/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
kender du kranio-sakral massage?
Fra : eskild8720
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 11-05-05 19:12

kender/eller har du erfaring med kranio-sakral massage.Har hørt godt om det.Vil nu prøve det til min datter på 13 år,hun har lige fået diagnose:migræne med aura(klassisk)Havde det selv som ung blev dog helbredt for ca. 10 år siden(har nu kun ca. 2 anfald om året)Førhen havde jeg ca. 3 anfald om ugen ,gik hos en nerolog hvor jeg stort set prøvede alt hvad der fandtes af medicin,var efterhånden en forsøgskanin(og meget træt)
Dette vil vi ikke udsætte vores datter for sååå gode råd modtages gerne
eskild

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-05-05 19:22

kan varmt anbefale kranio-sakral massagen. forhåbentlig kan I finde en dygtig en i nærheden af jeres bopæl. hende, jeg kender bor i nærheden af randers.
venligst
...aasenissum

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-05-05 19:42

Jeg har selv haft store oplevelser, og har i forbindelse med andre ting haft samarbejde med kranio sakral terapeuter.

Jeg har kun gode ting at sige om det og specielt om Stanley Rosenberg som har skole/klinik i SIlkeborg og København

www.stanleyrosenberg.com

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 210 point
Dato : 11-05-05 20:32

Jeg vil også anbefale Kraniosakralterapi! Det er en meget blid behandlingsform hvilket jo er perfekt til en ung teenager.
Selve behandlingen er meget blid og afslappende, men I skal være forberedte på, at der kan komme forværringssymptomer i forbindelse med behandlingen - nogle gange voldsomt. En god behandler vil med garanti gøre alt for at undgå dette og ihvertfald informere jer om risikoen.

Held og lykke med det!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-05-05 20:34

Alternativt kan I jo overveje akupunktur eventuelt inklusive posturologi - der er gode erfaringer med behandling af migræne.

Vaxen

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 11-05-05 23:18

vaxen: hvad er posturologi ?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-05-05 11:40

Posturologi er "læren om holdning/positur". En fransk læge, Paul Nogier, fandt ud af, at vores holdning påvirkes neurologisk via vores samsyn, vores bid/kæbefunktion og vores fodstilling. Uregelmæssigheder i disse funktioner provokerer kroppen til at ændre holdning for at udligne de forstyrrelser, som hjernen opfatter, der er.
Den skæve holdning, man får at forstyrrelserne medfører smerter i bevægeapparatet og i grelle tilfælde også rent kognitivt.
Behandlingen foregår ved, at der sættes små nåle i ørene og/eller bittesmå indlæg i skoene, der med det samme korrigerer holdningen. Behandlingen skal som oftes gentages for at være vedvarende.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-05-05 11:45

Kig eventuelt på dette link, der forklarer posturologien grundigt, men også lidt "tørt"

http://kimazac.com/Posturologi.html

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : eskild8720

Dato : 12-05-05 20:06

Tak for svaret vaxen.
   datteren har nu fået første beh. jeg kombinere det med zoneterapi som jeg selv kan
mvh eskild

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-05-05 20:24

Det var så lidt Eskild! Jeg håber, at behandlingen virker rigtig godt på din datter... Og måske, du har lyst til at vende tilbage med jeres erfaringer med behandlingen - Det kunne jo være rart at sprede budskabet.

Held og lykke

Vaxen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-05-05 00:10

tilslutter mig vaxen. jeg er også spændt på senere at høre om virkningen.
det er helt urimeligt, når børn skal trækkes med "uorden i systemet". håber det bedste for jer.
...aasenissum

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 13-05-05 07:24

takker vaxen og assenissum for de søde ord,der burde være et sted herinde hvor man kunne komme med erfaringer istedet for under tips og/eller spørgsmål.Allerede nu kan hun bedre dreje hovedet og løfte armene uden at have så ondt i musklerne.
eskild
god pinse