/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD-kopiering
Fra : marcussen1
Vist : 856 gange
200 point
Dato : 14-05-05 16:25

Jeg har 3 DVD film, købt helt legalt, dem ville jeg gerne kopiere, hvis der kommer ridser i dem. Jeg har NERO 6 og kan ikke kopiere via den. Et eller andet med kopisikring. Er det så ikke muligt at lave et eksemplar mere?
Mhv
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-05 16:41

Der findes programmer der kan bryde kopisikring! En af dem hedder anydvd!

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 14-05-05 16:53

Jeg havde besvær med at tage backup med Anydvd - men DVDshrink går det noget bedre!!
Så den anbefales herfra - bare søg på google - så kommer der links.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-05 16:57

CloneDVD "knækker" også en del kopibeskyttelser.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-05-05 17:22

Må lige kommentere: Anydvd er oprindeligt lavet som ad in til clone DVD. Dvs. løsningen med dem er, at man har begge liggende. Når anydvd kører i baggrunden, smutter ALT igennem clone DVD (også der, hvor man ikke må - så husk det ).

Programmet er i øvrigt hamrende fedt at bruge (synes jeg), fordi man selv kan meget, meget enkelt vælge at tage menuer med/lade være, plukke de enkelte "bonusting", prikke forskellige lydspor til og fra - og hele tiden have en "kvalitetsbjælke" kørende i bunden, der viser kopieringens øjeblikkelige færdige kvalitet ud fra de valg, man har lavet - det duer bare....

Kommentar
Fra : newface

Dato : 14-05-05 22:09

Alt efter hvilket brænderpogram du bruger ,er proceduren stort set denne.
Alt er på dansk
www.slysoft.com clone dvd—any dvd
Først install Clone dvd så ANY DVD.KodebryderDen installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen.Jeg bruger creator men fremgangsmåden er stort set ens

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-05-05 22:23

newface.....
kunne jeg få dig til at forklare nemt og forståelig for en temmelig langsom opfattende i hvilken rækkefølge jeg skal gøre hvad. Altså rækkefølgen fra A - Z.
Niels

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-05-05 00:20

Hvis du har anydvd kørende og bruger dvd shrink 3,2, så er rækkefølgen:

Åbn dvdshrink

vælg "open disc"

Når disken er analyseret, vælg "backup"

Du kommer så til en menu der hedder "Backup dvd" hvor du skal vælge dit brænder drev, i det øverste felt, og hvor du vil ligge filerne henne, i det nederste felt

I menuen "backup dvd" er det et faneblad der hedder "burn settings" der vælger du du det halve af den brændehastighed der står på dine skiver!! så er der aldrig nogle brænderfejl,og lad så din computer være i fred mens du brænder....

Kommentar
Fra : newface

Dato : 15-05-05 00:21

Start med at install any dvd -derefter clone dvd--der er 21 dages prøvetid
Any dvd er kodebryder
Den dvd du vil kopiere er typisk på 7-8 GB,derfor skal den barberes for ekstra materiale--sprog,undertekster ,instuktørens kommentarer
Du skal bruge mindst 8GB fri plads-4,5 gb til kopien og 4,5 GB til midlertidige filer
Når begge er install starter du clone dvd -dobbklikker på øverste billede,"kopie´r en eller flere dvd titler
Mellemste billede bruges til at kopiere en kopi

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-05-05 16:41

newface...
Når jeg dobb.klikker på øverste billede 'Kopiere en eller flere DVD titler' kommer der en boks frem, der hedder 'CLON DVD2'. Det eneste jeg kan klikke på der er søgefeltet, forfra og tilbage. Hvad skal jeg så?

michaelmoeslund...
Når jeg følger dine anvisninger resulterer det til sidst efter brændingen, og når jeg er kommet igang med kopieringen, at det stopper og der står 'ilegal disc'. Kan det være forkerte diske jeg bruger, der er jo temmelig mange forskellige DVD-diske. Mine hedder DVD+RW, data og video, singe sided, simple face, rewritable, reenregistrable, 4.7 GB, 1-4x Certified.
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-05-05 16:47

newface...
når jeg dobb.klikker på øverste billede 'Kopiere en eller flere DVD titler' kommer der en boks frem, der hedder ' Clone DVD2.' Det eneste jeg kan klikke på der er søgefeltet, forfra og tilbage. Hvad skal jeg så?

michaelmoeslund...
når jeg følger dine anvisninger, resulterer det til sidst efter brændingen, og når jeg skal kopiere, at det stopper og der står 'Ilegal disc'. Kan det være forkerte DVD-diske, jeg bruger, der findes jo mange forskellige. På mine står der: DVD+RW, data + dideo, single sided, simple face, rewritable, reenregistrable.
Niels

Kommentar
Fra : newface

Dato : 15-05-05 17:27

Oppe øverst er der en hvid linie "dvd video filer" ude til højre en lille gul cirkel,tryk her og find drevet med dvdén på

Kommentar
Fra : newface

Dato : 15-05-05 17:29

Oppe øverst er der en hvid linie "dvd video filer" ude til højre en lille gul cirkel,tryk her og find drevet med dvdén på
Hvilken brænder "navn og nummer" siden du får den melding "illegal disk"

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-05-05 22:09

newface...
nu har jeg prøvet det sidste du sagde og kom så lidt videre. Så står der pludselig: Skrivning til video medie udført med fejl, muligvis grundet dårligt medie.
Når jeg så lægger et nyt medie i, kommer der en boks frem, hvor der står: Indsæt venligst et skrivbart medie i D-drevet, og sådan fortsætter det. Er det måske alligevel medierne, der er forkerte typer.
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 22:19

Er du sikker på din brænder kan brænde +medier ?

Hvad er det for en brænder ?

Navn og nummer tak.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-05-05 22:24

dET ER EN dvd-BRÆNDER, aoPEN (dvd-rw), JEG KAN IKKE SE HVOR HURTIG DEN ER.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-05-05 22:31

Softwaren til brænderen hedder: CyberLink PowerDVD5

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 22:35

Nu skriver du dvd-rw.
Hvis det er en minusbrænder kan du jo ikke bruge +skiver.
Prøv lige at gå i "denne komputer" og højreklik på dit brænderdrev og gå i "egenskaber" faneblad "hardware" - der står hvad den hedder.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 16-05-05 08:15

AOPEN brænderne er meget uens ,nogle både + og minus andre kun det ene ,og andre det andet.Så hvis nummeret ikke er fortroligt ville det hjælpe meget,men jeg syntes du skulle få en med lidt mere fod på + og minus til at kigge med over skulderen.Indtil videre vil jeg råde dig til at bestemme dig for et rippe/brænderpogram indtil begreberne er på plads
Mvh

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-05-05 14:42

redi...
Brænderen hedder: AOpen DUW1608/ARR type DVD-/Cdr
I den boks, hvor der står at det er en illegal disc, står der også at det skal være enten: DVD+R/RW eller DVD-R/RW eller DVD+R DL. Når nu der står DVD+RW på mine skiver, er det så ikke derfor de bliver kaldt illegale discs.
Hvis det er tilfældet må jeg vente til imorgen (tirsdag) og købe nye skiver

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-05-05 14:44

Og hvad kan jeg så iøvrigt bruge DVD+RW skiver til?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 14:58

Næh - Din brænder skulle kunne klare både - og + skiver.
Har du mere end 1 brænder eller cd/dvd drev - det kunne være brænderprogrammet finder det forkerte drev.
Hvis ikke:

Start ANYdvd (hvis ikke den selv er startet).
Start CloneDVD - Tryk på det midterste felt og følg guiden.
Hvis det stadig ikke virker så prøv med DVDShrink (arbejder sammen med NERO) - Den er gratis og kan hentes her

www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=68&lid=361

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 15:00

Og vær sikker på disken er tom.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-05-05 16:44

refi...
så har jeg prøvet ANYdvd og DVDShrink stadig med negativt resultat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 16:55

Hvis du er sikker på disken har været tom, må du prøve en -skive og se om du får samme resultat.
Det KAN være din brænder ikke kan lide det mærke skiver du bruger - det sker, så prøv med en DVD -RW og hvis den stadig skriver illegal disk må der være noget galt med din brænder.
Er den ny - Har du brugt den før med succes - Er den installeret rigtigt - Kan den læse en DVD f.eks de film du vil brænde.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-05-05 17:05

Disken var tom, jeg har ingen -skiver, dem køber jeg imorgen. Brænderen er ca 4 måneder,
jeg har med succes brændt masser fa cd'er, men det er altså første gang nu, jeg skal brænde en dvd. Den er tilsynelande installeret korrekt, og jeg kan læse de dvd'er jeg ahar forsøgt at kopiere.

,

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 16-05-05 17:11

Ja så tyder det mest på at den ikke kan lide det mærke du bruger.
Sørg for at de/den rw-skive/r du køber er af et andet mærke og som sagt -skive/r.
Dine andre skiver er ikke spildt. RW skiver er der altid nogle der kan bruge uanset om de er + eller -, så dem for du sagtens afsat til en med et andet brændermærke (hvis det er det der er galt, men det vil jo vise sig).

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-05-05 17:15

refi...
foreløbig tak for dine forslag, du hører fra mig, når jeg har prøvet nogle andre skiver.
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 17:17

Det lyder godt - fortsat god dag.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-05-05 15:52

refi...
så har jeg købt DVD-RW (Verbatim), og det virkede starks, som det skulle. Jeg brugt DVDShrinks ANY dvd-Clone dvd har jeg ikke prøvet endnu, men det virker sikkert også.
Også tak til Jer andre, der kom med hjælp.
Mvh
Niels

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 17-05-05 15:54

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-05 16:08

Selv tak.

Gem nu dine +skiver - du kan sikkert bytte med en ven/veninde som har en +brænder.

Kvaliteten i +og- er den samme - det er kun et spørgsmål om at fabrikanterne af afspillere og brændere ikke kan blive enige.
Du kan som sagt komme ud for at enkelte mærker ikke virker i enkelte maskiner, og det kan der som regel ikke gøres noget ved andet end at skifte mærke.

Men super at det virkede.

Fortsat god dag og brænding.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-05 16:17

PS:

Du kan iøvrigt være udsat for det samme med CDskiver at enkelte mærker ikke virker i visse brændere men udmærket i andre.