/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Text genkendelse
Fra : anders_bak
Vist : 963 gange
100 point
Dato : 09-05-05 14:13

Er der nogen der kender et godt program til tekstgenkendelse ?

Det skal kunne genkende tekst fra et scannet dokument, så man kan copy paste teksten ind i et tekstbehandlingsprogram.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 09-05-05 14:14

evt. over nettet

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-05 14:26

Hej
Jeg har eng gang prøvet et program der hed omnipage, som kunne genkende hele ord og eller bogstaver, det virkede faktisk ret godt. se her http://ocr.researchpronto.com/directory/omnipage-ocr.html
Jeg mener at kunne huske at der var en lidt ældre version med i bladet "Komputer for alle" på et tidspunkt.
Den sidste nye version er ret dyr ca. 150 $. Jeg kan lige checke om jeg har noget liggende.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 09-05-05 14:29

Følger sådan noget software ikke automatisk med den scanner du køber

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 09-05-05 14:44

Hej Brassovitski
Det ser lovende ud, lader spørgsmålet stå åbent og ser om der komme flere muligheder.

Tjanzen
Det er til brug på mit arbejde, hvor vi ikke selv bruger scannere, men ofte får tilsendt scannede dokumenter. men ellers jo, de følger tit med en scanner

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-05 14:59

Lidt gratis her:
http://www.simpleocr.com/

Købeprogrammerne hvor der som regel findes dansk stavekontrol er langt at foretrække, men dette lill eprogram an godt bruges selv om det kun er engelsk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-05 15:03
Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 09-05-05 15:20

Jeg bruger Abbyy Finereader som fulgte med min skanner da jeg købte den. Jeg er rigtig glad for programmet der bl.a. kan gemme som Word filer. Der findes dansk stavekontrol.
Du kan hente en prøveversion på. http://download.abbyy.com/content/default.aspx
Janus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-05 15:31

FineReader er virkeligt godt!

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 09-05-05 15:33
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-05-05 20:17

Haløjsa
Så er jeg på banen igen. Jeg har fundet programmet Onipage Pro 9.0 på 'Komputer for alle' CD nr. 6-2002. programmet er en prøveversion, men kan registreres gratis til en fuld version. Jeg har ikke prøvet registreringslinket, og kan ikke garantere at det firma der har stillet programmet til rådighed stadig eksisterer. Til gengæld har jeg afprøvet programmet og det ser ud til at fungere rigtig godt, du skal blot være klar over at hvis du OCR-behandler et scannet dokument, så går formateringen for det meste tabt.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 11-05-05 14:14

Jeg siger tak for hjælpen, jeg har givet forslagene videre til vores edb ansvarlige på arbejdet, der vil kigge nærmere på de forslåede programmer.

Jeg venter lige med at give point til de har bestemt sig til hvilket program det skal være, men tak for hjælpen til jer alle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-05 16:20

Vebekomme anders_bak ->

Håber I kunne bruge noget ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 19-07-05 08:52

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-05 09:37

Hej
Selv tak! Det er altid rart at kunne hjælpe. Jeg har i mellemtiden kigget lidt rundt og fundet ud af at firmaet der laver Omnipage hedder Scansoft (www.scansoft.com), og at den sidste nye version hedder ver. 14.