/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Pool
Fra : sprit73
Vist : 1671 gange
120 point
Dato : 13-05-05 12:22

Jeg overvejer at anskaffe mig en havepool - sådan en man sætter på plænen i ca. 10.000 liters størrelsen.

Men jeg vil lige høre, om der er nogen der har nogle gode råd og anbefalinger inden jeg begiver mig i Bilka - Bauhaus eller hvor man nu kan købe sådan en

/sprit

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 130 point
Dato : 13-05-05 12:33

Find en GOD pummpe fra start, det er ofte den der er sparet på i de "billigere" modeller.
God jagt

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 13-05-05 15:58

Sjov historie (det var ikkkke så sjovt dengang det skete for mig..):

Lad være med at sætte den på græsplænen ved siden af et åben kældervindue, for derefter at kaste en lille skarp sten ind i siden på den ved et uheld, således at hele siden flækker med en lyd af et stykke plast der rives over..

hold kæft det tog lang tid at få vandet op igen.. f*** mand..

Mvh
Frederik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-05-05 16:00

Og sørg for at få den rette klorblanding i, da vandet ellers lynhurtigt bliver ødelagt.

Og at stedet hvor den skal stå er helt jævnt, læg evt en beskyttelsesmåtte under.

mvh dova

Kommentar
Fra : theking

Dato : 17-05-05 19:07

vi købte en sidste år - og var meget glade for den.
Det er faktisk megét vigtigt med en kraftig pressening under den for at beskytte bunden, og at den står på lige grund
(hvis ikke, kan der faktisk ikke være så meget vand i). Vi brugte pool rens fra Matas det virkede fint, uden klor lugt.

King.

Kommentar
Fra : martinuibsen

Dato : 30-05-05 23:36

har lige købt en 10 m3 pool. hvis du har en brønd, kan det betale sig at købe et lille vandværk fra fx. harald-nyborg el.lign det fås fra 650dkk og opefter.
du skal regne med ekstraudgifter på ca 1000 dkk. til div. kemikalier fx. ("ren pool" fra matas, baquacid, klor, ph-regulator,brintoverilte, saltsyre).
Du skal ikke bruge alle overnævnte produkter, men søg på nettet og find ud af hvad du vil bruge.
Hvis du ikke bruger kemikalier i din pool bliver vandet meget hurtigt grumset/mælket og usundt at bade i.
god fornøjelse
MVH.
Martin

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 31-05-05 08:39

Tak for svaret metteto.