/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Sata Harddiske og Ghost Backup Image
Fra : Douink
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 10-05-05 02:03

Hejsa...

Jeg har lige købt ny computer.. jeg har købt en sata harddisk som jeg ikke kører raid på. jeg vil nu gerne lave en backup at C: drevet. Men kan jeg bruge ghost på sata harddiske og har også hørt at det giver problemer når jeg køre NTFS format.
Point:
Nogle der ved om jeg kan lave en ghost med norton ghost på en Sata HD?
Nogle der kender andre godt backup programer som laver image af hele drevet?

// Douink

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-05-05 08:58

Drive Image kan det samme som Ghost.
Hvis din SATA HD bare kører som en lager-HD kan der godt ligge en Ghost/Drive Image - fil.
Det bør ikke give problemer at filsystemet er NTFS - men en lille oprydning og defrakmentering først er nok bedst.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-05 09:14

Du burde få mulighed for at lave en Ghost boot disk med Sata support, hvis din ghost er fuldt opdateret fra live update! Med hensyn til NTSF har jeg ikke haft nogen problemer, slet ikke hvis bootdisketten er lavet med PC-Dos!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-05 09:15

Her er forøvrigt en god guide til norton ghost
http://ghost.radified.com/ghost_1y.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-05 09:47

Hmm! Det er nok ikke helt så enkel kan jeg se her! http://www.digit-life.com/forum/0005/000061.html

Kommentar
Fra : tedd