/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win ME Skal have Kodeord??
Fra : bantam
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 23-09-02 14:14

Jeg har Win ME, og det har kørt upåklageligt, og jeg HAR IKKE pillet eller rørt noget, men da jeg i går tændte for maskinen skulle jeg pludselig logge ind med kodeord, det skrev jeg så, MEN hvorfor gør den pludselig det uden jeg har bedt den om det (jeg ved ikke engang hvordan man gør), og HVORDAN får jeg den til at holde op med det.

LETFORSTÅELIGT svar tak, så bliver jeg glad!

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 14:36

Hej Bantam,

højreklik på "andre computer" og vælg egenskaber...
(jeg har ikke lige Win ME, så det ka' godt være det variere lidt fra Win98 mht. at få egenskaberne frem til Netværkskortet som det er med f.eks. Win 2000/Xp)...

men det du ska' gøre er at vælge "Windows Logon" (ved primær netværks logon), idet det umiddelbart lyder som om den er slået over i enten "microsoft family logon" eller "klient program til Microsoft netværk"...

når du så har valgt den til "Windows Logon", ska' du genstarte og så sku' meget gerne være sluppet for at sku' skrive password m.m. da den så automatisk sku' komme ind i WinMe uden alt det halløj...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-09-02 15:26

Hej Strarup

Jeg har ikke noget der hedder andre computere på skrivebordet

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-09-02 15:46

hej Bantam

ind i kontrolpanel og vælg "netværks indstillinger"
nu skal du ikke tage fejl af internet instillinger og netværks indstillinger
brug straups vejledning

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-09-02 15:53

Hej dk

Ja jeg fandt ud af at gå derind, og det ser ud til at stå rigtigt,så det hjalp desværre ikke meget

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 14:32

Når du har angivet et kodeord vil den spørge om det. Hvis du under
install efterlader det felt tomt, bliver du ikke spurgt.
Du vil også blive spurgt hvis du i Netværks egenskaber har ændret log
on metode til noget andet end Windows log on.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 23 Sep 2002 12:13:36 GMT, "bantam" <bantam.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har Win ME, og det har kørt upåklageligt, og jeg HAR IKKE pillet
>eller rørt noget, men da jeg i går tændte for maskinen skulle jeg
>pludselig logge ind med kodeord, det skrev jeg så, MEN hvorfor gør den

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-09-02 16:30

Hej Bantam

I startmenuen - lige overfor "Luk computeren" - er der noget, der hedder "Logon Standard. Jeg kan forestille mig, du er kommet til at pille ved det. Og eftersom du er logget af, er det jo klart, du må logge på igen.

Mulig løsning: Kontrolpanel>Netværk>Adgangskontrol - fjern muligheden for at angive en adgangskode.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : thomas356

Modtaget 100 point
Dato : 23-09-02 16:34

du skal gå ind i denne computer - kontroldpanel - brugerkonto - finde din konto og der hvor du kan lave en ny kode taster du det gamle ind og lader feltet med ny kode værre tomt

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-09-02 16:36

hej Rellom

ALTSÅ jeg er jo ikke helt dum vel, selv om jeg ikke HAR ret meget forstand på computere.

Som jeg har skrevet har jeg altså ikke pillet ved noget, det er pludselig kommet af sig selv tro det eller lad være.
Det med netv.kont. står jo som det skal.

Med venlig hilsen
Bantam

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 23-09-02 16:54

Hej thomas356

DET HJALP SØRME TAK skal du have for hjælpen.

Der er ikke noget i mit kontrolpanel der hedder brugerkonto, men adgangskontrol, og der gjorde jeg som du beskrev.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-09-02 16:58

Hej Bantam

Sådan var det ikke ment. Enhver kan jo af vanvare komme til at klikke på noget, man ikke skulle have klikket på. Det behøver man ikke være dum for.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 23-09-02 19:47

hvis der ellers er noget kan du sende mig en mail på thomas356@adslhome.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 22:47

Gå i stifinder og led efter *.pwl filer.
Slet dem. Genstart og når boksen med kodeord dukker op, skal der ikke stå
noget i kodeord, og du trykker på OK. Du må ikke trykke på annuler, for så
har du godkendt, at man kan logge på med et kodeord, som ikke eksisterer og
så vil den stoppe hver gang igen og bede dig trykke på OK til det ikke
eksisterende kodeord.

Kurt