/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
internet/computer
Fra : ruthy43
Vist : 372 gange
275 point
Dato : 09-05-05 22:25

min datter har fået et problem som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe med-når hun er inde på nettet for at spille er der pludselig sider som hun ikke kan komme ind på-markøren viser et gult kryds-og adgang er nægtet-det er sider som hun plejer at bruge-hun har skammet sin pc både med adawere og antivirus-jeg forstår ikke hvad der sker med mindre hun ved en fejltagelse selv har sat en slags filter på-er der nogen der har en ide om hvad det kan være?
Ruthy

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-05-05 22:31

Prøv at hente java
http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-05 22:43

forneden kan der være en firkant med et forbudt kryds - klik for at tillade popup vindue midlertidigt -

der kan også være en halvcirkel med "indkørsel forbudt skilt" hvor du har mulighed for at tillade cookies for dette websted

det er i det hele taget en sikkerhedsadvarsel - der er formentlig også en gul linie foroven i billedet du bare kan klikke på og vælge udfra - ikke mindst få oplysninger fra

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 285 point
Dato : 09-05-05 22:57

Kan også være en sikkerhedsindstilling i IE efter opdatering (SP1 & SP2).
Gå i menuen "Funktioner" --> "Internetindstillinger"
vælg fanen "Sikkerhed"
Klik på "Websteder, du har tillid til"
og tilføj den side i har problemer med... men der er en årsag, så I leger lidt med ilden. OK man kan jo fjerne den igen

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 09-05-05 23:15

hej søren!
vil forsøge din løsning-min datter er gået i seng nu-er jo arbejdsdag i morgen-har sendt hende en mail om det-kommer tilbage i morgen aften og fortæller om det duer
ruthy

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-05-05 23:28

OK! Det er vist også ved at være tid her
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-05 23:40

ps. hvis din datter måske har lavet lidt om på internet explorer så prøv at stille den til standard - så får hun lov at vælge selv når hun vælger sider igen

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 10-05-05 09:26

hej igen!
forsøget med jave duede ikke-ej heller ikke den med at gå ind i internet sikkerhed-vil gerne høre om der er nogen der har andre ideer
ruthy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-05-05 09:35

Det kunne tænkes, at visse activeX eller appletts er blevet stoppet af enten hendes firewall eller af browseren.
Når man ikke ved hvilken software hun anvender er det lidt svært at anvie fejlretning.

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 10-05-05 09:41

min datter er ved at oprette sig som bruger-regner med at hun så selv kommer ind og forklarer
ruthy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-05-05 09:41

Hvis der er tale om InternetExplorer kan man tilsidesætte sikkerheden på bestemte websteder ved at gå i Funktioner - Internetindstillinger - Beskyttelse af personlige oplysninger - Rediger. Indtast webadressen og klik på knappen Tillad. Under Fanebladet Sikkerhed kan man vælke Ikonet: Websteder du har tillid til - klik på knappen Websteder og skriv også her webadressen der er problemer med og klik Tilføj. Bemærk at der så ikk emå være afkrydset i: Kræver server godkendelse.

Nok et forsøg værd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-05 13:22

Prøv også at slette cookies, midlertidige internetfiler og rydde oversigten ved i browseren at vælge menuen :

Funktioner->Internetindstillinger-> fanen Generelt [Slet cookies] [Slet filer...] (flueben ved ; Slet alt offline indhold) samt [Ryd oversigten]

Det kan ofte hjælpe på login problemer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ruthy43

Dato : 12-12-05 02:39

Tak for svaret CLAN.