/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook express 6.0 kan ikke sende mail
Fra : lenesen
Vist : 885 gange
70 point
Dato : 24-09-02 09:12

Jeg har installeret outlook express 6.0 - og pludselig kan jeg ikke sende post
Der kommer en meddelelse på skærmen "Meddelelsen kunne ikke sendes. Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige. Ret navnene."
Det kan være såvel besvarelse som ny post. Hvis jeg vælger Kontroller navne, sker intet. Hvis jeg vælger adressekartoteket erstattes den indtastede adresse af et RØDT punktum.
Hvordan løser jeg dette problem?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-09-02 09:38

Prøv at gå til http://windowsupdate.microsoft.com/?IE og lav en reinstall eller rep. af IE 6.0. Der kan jo være et eller andet i IE der er beskadiget/slettet.
mvh
summer

Kommentar
Fra : lenesen

Dato : 24-09-02 11:16

Det har jeg prøvet - og jeg kan godt modtage post - men altså ikke sende, da den ikke mener modtagerne er gyldige - hvadenten jeg skriver adressen manuelt, besvarer post eller vælger via adressekartoteket.
Andre muligheder?

Accepteret svar
Fra : hotpop

Modtaget 70 point
Dato : 24-09-02 11:34

Her er den løsning jeg brugte da jeg havde selvsamme problem (det forekommer ret tit det lille problem)
http://www.pksnet.dk/Explorer/outlook_vil_ikke_sende.htm

Kommentar
Fra : lenesen

Dato : 24-09-02 13:53

Tak, nu er jeg tilbage til 5-eren - og kan sende post...men kan jeg så re-installere outlook express 6.0 igen?
Og vil jeg i så tilfælde få samme problem igen, igen?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-09-02 13:59

Hej Lenesen,

har du officepakken installeret?

og hvis du afprøver at installere Outlook Express 6 kommer den så med den fejl igen?

har du de rigtige informationer skrevet ind i OE 6, mht. hvor den ska' hente og sende fra?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : lenesen

Dato : 24-09-02 14:14

Hej Hotpop og Strarup

Officepakken er installeret.
Jeg "fjernede" Outlook via Fjern/tilføj, og afinstallerede derpå OutlookExpress 6 - 5'eren virkede OK.
Da jeg så atter hentede Outlook Express 6 ned fra Microsofts sted - får jeg samme fejl igen - den siger modtagerne ikke er gyldige.
Er der nogen løsning på dette?
mvh Lenesen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 13:08

"lenesen" <lenesen.news@kandu.dk> wrote in message
news:S5Uj9.25323$Qk5.1080689@news010.worldonline.dk...
> Jeg har installeret outlook express 6.0 - og pludselig kan jeg ikke

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express er den rette gruppe...

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Ja, det kunne man jo forvente...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 24-09-02 14:38

Hvis du installerer 6.0 igen, så vil du sikkert få problemer igen - lav lige en lille kommentar så jeg ser spørgsmålet når jeg kommer hjem, så kigger jeg lige på problemstillingen igen :)

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 24-09-02 14:38

Hvis du installerer 6.0 igen, så vil du sikkert få problemer igen - lav lige en lille kommentar så jeg ser spørgsmålet når jeg kommer hjem, så kigger jeg lige på problemstillingen igen :)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-09-02 14:50

Jeg skal ikke anfægte at det hotpop skriver er rigtigt, men jeg har for det første ikke haft problemet med Office 2000 pakken hvor Outlook er med og får heller ikke lenesens problem når jeg bruger
http://www.pksnet.dk/Explorer/outlook_vil_ikke_sende.htm
Der er ingen problem med at geninstallere 6.0
Jeg tror fejlen ligger et andet sted, men det skal hotpop nok finde ud af.
mvh
summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-09-02 15:02

Hej Lenesen,

oki doki... surt show...

prøv følgende... hvis du er i Outlook Express 6...
1.) tryk på menuen "funktioner"...
2.) vælg "adresse kartotek"...
3.) i det nye vindue vælger du igen menuen "funktioner"...
4.) tryk på "indstillinger"...

se efter hvor der er et kryds... der sku' der så gerne være en prik ved "undlad at dele... osv.", hvis der ikke er det så flyt prikken derhen... (hvis den allerede er der, er det ikke det der er problemet)...

hvilken udbyder har du, og står der de korrekte informationer ved POP3 og SMTP?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : lenesen

Dato : 24-09-02 15:18

Hej alle sammen

Jeg synes snart jeg har prøvet alle jeres gode forslag. Jeg fulgte Summers forslag:
http://www.pksnet.dk/Explorer/outlook_vil_ikke_sende.htm
Og har afinstalleret Outlook, fjernet OE6 og re-installeret OE6, tjekket indstillinger i adressekartotek, tjekket udbyder-informationer.
I 5'eren kunne jeg godt sende post. Men jeg kan stadig ikke sende post i 6'eren.
Men jeg kan godt modtage - og nu får jeg endda 2 eksemplarer af hver mail!!!
Hilsen Lenesen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-09-02 16:04

Hej Lenesen,

tja... det er åbenbart ikke kun Outlook Express 6 der døjer med dette problem... idet et skift fra 4.x til 5 åbenbart også har voldt de samme problemer... "Outlook Express 5 kan ikke sende post"... -->
http://www.winhelp.dk/98o4.htm

jeg har aldrig selv været udsat for dette problem, selvom jeg også har officepakken og har opgraderet min Outlook express...

nu ved jeg ikke lige om du bruger Win 2000, men hvis du gør er der måske noget at hente her...
"Outlook Express: Sådan afinstalleres og geninstalleres Outlook Express manuelt i Windows 2000"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;DA;Da263837&

Win 98/ME... "Outlook Express: Sådan afinstalleres og geninstalleres Outlook Express 5.x og 6.0 manuelt"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA256219

men det lyder mere som om det måske er WAB32.DLL det er galt med... men jeg er ikke 100% sikker på det... men det er nu mere pga. af denne artikel der kommer med den samme fejlmeddelse som du har fået, der fik sat tankerne i den retning... "Outlook Express: Fejlmeddelelse: Meddelelsen kunne ikke sendes. Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige."... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA239135
(den omhandler Outlook express og Win 98)... men den nævner at det er fordi "Wab32.dll" er beskadiget... hvis dette er tilfældet her også ka' jeg gi' dig en metode til hvordan du ka' downloade Internet Explorer 6, og få den til at ligge lokalt på din harddisk så du ka' få udskiftet din Wab32.dll til Outlook Express 6... men så ska' jeg lige vide hvilken version af Windows du bruger....

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 24-09-02 20:16

vil bare lige sige at strarups løsning er den jeg ikke lige kunne komme i tanker om :)

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 24-09-02 20:16

vil bare lige sige at strarups løsning er den jeg ikke lige kunne komme i tanker om :)

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 24-09-02 20:16

vil bare lige sige at strarups løsning er den jeg ikke lige kunne komme i tanker om :)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-09-02 22:51

Hej Lenesen,

da jeg stadivæk ikke ved hva' version af Windows du bruger kommer her en lidt generel måde at downloade IE6 ned på harddisken, så du ka' pille Wab32.dll ud...

opret en mappe "C:\IE6" og "C:\IE6 fuld" download derefter den danske "IE6 setup" fil... -->
http://download.microsoft.com/download/IE60/fnlrtw/ie6/W98NT42KMe/DA/ie6setup.exe
til mappen "C:\IE6"... her herefter ska' du skrive følgende i kør inkluderet med --> " <--
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen... også tryk på ok...

herefter vil der komme et par vinduer frem du trykker bare ok/acceptere indtil du lommer til det vindue for du ka' vælge Windows version, her ska' du så sætte et flueben/kryds ved den version af windows som du har, derefter ska' du vælge at det ska' downloades til mappen "C:\IE6 fuld" her efter vil den så begynde at downloade alle IE6 filer til den mappe...
hvorefter du ka' aktivere den lokalt fra din mappe af...

det du så ska' gøre når den er blevet downloadet, er at åbne filen "WAB.CAB"... (det ka' bl.a. gøres med WinZip)...

her ka' du så ta' at skifte "Wab32.dll" med den der ligger i "WAB.CAB"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 09:26

Hej Lenesen,

har du fået din Outlook Express 6.0 til at virke, eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 10:14

Hej Lenesen.
Vi er da interesseret i om problemet er løst, da du har lukket spm. Andre kunne jo komme i samme situation som dig, så var det jo godt at vide om løsningsforslagene har hjulpet.
Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : lenesen

Dato : 14-10-02 10:19

Hej Strarup
Efter at have prøvet forslagene til afhjælpning af problemet og et par afinstallationer og re-installationer fungerer Outlook 6 nu perfekt.
Og - skønt det er lidt forsinket - vil jeg sige så mange tak for hjælpen.
Mvh
Lenesen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 13:56

Hej Lenesen,

oki doki...

det var da så lidt... og tillykke med at du nu har fået det til at funke...

mvh.

Strarup