/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Netsted med CD'ers indhold??
Fra : lyngballe
Vist : 503 gange
150 point
Dato : 11-05-05 09:56

Hvis min CD-æske med indholdsoversigt er blevet væk, ved jeg, at der er et netsted, hvor man ved at indtaste CD'ens nummer kan få en oversigt over den pågældende CD's indhold.
Men hvad er adressen på dette netsted??
Vl hilsen L

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-05 10:10

Snakker du musik eller hvor er vi henne?

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 11-05-05 10:42

Hej Tedd!
Ja: MUSIK. Så vidt jeg har hørt endda i ALLE genrer.
CD'ens ettikette har som regel kun sparsomme oplysninger. Og når æsken med "booklet" er borkommet...
Vl h L

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-05 10:52
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 11-05-05 11:09

Måske er det noget som følgende, du tænker på:
http://www.gracenote.com/music/ (de har dog tilsyneladende byttet om på "artist" og "album" i deres søgefunktion)

Man kan dog ikke bare indtaste cd'ens nummer, sådan en service kender jeg ikke til.

Ellers kan du også bare benytte dig af en af de store musikbutikker på nettet, og så søge på den respektive cd (går ud fra, at du godt ved kunstneren). Her er http://www.amazon.com, http://www.cdon.com, http://www.allofmp3.com eller http://musik.tdconline.dk/ muligheder. Der er ingen grund til at gøre det sværere.....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-05 11:29

hejsa

det må være denne side

http://www.freedb.org/

Kommentar
Fra : sille99

Dato : 11-05-05 21:46
Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 12-05-05 17:01

Eller denne side:

cdskiven.dk

CamillaD

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 12-05-05 17:03

Ups, jeg mente selvfølgelig

www.cdskiven.dk

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 23-07-05 07:49

Tak for mange gode svar.
Dog har jeg endnu ikke fundet den side, hvor det er nok at indtaste CD-ens NUMMER.
Eller er det noget, jeg har drømt, at en sådan side skulle eksistere?
Jeg hæver pointtallet og lader spørgsmålet stå lidt endnu!
Vl h Lyngballe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 07:57

Hvis du har Windows Media Player på din PC, kan du åbne den og gå i Kopier fra CD, sæt din cd i. I de fleste tilfælde vil WMP så finde oplysningerne til dig. Hvis du fortsætter får du selvf. gemt CD'en på HD'en men også alle Indholdsoplysningerne. Ønsker du ikke at kopiere kan du blot tage et skærmdump og så afbryde.
Den side du efterlyser kender jeg heller ikke, desværre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 24-07-05 17:19

Tak, Arne!
Jo, det ER vel nærmest KILDEN til den funktion, du omtaler, jeg efterlyser.
Jeg HAR nemlig engang haft et direkte link til den, mener jeg.
Jeg har langtfra altid held til, at oplysningerne frigives, når jeg gør som du siger.
Og så ville jeg prøve den "direkte vej".
Men måske er det ikke alle CD-er, hvis indhold er lagt ind i databasen?
Vl h L

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-05 17:31
Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 24-07-05 19:52

Tak, Tedd!
Også "dk" pegede på http://www.freedb.org/
Den side er god, og den vil jeg bruge, hvis ikke jeg finder præcis, hvad jeg søger.

http://www.freedb.org/ vil f.eks. et kunstnernavn foreslå på MANGE mulige CD-er.
Fandtes der et netsted, der tog imod CD-ens unike nummer, ville jeg jo kun få ET svar.

Og jeg mener, at en sådan eksisterer, og det er DEN, jeg er på jagt efter.

Gode hilsener fra
Lyngballe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-05 19:58

Upps sorry dk Var ikke min mening at overse din kommentar!

Ok Lyngballe har du prøvet at smide dit cd nummer ind i google og se om det giver resultater?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-05 20:41

hmm
her måske så
http://audiogalaxy.com/
>>tedd, velkommen i klubben, vi ka s** alle overse et link

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 150 point
Dato : 25-07-05 11:07

lyngballe -> Du har ret det er ikke hvergang at funktionen giver en CD's indhold. Dette skyldes som du ganske rigtigt foreslår at ikke alle CD'er er lagt ind i den database. I øvrigt fungerer den IKKE via CD-nr-opslag, men nærmere på en slags Billed-genkendelse hvor den forsøger at finde en CD med den samme antal spor og længde på disse. Jeg tror ikke det er den du søger. Den du søger kender jeg desværre ikke men du har da ret i at det ville være smart. Jeg har engang spurgt Microsoft hvorfor de IKKE bruger CDnr. som nøgle til Databasen men det gad de ikke svare på

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 28-07-05 00:06

Tak alle for gode links!
Spec tak til Arne.jacobsen for det svar, der nok trods alt kom nærmest
Vl h Lyngballe

Godkendelse af svar
Fra : lyngballe

Dato : 28-07-05 00:09

Tak for svaret arne.jakobsen.
Du kom dog med det udførligste svar - og nærmere kommer vi det nok ikke!
vl h Lyngballe