig gøre eller at det er helt forkert så gentager jeg , at det er noget jeg har hørt. da jeg selv havde en cd der var ridset, folkene på sims2 modtager så den ridsede og sender en ny, jeg ved ikke om det er gratis, men det er da værd at forhøre sig om. Da de modtager den gamle, så er de jo sikker på at du har købt den originale. MIn cd sendte jeg ikke ind, da den stadig virker upåklageligt og at jeg har købt university og bruger den til at spille med.

Tokeren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-05 16:10

Regler for kopiering og som man kan se er reglerne meget strengere når det drejer sig om spil og programmer:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-05 16:38

tjah og så er der jo også mulighed for at spørge hos eagames http://support.ea.dk/

sad lige og snusede lidt rundt - og mon ikke det er muligt at kunne/få lov til at downloade spillet så der ikke skal bruges cd - nu er det jo en betalt version du har

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 16-05-05 20:28

Tak for svaret refi. Jeg vidste det egentlig godt, hvis jeg havde tænkt mig om! CloneCD er det suverænt bedste brænderprogram, når man skal have sikret sig en kopi af sine gamle skiver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 20:32

Selv tak
Vi er enige - vidste blot ikke om det var en CD eller en DVD.