/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
2 cylindere i 1 knallert ?
Fra : Morch
Vist : 434 gange
30 point
Dato : 23-09-02 16:20

Hej
Hvordan er det nu liiige, man sætter 2 cylindere i en knallert ?
Hvad skal man bruge bortset fra 2 cylindere ?
Mvh. Daniel

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 23-09-02 16:42

en rigtig god mekaniker!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 15:17

Mit umiddelbare gæt hvis det kan lade sig gøre, er en motorcykel motor og et
noget større stel og det er jo ikke en knallert mere hvis du sætter to
cylindre på... Eller er det???
"Morch" <Morch.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dhFj9.20474$Qk5.916378@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Hvordan er det nu liiige, man sætter 2 cylindere i en knallert ?
> Hvad skal man bruge bortset fra 2 cylindere ?
> Mvh. Daniel
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 23-09-02 15:57

> Hvordan er det nu liiige, man sætter 2 cylindere i en knallert ?

Du skal bruge en 50 ccm helstøbt splitblok,- svære at få fat i!

> Hvad skal man bruge bortset fra 2 cylindere ?

En 4-kamret Minelli karburator (overløbs-sikret) med svejs.
2x48 mm. Minelli manifold
2 ORIGINALE udstødninger uden blindrør. Udgangsstudsen skal udvides til ca.
80 mm.

Wufffff.... du RYGER afsted, men lyden kan genkendes af enhver bondeknold
med politiskilt !

Nu er du advaret. Bør lige tilføje, at tophastigheden nemt kan komme op på
150-170 km/t. Men motoren brænder sammen efter ca. 4-6 måneder afhængig af
temperement. Da en sådan modifikation end ikke er godkendt til banerace,
gætter jeg på at du vil køre på gaden.

Hvorfor i alverden vil du derop ? Du kan lige så godt iklæde dig
gennemsigtigt regnsæt, gul klaphat og tiger-underhylere med numsen klippet
ud. Du bliver busted på ingen tid !

Low

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 18:54

Lol
Så kan det da vist ikke siges bedre. Men fedt eksperiment lad os høre om det
bliver til noget !!

Jens
"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:amna4i$lun$1@news.cybercity.dk...
> > Hvordan er det nu liiige, man sætter 2 cylindere i en knallert ?
>
> Du skal bruge en 50 ccm helstøbt splitblok,- svære at få fat i!
>
> > Hvad skal man bruge bortset fra 2 cylindere ?
>
> En 4-kamret Minelli karburator (overløbs-sikret) med svejs.
> 2x48 mm. Minelli manifold
> 2 ORIGINALE udstødninger uden blindrør. Udgangsstudsen skal udvides til
ca.
> 80 mm.
>
> Wufffff.... du RYGER afsted, men lyden kan genkendes af enhver bondeknold
> med politiskilt !
>
> Nu er du advaret. Bør lige tilføje, at tophastigheden nemt kan komme op på
> 150-170 km/t. Men motoren brænder sammen efter ca. 4-6 måneder afhængig af
> temperement. Da en sådan modifikation end ikke er godkendt til banerace,
> gætter jeg på at du vil køre på gaden.
>
> Hvorfor i alverden vil du derop ? Du kan lige så godt iklæde dig
> gennemsigtigt regnsæt, gul klaphat og tiger-underhylere med numsen klippet
> ud. Du bliver busted på ingen tid !
>
> Low
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 23:11

"Morch" <Morch.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dhFj9.20474$Qk5.916378@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Hvordan er det nu liiige, man sætter 2 cylindere i en knallert ?
> Hvad skal man bruge bortset fra 2 cylindere ?
> Mvh. Daniel
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Var det ikke noget med en motor med 6 cylinder ?
Du kan se den her
http://www.mhz-engines.com/Seiten/produkte/motoren/motor_MHZ6x15Sextett.htm
Den er godt nok til en modelbåd, men med lidt fingersnilde, så kan den vel
tilpasses ?

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Morch

Dato : 24-09-02 11:35

Low>
Hvor ved du fra hvordan man gør det ?
Har du nogen idé hvor jeg kan skaffe delene ?
Har du selv prøvet det ?

Kommentar
Fra : Morch

Dato : 24-09-02 15:47

low> Tak for svaret, her har du dine velfortjente point !

Kommentar
Fra : Morch

Dato : 24-09-02 15:50

Low>
Vil du ha 10 point ekstra ?
Så svar lige på det her, er det lige meget hvilke cylindere man bruger ?
Kan det godt være polini tuncylindere ?
Hvor mange mm skal de være ?

Godkendelse af svar
Fra : Morch

Dato : 25-09-02 17:16

Tak for svaret LowLifeDK.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 21:43

> Den er godt nok til en modelbåd, men med lidt fingersnilde, så kan den vel
> tilpasses ?

Ja, den uder sikkert godt med sinde 6x15ccm...

Eller noget.

/A. Høegh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 22:26

"gud" <ah@evomedia.dk> skrev i en meddelelse
news:3d937188$0$70301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Den er godt nok til en modelbåd, men med lidt fingersnilde, så kan den
vel
> > tilpasses ?
>
> Ja, den uder sikkert godt med sinde 6x15ccm...
>
> Eller noget.
>
> /A. Høegh
>

Ja og dog, der står 16 PS, som er HK, så den er ikke så vild igen, men
forestil dig at blive kaldt til syn med sådan en fætter monteret

Kim Larsen