/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hdd Kopi HJÆLP
Fra : Runner4500
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 13-05-05 22:44

Er der en der kan forklare mig hvordan man kan lave en nøjagtig kopi af sin harddisc så man kan tage kopien og boote fra den? lige som originalen!

Altså så man har to. 100% identiske harddisc´s!

Håber der er en der kan hjælpe!

MVH Runner

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-05-05 22:48

Norton ghost kan lave noget i den retning.

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 13-05-05 23:00

jeg søger noget i stil med det program der fulgte med til de gamle maxtor hardisce, det hed maxblast og var et program man brugte ved at sætte en disc/cd i og boote fra disc/cd og derefter kunne man lave en nøjagtig kopi af sin hdd over på en anden!

men er der andre programmer der virker ligeledes..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-05-05 23:49
Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 14-05-05 00:39

Hej. Jeg bruger ghost 7 som ligger på en floppe disk, den booter jeg på og så er det bare lige 4 til 5 tryk så laver den kopi af hd så den er 100% som den anden. Men køre du novel kan der være lidt bøvl.

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 14-05-05 08:32

Kan man ligge det på en cd i stedet for og så bare boote fra den?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-05-05 11:01

ja, du kan sagtens lave en Bootable Ghost-CD
http://users.pandora.be/satcp/ghostresq01.htm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-05-05 11:04

der står også noget om det i denne vejledning, som godt mest omhandler Ghost lagt ind på en anden partition, men under "Caveat" står der lidt om Ghost-CD

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-05-05 11:04
Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 14-05-05 21:51

det er da alt for besværligt, med at lave imager osv, hvorfor er der ikke bare et program der gør følgende:

laver en nøjagtig kopi af sin harddisc så man kan tage kopien og boote fra den? lige som originalen!

Altså så man har to. 100% identiske harddisc´s!

og ikke alt for meget andet teknisk snak, skal bare kunne kopiere min hdd til en anden hdd

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 15-05-05 00:56

Dette er nok den billigeste / hurtigeste samt nemmeste måde...
http://www.softpedia.com/progDownload/DrvClonerXP-Download-1630.html
Og så er det gratissssss.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 15-05-05 13:44

Har du da ikke et floppy drev? og du kan sikkert ligge det på en cd hvis du selv kan rette bat filen, så den booter der fra dit cdrom drev.Har ikke prøvet da det jo køre fint fra floppy.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 15-05-05 13:44

Har du da ikke et floppy drev? og du kan sikkert ligge det på en cd hvis du selv kan rette bat filen, så den booter der fra dit cdrom drev.Har ikke prøvet da det jo køre fint fra floppy. Og det er virkeligt nemt at bruge.

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 15-05-05 14:03

Fandt det her Acronis True Image v8.0.791 og det virker enormt godt..!