/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Motionscykel
Fra : acilia
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 09-05-05 13:05

Efter rygestop var jeg nervoes for at tage paa saa jeg investerede i en motionscykel.
Jeg samlede den selv derhjemme men nu er jeg blevet i tvivl om om den maaler rigtigt:

Hvis min cykel har 9 svaerhedsniveauer og jeg bruger nr. 4 - altsaa ca middel.
Hvor mange km vil jeg ca cykle paa ca en time mon? (jeg ved godt at det afhaenger af tempo, alder, vaegt osv - men bare saadan ca!)
Grunden til min tvivl er at hidtil naar jeg har traadt i pedalerne alt hvad jeg kan saa har min km-taeller vist at jeg cyklede omkring 14 km i timen - det lyder da af meget lidt goer det ikke?
Saa her i weekenden skulle jeg flytte cyklen og kom til at tage fat i det der maaleinstrument og senere da jeg saa tog min cykeltur viste den pludselig at naar jeg koerer noejagtigt som jeg plejer er det ca 26 km i timen.
Saa hjaelp - hvad er mon rigtigt?

Kommentar
Fra : superseile

Dato : 09-05-05 13:31

26 km/t virker mest sandsynligt. Jeg cykler selv 13km til og fra arbejde med et snit på ca 30km/t så 26km/t er nok ikke helt ved siden af

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-05 16:12

Omdrejninger pr. minut kan jo ikke sådan være afhængig af dit instrument, da det somregel bare er en lille magnet der sidder på svinghjulet der påvirker en sensor.
Så mon ikke den har stået på miles før, og nu er kommet over på det rigtige, nemlig km/t.
Tit sker denne indstilling ved at tage batteriet ud.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 10-05-05 09:24

Mange tak for svaret som jeg foerst ser her til morgen - det sjove er, at igaar aftes afproevede jeg det paa tid og havde cyklet 16 km istedet for 10 hvilket svare fuldstaendig til km/miles!
Jeg anede ikke at man kunne skifte ved at tage batterierne ud - men det er helt sikkert det som er sket, for jeg tog nemlig batterierne ud i loerdags!

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 10-05-05 09:24

superseile ogsaa mange tak til dig - jeg ville gerne have givet Jer begge to point men det kan man ikke vel??