/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
problem med digitalkamera
Fra : lsf
Vist : 610 gange
850 point
Dato : 23-09-02 13:38

okey dette må være noget for jer point rytter for her satser jeg alle mine point
----------------------------------------------------------------------------
hej har et digital camera og når jeg tænder for den kommer dette på skærmen
http://www.angelfire.com/folk/lsf/612problem.jpg
rød - grøn - blå lodret striber

( garantien er udøbet så det hjælper ikke at gå ned i foretningen for det er prøvet)
med mindre jeg vil betale at få den lavet og det koster næsten det samme som en ny

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-09-02 13:52

Hej lsf

Hvad hedder dit kamera udover HP ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-09-02 14:01

Jeg gætter på 612

Har du prøvet hard reset ?

Hard Reset the HP Photosmart 612 digital camera.

Turn the camera off.
Remove the CF card.
Remove the batteries.
Turn on the camera and leave it on until the battery icon on the status LCD is not visible. This may take several minutes depending on capacitor charge.
Reinsert the CF card.
Reinstall the batteries.
Turn the camera on.
Try a different CompactFlash Memory Card if one is available.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-09-02 19:24

Til srhansen
Hvor ved du fra at det er en hp camera der er tale om?
jeg kan da ikke læse at isf nævner det nogen steder
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 19:34

Hej Briani,

man ka' svagt af billedet som lsf har sendt et link til, se at der er et "HP" logo på camera'et...

plus lsf's billede hedder "612problem.jpg", så jeg går ud fra det er de 2 ting lagt sammen der skaber "HP Photosmart 612 digital camera"...

men om det er korrekt ved jeg ikke, det er også kun et gæt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-09-02 20:01

Hej Strarup
okay have ikke lige fået mine læsebriller på :)
Til Srhansen
Undskyld den der med logoet have jeg ikke set.derfor skrev jeg overstående kommentar til dig
MVH og en forsat god aften til jer begge
Brian

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 24-09-02 00:28

srhansen > det er prøvet og det virker ikke
yes det er en photo smart hp 612 digital kamera
undskyld det lille billede jeg har taget med et gammelt webcam

ps: det er også når der ikke sidder noget flash kort i cameraet . og power er taget fra i et døgn

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-09-02 20:39

Hej lsf

Surt show :/ Kan dit kamera heller ikke tage billeder ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 29-09-02 09:38

nej det kan heller ikke tage billeder
surt show "JA" men det er da et flot mønster jeg ser det fra den lyse side ,

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-09-02 10:55

Du har nok ret i at det er ligeså dyrt at få det repareret som at købe et nyt desværre :(

Har du overvejet, at bruge det som webcam/overvågningskammera tilsluttet din computer ?

mvh
srhansen

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 29-09-02 14:27

det kan heller ikke bruges som webcam eller noget i den stil for der er overhovedet ingen kontakt med cameraet
så derfor er det endnu mere surt

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-09-02 15:54

Øv..

Så kan du jo ligeså godt prøve at åbne det og se om du kan finde en løs forbindelse et eller andet sted.
Det kunne jo være at det bare var et stik eller lignende der har rystet sig løs. Man kan da håbe.

mvh
srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-09-02 16:19

hej lsf,

hvilken farve har "viewfinder indicatoren"? (den der sidder lige over skærmen med de 3 farver)

har den overhovedet ikke nogen fejlmeddelser?

siger den evt. noget hvis du connecter den til computeren? (evt. programet der hører med)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 29-09-02 23:08

strarup >> wiev indicatoren lyser grøn som betyder ok og den har ingen fejlmeddelser udover at der kommer disse
3 farver på skærmen

hint:
man har et hp produkt som er i stykker hvad gør man ??

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 850 point
Dato : 04-10-02 01:28

Hej lsf!

Har du prøvet at kigge på: http://www.hp.com/cposupport/prodhome/hpphotosma28335.html

Prøv linket midt på siden "HP system diagnostics", der får du henvisning til at downloade diverse software, det kunne jo være, at du kan få forbindelse med kameraet via diagnose-programmet eftersom dit kamera lyser grønt og muligvis har forbindelse til din PC.

Det kan være, at diagnoseprogrammet kan nulstille og dermed muligvis reparere kameraet - et forsøg værd.

Prøv også at kigge på links til højre på siden vedr. problemløsning, hyppigt stillede spørgsmål m.m. og desuden er der links til kontakt til HP via e-mail eller telefonisk.

Håber det kan hjælpe lidt og ellers prøv at ringe til HP i Danmark om hvad du skal gøre.

Held og lykke!

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : lsf

Dato : 05-10-02 16:23

Tak for svaret Bjarne_H.
det der skulle til var at ringe til hp her i danmark og det har jeg gjort (d. 23-09-02 )
og de sagde at det var en software fejl i mit camera og at jeg ville få en ny hvis jeg sendte den gamle til dem

så dit svar er hermed godkendt til 100%
----------------------------------------------------------------------
der var da endelig en der var smart og her siger jeg så tillykke med mine point og dermed er jeg ude af dette
forum da jeg ser at det kun er en kamp om point og bla. bla. bla.

se mange af de ting folk sørger om er kun et spørgsmål om at tage knoglen eller bla til dem der windows problemmer
så alle de spørgsmål jeg har set kunne løses ved hjælp af micosoft egen side(r) eller deres suport

men jeg kan også se at der er ikke meget fantasi i folks små hoveder de spørger om noget så enkelt at selv min søn på 9 år kunne svare på det ( så brug dog den fantasi .

med venlig hilsen lsf

en gammel hacker ( hov. ) som nu trækker sig tilbage og nyder tilværelsen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-10-02 04:28

Hej lsf!

Dejligt at du kunne få et nyt kamera af HP - Det er knageme serverce! Har selv en del HP-produkter som jeg er glad for, og også når jeg har haft brug for support.

Jeg er da ked af at du vil forlade dette forum; men jeg giver dig fuldt ud ret m.h.t. til den dårlige stemning p.g.a. pointjagten som jeg også tidligere har anført.

Men når du de point er her, så har de i dette tilfælde været med til at jeg fik øje på dette spørgsmål da du forhøjede point. Derfor gik jeg ind og læste, undersøgte og skrev mine kommentarer, jeg takker for point; men gør opmærksom på, at det ikke var størrelsen; men mere det at der ikke fremkom et svar der kunne bruges, der fik mig til at reagere.

Jeg har tidligere flere steder tilkendegivet min mening om pointsystemet, og mener, at hvis man kunne finde andre måder end point ville dette være mere gavnligt for Kandu og brugerne, og jeg mener at man alligevel vil kunne få svar på sine spørgsmål, svarene vil dog uden tvivl blive af en bedre kvalitet, idet man vil undgå disse hurtigere svar, hvor det bare gælder om at få point.

Jeg bruger nu Kandu på den måde, at jeg for det meste kun prøver at hjælpe / svare, når jeg støder på et spørgsmål, der mangler et svar, hvor jeg kan give mit besyv med der muligvis kan hjælpe spørgeren.

Jeg synes, at du skal overveje din beslutning, og i stedet som mange har valgt at holde sig lidt i baggrunden, og træde til, når man synes der ikke foreligger brugbare svar.

Din kommentar vedr. DVD brænding, har jeg godt nok læst om og vidste kunne lade sig gøre; men har endnu ikke selv prøvet. Hvis du har oplysninger der er let tilgængelige må du meget gerne sende dem til rbnh@hotmail.com.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 10-11-06 12:07

Latterligt, lad dog jægerne jage og vildtet blive jagtet....

svar om i kan eller lad spørgsmålet ligge, det er da ikke noget at gå amok over..

Nu er du så væk i 2 dage, så savner du krigen...

he he

hyg jer