/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Opsagt og hvad nu?????
Fra : kpm10
Vist : 616 gange
1 point
Dato : 11-05-05 10:34

Hej allesammen

Jeg er i den situation at jeg ved at jeg bliver fyret om et par uger. Der er massefyringer på min arbejdsplads pga. økonomi. Jeg ikke sur eller bitter, selvfølgelig lidt nervøs for hvad fremtiden byder! Jeg har 4 måneders opsigelse, så det er først engang i september det for alvor brænder på.

Jeg er oprindelig uddannet elektronikmekaniker, og har arbejdet som det i et par år, hvorefter jeg fik job på den tekniske skole hvor jeg er nu(har haft det i 3,5år), jeg står for skolepraktik hvor jeg har i øjeblikket 20-40 elever, sammen med en kollegga. Det er både data og elektronik elever vi har, men jeg tager mig rent fagligt mest af elektronik eleverne.

Jeg tog et kursus der hedder en grundlæggede lederuddannelse på århus købmandsskole, den tog 5 måneder, med 13 dage på kurus og resten hvor man havde en form for opgave på sin arbejdsplads

Jeg har siden jeg fik afvide at jeg ville bliver sagt op for 13 dage siden søgt 9 jobs. Det syntes jeg er pænt.

De jobs jeg søger er primært mellemleder stillinger eller en eller anden form for servicetekniker.
Jeg kan utrolig godt lide at have personaleansvar, men kan på samme tid også godt tænke mig et selvstændigt job hvor jeg bare skal kører rundt og passe mig selv og sørge for nogle ting..........de to ting er lidt svære at kombinere.....

Mit spørgsmål er egentlig ikke spørgsmål, jeg ville bare gerne have nogle fornuftige input, gode råd.....eller noget helt andet???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-05 10:58

I de fleste større byer er der mulighed for at tage et kursus i hvordan man skriver sit CV og formulerer ansøgninger.
Du har da fine kvalifikationer så du skal nok bare lære at formulere hvor god du er, altså at sælge dig selv.
Jeg gætter ud fra det du skriver, at du er for beskeden til at sælge dig selv som mellemleder så giv den hele armen og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 11-05-05 11:03

Jo tak.......jeg har ikke nogen problemer i den retning, har jo selv rådgivet elver i deres jobsøgning og har en kæreste der er superdygtig til det med ansøgninger, retstavning grammatik osv......

Jeg er tilmeldt et karriere rådgivnings kursus igennem min fagforening her den 19/5 som jeg glæder mig meget til......det er en personlig samtale i en times tid.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-05 11:13

Lyder rigtigt godt, men husk at det altid er sværere at sælge sig selv end det er at fortælle andre hvordan de skal gøre.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 11-05-05 11:15

Helt enig!!!!!!!

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 11-05-05 13:50

Det er bare om at komme igang med at søge arbejde.

Min kone har været i den samme situation, hun nåede dog at finde et job inde hun blev sagt op.
Jeg vil sige at min kone er ret velkavlificeret til hendes type job, men trods det har hun sendt over 40 ansøgninger ud over 4 mdr. og været til 12 samtaler.

Så det kan godt være ret hårdt til tider at man ikke bare får et job, ved de første 10 ansøgninger.
Det virker som om at du har en del erhverserfaring hvilket hjælper dig på vej, nu skriver du ikke noget om hvor gammel du er, det betyder jo også en hel del.

Men op med humøret, meld til hos AF og få meldt dig til alle jobsøg på internette 5-7 forskellige stykker, få kigget relevante aviser igennem.

Det er ikke så nemt at få et job i dagens Danmark som man gerne vil gøre det til. Man kan selvfølgelig altid få et eller andet job som kan give brød på bordet, men man vil jo gerne være inde for det fag, hvor man er uddannet, og har sine kompetancer.

Så der er ikke noget at sige til at ny uddannet folk altid klager deres nød over at de har sendt over 100 ansøgninger men ikke har fået et job.
Når man tænker på folk som sidder i et job med rigtig gode kvalifikationer og som er klar til at køre op til 90km hver vej for at komme på arbejde, skal sende op imod 50 ansøgninger.

Dog kan du som tommelfingerregel sige at du skal til en samtale per 15-20 ansøgninger ellers er dine ansøgninger skrevet forkert eller ganske enkelt for dårligt (eller den forkerte målgruppe)

Håber du kan bruge dette til noget.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 11-05-05 14:25

Puha, jeg håber ikke der skal så mange ansøgninger til!!

Min alder taler imod mig, jeg er kun 26...

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 11-05-05 16:13

26 er en god alder.

Du har allerede noget erhverserfaring, så det skal nu nok gå.
Men du akn nemt risikere at du skal have sendt rigtig mange ansøgninger af sted. Men det skal jo ikke være nogen hindring.
Den første ansøgning kan sagtens tage 10 - 20 timer at få skrevet så ordene "vender" rigtigt m.m. Men når man har den først gode ansøgning færdig tager det ikke nær så lang tid at lave flere målrettede ansøgninger.

Men det er bare om at komme igang.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 11-05-05 16:31

Jepper, helt enig, har en rigtig godt ansøgning som jeg så gør personlig til hvert firma, har som skrevet tidligere søgt 9 jobs indtil nu.....har indtil videre kun fået et afslag....