/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
AppleiPod mini eller creative zen micro?
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 825 gange
50 point
Dato : 10-05-05 20:16

Hvilken en af de to ovenstående vil i synes er bedst?
Hvorfor er iPod'en dyere?
(Henholdsvis 6GB og 5 GB)

Accepteret svar
Fra : JacobS.

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-05 21:01

Jeg har selv Zen micro. JEg stod også og vidste ikke hvad for en jeg skulle vælge. Her er nogle test du kan se:
http://www.jakeludington.com/gadget_envy/20050311_creative_zen_micro_vs_apple_ipod_mini.html
http://www.monsternet.org/features/zenmicroipodmini/index.php
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=388451

JEg gik ned i en butik og stod med dem i hånden. Zen micro har længere battritid, bedre lyd ( kan ses i testen), og har mange fede ting som microfon og radio, som ipod mini ikke har og har mere plads ( 5 gb, hvor mini har 4 gb)
. Ipod mini´en er flottere men eftersom jeg skal ha den til at ligge nede i min lomme nehøves den ikke at se fed ud., jeg tror min lomme er ligeglad. Men selvfølgelig er det da fedt når den er cool. men det synes jeg nu også zen
micro´en er.

Micro´en kan du også bruge uden at skulle instalere noget som helst på din computer. altså lige som en USB pen. Du skal dog først lige upgrade firmwaren som er i zen micro´en. Http://www.nomadworld.com

JEg synes du skal vælge zen micro. som sagt har jeg selv en i sølv og jeg synes den er for lækker. Det eneste minus ved den vil jeg nok sige er at der ikke kan fås ret meget tilbehør til den. ihvert fald ikke endnu. det kommer nok. hvor imod mini´en kan man ikke få tilbehør nok,

Gå ned i en butik og mærk hvad for en du synes.

HVis du har flere spg. kan du jo bare skrive herinde. så kan det være at jeg kan hjælpe dig med det. Eller det kan jeg sandsynlig vis. Pøj pøj med det.

Håber jeg kunne hjælpe dig.

JAcobS.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 10-05-05 21:03

og lige får at besvare dit spg: HVorfor er ipod mini dyre: Fordi det er en appel Mærket betyder en del

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 11-05-05 07:24

I-pod mini faaes ogsaa i en 6 GB udgave for at hamre argumentet med kapaciteten ned.
Har selv I-Pod og var en del i tvivl da jeg skulle vaelge. Men da jeg stod med I-Pod i haanden var jeg ikke tvivl - jeg ville have kvaliteten.
I dag ville jeg nok vaelge Zen Micro, udelukkende paa baggrund af alt et paastyr der er med batteriskift paa I-pod. Apple oplyser op til 6 aars levetid paa batt. Og der er jo fint, da den saa nok alligevel skal skiftes med en nyere. Men gennemsnittet har vist sig at vaere 18 maaneder. Med en udskiftningspris paa smaa 1000.- kr er det ikke tilfredsstillende. Forbrugerklagenaevnet pfordrer til at man koerer sagen gennem dem, men det er da noget boevl.
Saa derfor og udelukkende derfor ville jeg idag vaelge Zen Micro. For I-Pod er bare federe og deres touch-wheel for sejt.

Nazgul

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-05-05 08:43

Zen micro har suveræn lyd og nem kvalitets software

Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 11-05-05 22:39

Okay. Mange tak for alle indlæg (men der må stadig gerne komme mange flere!)
Har siden starten hældt mest til creativ'en, men min kæreste har en Apple iPod med 20 GB, og siger at både den og mini'en er de bedste af slagsen. Det er jo ike at jeg ikke kan modsige ham, men der må jo være en grund til det..
??

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 12-05-05 14:02

Der er bevis for at creative zen micro har den bedste lyd. se de test jeg har lagt ind

Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 12-05-05 16:30

Okay. Hmm. Så tror jeg at jeg køber sådan en :)

Vil MEGET gerne høre fra nogen der er eller har været direkte utilfredse med enten iPod'en eller microen.
Tak.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 12-05-05 16:33

Jeg kender en der har haft en Ipod ( ikke mini men den " rigtige" ) og han købte sin i usa og den duede ikke så han måtte sende den til USA.

EN ulempe ved ipod er at du ikke selv kan skifte batteriet. du skal sende den ind til appel.

Køb Micro. fed afspiller

Godkendelse af svar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 13-05-05 17:08

Tak for svaret JacobS..