/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blandingsforhold Roundup - Vand
Fra : 2100
Vist : 17191 gange
50 point
Dato : 10-05-05 12:46

Jeg har ren Roundup. Hvor mange (deciliter) går der til en liter vand?????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-05-05 12:49

Det står på flasken. i hvertfald står der et blandingsforhold. Det skal der i følge loven, så det gør der. Denne SKAL overholdes, alt andet er forbudt. Kan du ikke regne om, så giv mig blandingsforholdet, så skal jeg regne det om for dig.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 10-05-05 12:50

Jeg har ikke selve flasken, kun indholdet i en anden flaske

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-05 12:59

Hvilken type Roundup har du ???

Der findes flere forskellige på markedet, lige fra den koncentrerede til mindre koncentreret og til den færdigblandede.
Det er jo ret væsentligt for hvordan der skal blandes.

Hvis det er den koncentrerede, plejer jeg at bruge 15Ml Roundup til 5 liter vand.
Den blanding tager det meste, men er det til skvalderkål skal der laves en kraftigere blanding.

På brugsforvirring som jeg fik med til flasken, var der 30 forskellige blandingsforhold, alt efter hvilken type plante der skal bekæmpes.

Græstyper f.eks. er ret nemme at bekæmpe og skal have en svag blanding, hvorimod mælkebøtter og andre typer planter skal behandles anderledes.

Uanset hvad skal du sikre dig at der helst spørjtes i solskin, og ikke lige før duggen falder, det nedsætter effekten drastisk, hvis det regner eller duggen falder lige efter du har sprøjtet.

Men 15ml til 5Liter vand er standard blandingen. (for den type roundup jeg har stående, købt i Tyskland)

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 10-05-05 13:10

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-05-05 13:16

Bare giv det ukrudt......