/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
m4p ripper
Fra : CLAN
Vist : 434 gange
151 point
Dato : 11-05-05 11:48

Hvor kan man finde en gratis m4p til mp3 ripper?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 161 point
Dato : 11-05-05 11:56

Det må være noget sådan du leder efter

http://www.bpurcell.org/blog/index.cfm?mode=entry&entry=1036

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-05 11:59
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-05-05 12:14

Ohøjsa... ja det er jo som sagt filer fra iTunes i M4P format som skal laves om til MP3 format, så det kan spilles i bilens MP3 afspiller. Man kan jo selvfølgelif bare brænde musikken over på CD og så eller rippe til MP3... men kors hvor er det bøvlet.
Uden at skulle foretage 117 operationer for at knække den der åndsvage M4P fil om til MP3, så er dk's program det for mig at se, det der gør det i et snuptag... tester lige.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-05-05 12:23

Hmmm! Stadig ikke bare lige øv!
Findes der mon ikke noget der bare kan knække skidtet over i en operation (klik & bum finale - input file / output file)? Så man fra M4P får en MP3 "the easy way".

Skal til Skotland på kursus (med flyveren nu), så jeg lader spørgsmålet stå åben ind til på mandag, hvor jeg kommer hjem, måske der dukker noget gratis eller "billigt" op i den periode. Alle forslag og erfaringer modtages med kyshånd.

Vi ses mandag
Søren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 12:31
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 11-05-05 14:59

refis indlæg fik mig til at tænke på programmet dbpoweramp, som i hvert fald meget simpelt kunne konvertere andre filformater end m4p (bruger ikke selv dette format). Man kan hente en 30 dages trial gennem http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm, og du må lige selv prøve det af, for at finde ud af, om programmet lige så let kan konvertere Itunes formatet - men mon ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 15:27

Det er korrekt med dbpower - men det skal via hymn først.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 11-05-05 16:13

Det er vel lettere bare at installere en codec til den relevante konvertering via deres dbpoweramps egen codec central.....
Er der egentlig forskel på m4p og mp4-formatet? først nu indser jeg, at det måske ikke bare var en trykfejl.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 16:17

Jeg tror ikke dbpoweramp har et sådant codec endnu - det kommer nok.
Det er sikkert derfor man kan gå via hymn.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-05 18:08

Hej igen... ja så er jeg tilbage igen
Da der ikke er noget (endnu) som kan gøre det i en arbejdsgang - uden HYMN, så må det gå efter princippet "først til mølle"... og det var så refi.
Dog henviser dk også til en side med uddybende forklarring, en ret god side efter min mening, så jeg må huske på at tilgodese dk en anden god dag.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-05 18:08

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 18:17

Selv tak.

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 18-07-05 23:53

Jeg har tilbragt dagen med at finde og prøve forskellige alternative konverteringsprogrammer. Det der er foolproof og hurtigt samt gratis og NORSKPRODUSERET finder du her: http://nanocrew.net/?page_id=64
Sørg blot for at MS netframe 1.1 er installeret (MS Update)
Videre konvertering til MP3 kan iTunes eller et af de andre freeware program ordne.
God fornøjelse.