/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gratis lejebil
Fra : metalfaust
Vist : 1656 gange
50 point
Dato : 13-05-05 20:37

Har hørt om at enkelte firmaer til tider har lejebiler som skal fra en by til en anden, og som evt. er interesserede i folk som gider at køre dem den ene vej, f.eks. fra Kbh. til Hamborg. Andre somn har hørt om dette, og hvilket firmaer som evt. benytter sig af denne praksis?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-05 20:47

AVIS er en af dem, de bruger ofte studerende til transport af biler.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-05-05 21:12

Ok. Hvad med tidsintervallet. Jeg ved jo nogenlunde hvornår jeg gerne vil afsted, men jeg kan jo ikke bare satse på, at AVIS på det tidspunkt overhovedet har brug for en hjælpende hånd når jeg har lyst eller om de har en bil som skal til samme destination som jeg...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-05-05 21:15

Hej med dig.

Som Teil skriver, er Avis et af de udlejningsfirmaer der bruger det, men jeg ved også at Hertz bruger det. Ring til dem, og forhør dig. Min datter og svigersøn, rejste for 2 år siden til Paris (For egen regning) og fik en GRATIS udlejningsbil fra Hertz, hjem

http://www.avis.dk/

http://www.hertzdk.dk/

God tur.

Med venlig hilsen og god Pinse

Franksp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-05 21:20

Hallo der, du må altså rette dig efter deres behov af transport
og ikke forvente at de stiller en bil til rådighed når du har lyst.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-05-05 21:22

Selvfølgelig vil jeg indrette mig efter deres behov, det samme gælder vel når man blaffer. Hvordan foregår det i praksis? Skriver man bare en mail/ringer og så hører om chancerne for at de har en bil som skal til Berlin den og den dato? Eller skriver de en op på en liste?

Kommentar
Fra : lally

Dato : 13-05-05 22:31

Hej metalfaust.

Ring til biludlejning og forhør om der skulle være en bil der skal fragtes dertil, men husk at du skal betale benzin+diverse mortorvejs afgifter.

Har selv prøvet at køre en bil for Helle auto i Silkeborg til Malaga + retur bil til Danmark igen.

God tur

lally

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-05-05 22:41

Hvis man selv skal betale benzin er det - ja undskyld udtrykket - sgu da en halvvejs lorteaftale. Men ok, den slags er vel ikke institutionaliseret praksis hos Helle. Hvordan og hvorledes forholder det sig egentlig med ansvaret for bilen? Ikke at der skulle ske noget, for jeg skal kun til Berlin/Hamborg/Hannover afhængig af firmaets behov, og det er trods alt en éndagstur. Men uheldet kan være ude. Man har lige fået Schnitzel mit Pommes på en rasteplads, og så er bilen væk...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-05-05 00:27

Jeg har haft en adresse på en hjæmmeside der man kunne se hvor alle bilutleje firmaene hadde biler der skulle flyttes til en annen by. Det var over hele europa tror jeg. Nogen var med benzin og nogen måtte du betale for drivstoffet selv.Jeg har prøvet at søge efter den side, men da jeg er dårlig til at søge på google, så måske er der andre der bedre til at søge,som kan hjælpe dig.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-05-05 00:31

Jeg fant denne side: http://www.transfercar4u.no/
alimak

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 14-05-05 12:36

Men det er jo kun i Norge...