/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Giftfri lim til porselæn
Fra : stormb
Vist : 3852 gange
100 point
Dato : 13-05-05 12:08

mit dyre ovnfaste fad er gået i 2 stykker. Kan jeg lime det og med hvad? det skal være giftfrit og kunne tåle ovnvarme

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-05-05 12:53

Nej, det kan du ikke.
og især ikke hvis det er af glas.
Hvis du skulle lime, ville det kræve noget specielt varmebestandigt epoxylim el. lign. og det er ikke hensigtsmæssigttil ting der tilberedes mad i. Det ville forøvrigt også give uens spændinger i materialet der hvor det er limet, så det ville måske bare springe et andet sted.

mvh dova

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-05-05 13:45

I GAMLE DAGE KLINKEDE MAN PORCELÆN / FAJANCE / OG KERAMIK.

DER GØR MAN PÅ DEN MÅDE AT DER BORES HULLER, PÅ BEGGE SIDER AF REVNEN OG REVNEN SAMLES SÅ MED STÅLTRÅD, SAMT EN GANG LIM.

DET KAN SAGTENS GÅ TIL ALM. BRUG, MEN IKKE TIL OPVASKEMASKINE ELLER TIL OVNEN.

KØB ET NYT FAD DET BETALER SIG IKKE AT REPARERE PÅ DET.

MVH. AJ112

Annuller spørgsmålet
Fra : stormb

Dato : 02-01-06 15:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål jeg tror ikke der findes et gyldigt svar