/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Motorcykelforsikring!!
Fra : trchba
Vist : 2382 gange
40 point
Dato : 06-07-01 18:44

Jeg er en 21 årig dreng som har købt mig en MC af ældre dato, som jeg ønsker ansvarsforsikret.

Jeg kan ikke samle mine forsikringer da jeg ikke har eller skal have andre end en ansvarsforsikring.

Jeg ønsker BARE en ansvarsforsikring til min MC, kan det virkelig ikke lade sig gøre uden at være født i 1864 og køre en Puch Maxi.

Hvilket selskab kan det tænkes vil forsikre en 21 årig som KUN ønsker en ansvarsforsikring???????

Venlig hilsen Trchba...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-07-01 19:01

trchba <trchba.news@kandu.dk> skrev:
> Jeg er en 21 årig dreng som har købt mig en MC af ældre dato, som jeg
> ønsker ansvarsforsikret.
>
Så længe det bare er ansvarsforsikring koster det ikke særlig meget, uanset
hvem man er! Som 18årig med 0 års anciennitet kan jeg ansvarsforsikre en
hvilken som helst mc uanset størrelse (bortset fra hvad mit kørekort ikke
dækker for omkring 1800,- helårligt (altså inkl. vinter). Såeh... No
worries, mate
--
mvh Jes Vestervang

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-07-01 19:48

*klip*
>
> Hvilket selskab kan det tænkes vil forsikre en 21 årig som KUN ønsker en
> ansvarsforsikring???????
>
*klip*

Alle selskaber, der har koncession til at tegne motoransvarsforsikringer,
har pligt til at tegne ansvarsforsikringen ( men prisen må de selv bestemme
)

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-07-01 21:11

> Så længe det bare er ansvarsforsikring koster det ikke særlig meget,
uanset
> hvem man er! Som 18årig med 0 års anciennitet kan jeg ansvarsforsikre en
> hvilken som helst mc uanset størrelse (bortset fra hvad mit kørekort ikke

For en yamaha TDR125 '95 wannabe knoldhopper ryger der 3086 kr for 1/1 årlig
kørsel her fra.. 21 år... anciniteten var de vist nok ligeglade med når det
var ansvar...

Den er hos TopDanmark

mvh
Mikkel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-07-01 06:47

"trchba" <trchba.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DUl17.4991$c63.491366@news000.worldonline.dk...
> Jeg er en 21 årig dreng som har købt mig en MC af ældre dato, som jeg
> ønsker ansvarsforsikret.
>
> Jeg kan ikke samle mine forsikringer da jeg ikke har eller skal have
> andre end en ansvarsforsikring.
>
> Jeg ønsker BARE en ansvarsforsikring til min MC, kan det virkelig ikke
> lade sig gøre uden at være født i 1864 og køre en Puch Maxi.
>
> Hvilket selskab kan det tænkes vil forsikre en 21 årig som KUN ønsker en
> ansvarsforsikring???????
>
> Venlig hilsen Trchba...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Jeg betaler i snit ikke mere end 200,- årligt for at have min Nimbus
forsikret hos Nordisk Veteranforsikring, afdelingen ligger i Kolding. Skal
du give mere er det åger.
Venligst Jens Jessen.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-07-01 01:07

Mikkel Knudsen <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> skrev i
en news:9i55to$12ai$1@news.cybercity.dk...
> >
> For en yamaha TDR125 '95 wannabe knoldhopper ryger der 3086 kr
> for 1/1 årlig kørsel her fra.. 21 år... anciniteten var de vist nok
ligeglade
> med når det var ansvar...

Jeg fravalgte kasko-ågeren da jeg skulle have 4½'eren forsikret: Lige
under 4.000,- i billigste elite-klasse ved Codan, var næsten det
dobbelte af hvad min tidligere 900'er Ninja havde kostet samme sted
(godt nok på særdeles favorable betingelser!)!
Ansvarsforsikringen blev til sammenligning kun på 600,- årl.!

Jeg finder 3.000 årl. for en mindre model á TDR'eren for uhyrlig, selv
for en nok så bengynder =
Er der nogen der venligst vil bekræfte dette tal!

--
Armand. (fornæret gammelt røvhul)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-07-01 08:24

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:8tx17.4$Uo5.1421@news.get2net.dk...
> Jeg betaler i snit ikke mere end 200,- årligt for at have min Nimbus
> forsikret hos Nordisk Veteranforsikring, afdelingen ligger i Kolding. Skal
> du give mere er det åger.
> Venligst Jens Jessen.

Off Topic, I know !!! Please forgive !!

Hej Jens

Vi hørte ikke mere til dine brugte dele. Droppede du artiklen eller Hva'
)

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-07-01 08:27

> Armand. (fornæret gammelt røvhul)

Åhrrrr. gammel er du da i det mindste ikke )

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-07-01 15:27

Mikkel Knudsen <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> skrev i en
news:9i55to$12ai$1@news.cybercity.dk...
> > Så længe det bare er ansvarsforsikring koster det ikke særlig meget,
> uanset
> > hvem man er! Som 18årig med 0 års anciennitet kan jeg ansvarsforsikre en
> > hvilken som helst mc uanset størrelse (bortset fra hvad mit kørekort
ikke
>
> For en yamaha TDR125 '95 wannabe knoldhopper ryger der 3086 kr for 1/1
årlig
> kørsel her fra.. 21 år... anciniteten var de vist nok ligeglade med når
det
> var ansvar...
>
Du kan få den forsikret for højest 1200,- for 1/1-årlig ansvar hos GF, når
den er under 175cc. Jo mere anciennitet, jo billigere. Laveste niveau nåes
på 3 år svjh., og det er en del billigere end de 1200,- så.

> Den er hos TopDanmark
>
Krejlere =
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - nu med dfm-plade & TS125ER

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 13-07-01 21:11

hej mikkel

det er ALT for dyrt at forsikre direkte hos topdanmark

jeg har en suzuki Gs 450 som jeg betaler 840,- om ÅRET

og det er almindelig ansvar, igennem den danske bank, forsikringsselskabet hedder

danica og er en under afdeling af top danmark hilsen peter B jensen

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 40 point
Dato : 18-07-01 19:03

Da jeg skulle have en BMW325i var der mange der ikke ville forsikre mig grundet ung alder. Men Provinzial var fornuftige og løb med sejren, så prøv dem!

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 20-07-01 00:45

tak for indlægget gibson, det var nok værd at prøve en gang

hilsen peter B jensen

Kommentar
Fra : .Kim.

Dato : 05-09-01 01:00

Tænkte jeg lige ville tilføje hvad jeg lige har erfaret:
Jeg er 23, har 3 års ancienittet og har lige købt en gammel honda 900.
Jeg forhørte mig 2 steder. 1 sted sagde de 1800kr årligt, andet sted 1500kr, jeg valgte selfølgelig nr 2 hvilket er Fair forsikring.
Jeg syntes selv det er meget billigt eftersom jeg havde en gammel amerikaner før og gav en halv bondegård for bare ansvarsforsikring.