/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bodil Nielsdatter Raunvad
Fra : agerlund
Vist : 712 gange
200 point
Dato : 12-05-05 21:32

Er der nogle der arbejder med nedestående.
Bodil Nielsdatter Raunvad kaldes hun ved vielsen i 1729 i rind sogn, hvor hun blev gift med Mads Christensen Fonnesbech, han døde 1751 ifølge skifte.
så blev hun gift med Christen Nielsen ilsgård som døde 1763 i Sunds, ved skifter bliver det bekræftet at hun havde vært gift med Mads Christensen død 1751.
Hun er nævnt som enke ved sin søsters mands skifte
Herningholm skifteprotokol.
Niels Nielsen i Lund Gårde. 18.2.1754, fol.112.
E: Johanne Jørgensdatter. LV: Laurids Mikkelsen sst. A: bror Svend Nielsen i Vrå, søster Anne Nielsdatter g.m. Christen Jensen i Gjellerup, søster Maren Nielsdatter g.m. Laurids Pedersen i Gullestrup, søster Bodil Nielsdatter var g.m. Christen Nielsen i Ilsgårde
Jeg har hele tiden været overbevist om, at hun var datter af Niels Nielsen og Mette Svendsdatter fra Herning Gullestrup.
Men er nu stødt på et skifte fra Hammerum 1751 hvor der står:
Niels Pedersen i Kovstrup i Rind 23-2-1751.
enke Anne Jacobsdatter.
Børn Bodil gift med Mads Fonnesbech ( død nov 1751)
Inger gift med Jene Jensen Katborg i vester sogn
Anne død var gift med Peder Johansen i Rønslunde i Ejstrup sogn. og så nævnes deres børn.
Disse søskende der nævnes efter Niels Pedersen, kende jeg ikke noget til.
De søskende jeg kender er Anne ( ikke hende der nævnes som død) Svend, Niels som døde,og Maren.
Bodil og Mads børns færden kender jeg.
Hvem er hende forældre.

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 200 point
Dato : 12-05-05 22:43

Ifølge Slægten Oxholm er der en del slægtssammenfald med og måske du kan finde supplerende oplysninger der.

Se (dit bibliotek kan skaffe den):

Oxholm Sørensen, Mette
Slægten Oxholm
Mette Oxholm Sørensen, Chris Gade Oxholm Sørensen
1994. 590 sider, illustreret
Forlag: Oxholm
Opstilling i folkebiblioteker: 99.9 Oxholm
ISBN: 87-983716-2-2
Pris ved udgivelsen: kr. 1350,00

Jeg kan også lave nogel siders udskrift af forskellige slægtsforbindelser, men også jeg har hende som datter af Niels Pedersen og Anne Jacobsdatter, men jeg har ingen dokumentation for oplysningen/påstanden.

Har det interesse, så oplys din e-mail.

mvh
Ejvind(at)Varla(dk)

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 13-05-05 06:29

Hej
Mange tak, det må du gerne.
g.skatka@webspeed.dk

Godkendelse af svar
Fra : agerlund

Dato : 13-12-06 10:21

Tak for svaret Varla.