/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Shopping Rumænien
Fra : my77
Vist : 1316 gange
100 point
Dato : 14-05-05 00:43

Skal til Mamaia i Rumænien og er interesseret i at vide om:
Der er gode shoppingmuligheder af tøj og sko i nærheden.
Kan jeg købe kosmetik og pleje-produkter af mærkerne Lancaster og Clinique.

Accepteret svar
Fra : metalfaust

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-05 13:44

Der skulle være gode muligheder for køb af tøj. Rumænien producere alt fra det mere billige, f.eks. H&M/L.O.G.G., til de mere trendy mærker, herunder f.eks. svenske Acne. Markedet er dog oversvømmet af kopitøj fra især Tyrkiet og Kina, og disse meget gode kopier/stjålne mærkevarer sælges rent faktisk også i butikkerne, selv de mere smarte butikker/boutiques med Gucci-skilte osv. Du burde kunne bedømme det på prisen, for en hovedregel er at de helt dyre mærker koster noget nær det samme over hele verden med afgiften som den væsentligste forskel. Sko er billige, men sjældent ret pæne. Kosmetik og plejeprodukter koster principielt det samme som i Vesteuropa med afgiften plus lidt af fortjenesten til forskel. Her er markedet også oversvømmet af kopiprodukter, og især når der ikke er lejlighed for at teste produkterne er det nok kopier/vand/farvelade. Det eneste som er sagen er tøj, det er min erfaring.

Godkendelse af svar
Fra : my77

Dato : 17-05-05 09:51

Tak for svaret metalfaust.

Så er der jo nogle ting der skal købes i lufthavnen.

Utroligt de kan slippe afsted med at sælge kopivarer i butikkerne.