/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Råd om køb af bærbar
Fra : cidlik
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 23-09-02 12:25

Jeg står her og overvejer hvilken bærbar jeg skal købe.
Er der nogen der har et godt bud. Den må højest koste 16.000 Dkr

M.v.h.
Michael

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-09-02 12:42

skal det være med:
* Brænder
* tv-udgang
* DVD-afspiller
* Andet....

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-02 12:44

Hejsa cidlik!

Kig inde på http://www.edbpriser.dk

her kan du søge efter utrolig mange ting, bl.a. mobil-telefoner og stort set ALT til computere og netværk. For dit vedkommende skal du gå ind under computere (der kommer en reklame, bare vent til den er forduftet igen) -> Bærbare Computere og sæt max. pris til 16000.

og værsgo!! Du har en komplet liste over bærbarer der er til salg for under 16.000 kr.
Hvis du vil kan du jo snævre søgningen ind ved at vælge andre specifikationer på søge-siden (der hvor du satte max. prisen)

God fornøjelse, og held og lykke med dit køb!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 23-09-02 12:46

Hej
HP kører nogle gode tilbud pt. Bl.a den jeg har købt XE3, med 15 tommer skærm, inkl. windows XP. Den koster kr.11.500, med 14,1 tommer skærm kr.11.000. Den er på 1.13 GH. 256 mb ram. 20 GB harddisk. dvd/cdrom drev. Alletiders maskine, flot design og knivskarp skærm.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-09-02 12:56

Hvis du skal bruge noget der "rykker" så er http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464767960 et anbefalelsesværdig valg....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-09-02 12:57

Her er data på "svinet"
ega Vega+ 406 XL (WinXP)
Processor: Mobile Intel Pentium4 2.2GHz
RAM: 512MB DDR
Display: 14,1" XGA TFT
Resolution: 1024x768
Harddisk: 40GB
Drives: 1,44MB & 8X8X24 CDRW
Audio: Yes
Modem:56Kbps
LAN:10/100 ?
Size W/D/H: 315 x265x41mm
PCMCIA: None
Weight: 3,3kg
Warranty: 2 Years

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-09-02 13:01

En lille tilføjelse.....
Hvis du vælger at købe den, så køb den ved Midt Data A/S. Forskellen er 63,- kr men Midt Data er ældst, og har rimeligvis nok mere erfaring. Iøvrigt er Midt Data A/S bedømt rigtig flot

Kommentar
Fra : polles

Dato : 23-09-02 15:37

Hej
Jeg ville helt klart prøve at gå efter en Dell bærbar http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/model_inspn_inspn_2650.htm koster under de 16000 kr så er der råd til at sætte lidt extra i :))
Der er flere grunde lige til at kigge nærmere på en Dell.
1. Du får meget for dine penge og masse af ny tekonlogi
2. De køre en meget stor reklame kampagne lige pt. med masser af gode tilbud.
3. Det er nemt at få den indleveret til repration
4. Du kan med det samme vælge at få sat andre ting i, feks et brænderdrev. eller flere raam
5. Bliver leveret lige til døren.
Hvad du ´nu enten bestemmer dig for. så køb anerkendte mærker så som Dell , Hp eller IBM . De er tit for dårlige de bærbar som ligger i 10.000 til 12.000 kr klassen af ukendte mærker.
Det er vigtigt at få et mærke hvor du hurtigt kan hente bios-updates og fix fra deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 23-09-02 15:47

Der er selvfølig flere at vælge mellem en den ene jeg har sat link til under de 16.000 kr på http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/gen/default.htm
Køb online og spar 400,- inkl. moms.
Tilbudet gælder til og med d. 25. september 2002
skriver de :))

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 23-09-02 21:47

Jeg vil bare give Polles ret. Ved køb af stationær vil jeg ALDRIG købe hverken IBM eller Compaq, men hvad angår bærbar er sagen en anden.
Køb et af de anerkendte mærker!! Der er masser af de andre som på papiret yder bedre til samme pris, men imho går de oftere i stykker.

Bye

Gennie