/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvad skal man gøre ved det???
Fra : JacobS.
Vist : 3586 gange
20 point
Dato : 14-05-05 16:41

Hej

JEg skulle spørge fra en af mine venner, fordi han ikke selv har internet. Og nu sidder i og tænker: Arghh,, det er da bare ham selv som spørge om det. han vil bare ikke indrømme det osv. Men jeg har faktisk en ven der spørger om det. og jeg er da egentlig også fuldstændig ligeglad med hva i mener. Nå men her er hans spg:

Han har ikke bumser eller noget som helst i hovedt og har heller ikke haft ret mange. men han har en del på røven.
Hva skal man gøre ved det?

JEg skulle hilse og sige tak

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 16:47

Hvor er du sød Jacob

Ser lige hvad jeg kan finde ud af til din ven!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-05-05 16:55

hehe.. tak for det da

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 30 point
Dato : 14-05-05 17:02

Din ven skal ikke døje med bumser på ballerne. Min venindes søn (på 14 år) har lige gennemgået en kur, fordi han led meget af bumser.
Det skal siges, at hans hud nu ½ år senere er meget flot - og hudspecialisten har 'næsten lovet ham', at bumserne ikke kommer tilbage.

Jeg ved ikke hvad midlet(tabletterne) hedder, men kan finde ud af det, hvis din ven er interesseret - imens kan Ikigge på dette link:

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=867

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-05-05 17:12

Du skal ha mange tak for hjælpe creamygirl. Du er en skat. Min ven blir glad for rådet. Igen tak

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 14-05-05 17:13

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 17:16

Lige nu kan jeg ikke træffe min veninde hjemme, men efter lidt søgning på nettet - kan jeg konkludere, at stoffet isotretinoin er noget man skal undgå, i jagten på en bumsefri tilværelse.

http://www.fbr.dk/breve/alle/brev030/

Ret skræmmende egentlig. Så pas på med, hvad du anbefaler din ven.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 14-05-05 17:19

Hej Jacob

det er også en mulighed for din ven at bruge nogle kapser - de hedder evitamin med kalsium. Det er til at spise, men hvis man knækker dem kommer der en lidt klæbrig masse ud, den kan man slibe huden med - og bumserne forvinder mirakuløst. Jeg har selv brugt den i ansigtet en gang.
de kan købes i helsekostforretninger - e vitamin med casium, kapsler

venlig hilsen dorthe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 17:19

Ok Jacob.

Her er de midler din ven IKKE skal bruge!!

(Roaccutan ®, Accutin®, Isotretinoin®, Isotrex®.

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/visLSArtikelBred.asp?artikelID=1104

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 17:23

Og et andet alternativ er:

http://www.australianbodycare.dk/abdk/faktaindex.htm

Den koncentrede form - skulle efter sigende være ret effektivt.

Tak for point

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 17:24
Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 14-05-05 17:29

Nu er det jo lidt svært at vide (uden at have set det) hvad det er for en type bumser din ven har på røven. Umiddelbart mener jeg, at det ikke er den samme slags som opstår i fx. ansigtet. Når de optræder som steder på røven, er det ret ofte fordi huden her er indelukket, man sveder, og helt gal er den så, hvis man ikke bruger undertøj hvori huden kan ånde...dette gælder også de almindelige yderste bukser. Desuden er det nok en god idé at "spritte røven af" - med fx. skin tonic!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 17:41

Bumser såvel på rø... som i ansigtet kommer vist ud på ét!

Det er jo fedtet i huden, der danner bumser (acnebakterier)..

Jacob får lige et sidste link til sin ven, som beskriver andre muligheder, samt forklarer hvad det er der giver bumser.

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/acne.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-05-05 23:17

prøv at bede din ven om at tage solarium - ikke overdrevet - det kan faktisk hjælpe helt enormt

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-05-05 08:53

I skal alle ha tak for hjælpen,

men især et STORT tak til CreamyGirl.