/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvilket MC tøj
Fra : taliskoko
Vist : 6189 gange
150 point
Dato : 11-05-05 14:29

Hey.

Nå, begynder på kortet 2. juni. Men derefter eller i forbindelse med skal man jo klædes godt på.!

Kan I gæve MC-brugere ikke komme med gode råd til tøj mærker (gerne i stof)
Da det er første sæt behøver det ikke være lavet af guld, men heller ikke af bronze.!!! Altså ikke for dyrt, men heller ikke elendigt.!

Også gerne hvis nogen er faldet over en god hjelm...! Man skal jo passe på de små grå.

mvh
Taliskoko

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 150 point
Dato : 11-05-05 15:24

Hjelme kan købes hos www.dinmc.dk - yder altid en super service !
Tøj er på tilbud i A-Z og Bilka i denne uge - gå efter en god polstring og (ikke mindst) en god pasform. Der er ikke noget ved at have ekstrem god polstring, hvis man ikke kan bevæge sig, eller tøjet gnaver.
Et bud på et godt mærke er Frank Thomas eller Goretex - begge dele forhandles af www.silkeborg-mc-service.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-05 15:37

Ja, nu er MC-beklædning jo generelt dyrt, og desværre er det ikke altid kvaliteten hænger sammen med prisen.

Men der er et mærke der hedder Larsen (fås hos de fleste MC-butikker).
Det er vind/vandtæt og med indbygget beskyttelse i albuer/skuldre/ryg/knæ/hofter.
Og det er til en rimelig pris, omkring 1700 for en jakke og ca 1200 for bukser.

For øvrigt er Thansen også begyndt at sælge MC-beklædning og hvis det er rimelig kvalitet, er det billigt

http://www.thansen.dk/products.asp?c=465996230&n=456880579#xy

Men der er meget andet fornuftigt, og mange gange skal man prøve sig frem for lige at finde det man synes sidder bedst.
Og det samme gælder for hjelme. Der er de godkendt efter de standarder de skal opfylde, og derfor drejer det sig mest om, hvilken man lige synes der sidder bedst.
Og der er det heller ikke nødvendigvis prisen der er afgørende.
Et eksempel er en af markedets dyreste hjelme, en BMW-system-hjelm: Efter et forholdsvis blødt styrt, var den lige så blød som en badesvamp.

Men du skal også vurdere hvor meget du skal køre, og hvilken motorcykel du skal have, om du er til vildt ræs eller mere afslappet hyggekørsel.

www.mctc.dk Her er et link til en landsdækkende touringklub hvor der er en del medlemsgoder som rabatter på forsikringer, brevkasse, gode tips og test af forskelligt der vedrører motorcykler m.m.

mvh dova

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 11-05-05 17:08

hej her er et sted hvor det er billigt og de har alt i mc tøj . www.tojogskind.dk

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 11-05-05 19:01

hejsa
kan godt anbefale det mc-tøj de har i bilka købte 2 sæt sidste år.Hedder safety1.Til billige penge,god pasform,og beskyttelse ved skulder,albuer,knæ, ryg ,og hofter.Forret kan tages ud så det ikke er for varmt om sommeren men stadig med beskyttelse.Der er både trykknapper og lynlåse og velkro,+ seler.+ reflekser som ses tydeligt når man kører når det er mørkt.Selv efter en sæson ser tøjet ud som nyt.
Men der findes også mange andre gode sæt hos div. mc-forhandlere dog til en anden pris.Ang. hjelm og andet tøj kan det godt anbefales at prøve www.louis.de(forretning i tyskland men kan godt købes over nettet)
mvh eskild

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-05-05 23:12

Tak for de fine links indtil videre, men hvilke mærker kører I selv med?????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-05 00:08

Tjae, jeg er så en af dem der stadig holder fast i den gamle "Rockeruniform": Cowboybukser og en læderjakke

mvh dova

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 12-05-05 03:12

vi har dem fra bilka
eskild

Kommentar
Fra : bne

Dato : 12-05-05 08:25

dova -> du glemte en vigtig del af vores "rockeruniform" : vejrudsigten (anbragt i knæene - efter 5 år (for 25-30 år siden) har jeg en stensikker forudsigelse af vejr-forandringer fra begge knæ...) og -for pigernes vedkommende - den evindelige underlivsbetændelse......... Men ellers har du ret : det er den eneste rigtige påklædning tl MC-kørsel.

taliskoko -> konen kører GoreTex, jeg kører Frank Thomas og ungerne kører BikeWear fra THansen (efter dova's anbefaling - og det virker solidt)

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-06 16:54

Det er vist på tide at lukke her. Tak for svaret bne.