/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
I'm a bitch - hvem
Fra : she79
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 09-05-05 09:37

Hvem er det der synger I'm a bitch?

Og hvilket album er den på?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-05-05 09:46

Den synger af en kunstner ved navn Olga. Albumet hedder I'm a bitch.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 09-05-05 09:50

Ja nu er der jo mange der synger "I'm a bitch" men det kunne jo være Alanis Morissette

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-05-05 09:51

både Alanis Morissette (fra albummet "single") og Meredith Brooks (fra albummet "blurring the edges") synger den.

Mener Alanis har skrevet teksten

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-05-05 09:51

Hej er lidt detaljer om Albumet, der kan lånes på Biblioteket:

Olga
I'm a bitch
Forlag: UMM : Flying Records Production : Smart
Opstilling i folkebiblioteker: Rock
UMM ; Flying Records Production ; Smart SRCXCD 17

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 09:51

Meredith Brooks. Den er fra pladen "Blurring the edges". Se http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:7m1tk6jxqkrf.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 09:58

Jeg er temmelig sikker på at Alanis Morissette aldrig har indspillet nummeret, og hun har i hvert fald ikke skrevet det.

Nu er det jo lidt svært at bevise at noget ikke er tilfældet, men de nedenstående diskografier nævner ikke noget album der hedder "Single"

http://www.maplemusic.com/artists/amo/disc.asp
http://www.geocities.com/alanisdisco/albums.html
http://www.allmusic.com

Og listen http://www.geocities.com/alanisdisco/ , der skulle medtage alle sange som Morissette har indspillet, har ikke "Bitch" med.

/jqb

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-05-05 10:05

http://www.lyricsandsongs.com/album/29891.html

Det har hun.. jeg har selv sangen.

Tokeren

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-05-05 10:08

men hvem der har skrevet sangen er jeg ikke sikker på.. jeg var overbevist om at det var Alanis Morissette.

Tokeren

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 10:14

Tokeren - du tager fejl

Tjek igen alle hendes diskografier, der er ikke noget album der hedder "Single". Hvis du klikker på "Single" på den side du henviste til, kommer der flere andre sange frem. De burde altså også findes på albummet "Single". Det gør de bare ikke. De er vist alle sammen fra Morissettes album "So-called Chaos" og "Feast on scraps".

Den side du henviser til er en side hvor hvem som helst kan lægge sangtekster ind og tilføje oplysninger om album. Hvis man ikke ved hvilket album et nummer kommer fra, skriver man "Single".

Jeg gætter på at der er én der har hørt det uden at kende Meredith Brooks og derfor har gættet at nummeret blev spillet af Alanis Morissette. Muligvis fordi vedkommende havde nummeret som en downloadet MP3-fil uden de korrekte oplysninger. Men det er selvføølgelig bare et gæt.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 09-05-05 10:19

Meredith Brooks har ganske rigtigt skrevet sangen "bitch" (IKKE "I'm a bitch"), men som det tidligere er blevet diskuteret i en tråd herinde, har Alanis Morisette tilsyneladende også indspillet den på et senere tidspunkt, selvom det ikke har været på en officiel udgivelse. Hvis det er Brooks' originaludgave, du leder efter, har tokeren helt ret i sit første svar, om at den findes på albummet "blurring the edges".

Ifølge allmusic.com er der kun én kunstner, som har lavet en sang, der hedder "I'm a bitch", og det er Elevator Action, på albummet "It's just addiction" fra 2004....Har aldrig hørt om gruppen, men man plajer at kunne stole på siden.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-05-05 10:20

ja, jeg kan godt se det. Synes også det er underligt da jeg har "bitch" sunget af Meredith og "Alanis" Det lyder temlig meget som Alanis. Men om ikke andet så har Meredith sunget den på albummet Blurring the edges, som jeg også skrev. Jeg vil undersøge det nærmere senere idag.. men nu kalder arbejdet... Ha' en god dag.

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 10:44

Kazistuta -->

Jeg kan desværre ikke finde den anden tråd om emnet, men jeg fandt en om Joan Orbornes "One of us" der var nogenlunde magen til. Der endte der med at være nogenlunde enighed om at der var tale om at nogen havde fejldøbt nogle MP3-filer til både Alanis Morissette og Sheryl Crow. Det tror jeg også er tilfældet her.

Men Tokeren --> Jeg tror da gerne at du har flere versioner af sangen, men det betyder vel ikke at det er Morissette der har indspillet en cover. Der er jo ret mange andre muligheder. Jeg begynder at blive mere og mere sikker jo mere jeg søger efter et bare nogenlunde troværdigt site der bekræfter at Morissette har indspillet sangen.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 10:54

Og som Kazistuta skriver, kan man som regel stole på allmusic.com: Ifølge den har mange indspillet et nummer ved navn "Bitch", men den version der er skrevet af Meredith Brooks/Shelly Peiken er foruden af Brooks indspillet af følgende:

Amazing Transparent Men
Jackie-O
The Meridian
The Pioneer Creek Gang

Og så findes den i nogle dance-versioner hvor kunstneren ikke er krediteret (i hvert fald ikke på allmusic.com)

Se: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=17:156495~T00I

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 10:57

jqb

har ret i, at der er flere sange hvor der står, at Alanis Morrissett har sunget dem, men det passer som regel ikke.
Jeg kan også huske den tråd med One of us med Joan Osborne, hvoe der stod at Alanis sang den, og selv om man downloader de versioner, er det alligevel Joan Osborne der synger dem.

Jeg tror heller ikke hun har sunget Bitch.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 11:20

Citat
Alanis Morissette

Bitch

by Meredith Brooks
I hate the world today
You're so good to me
I know but I can't change
tried to tell you but you look at me like maybe I'm an angelunderneath
innocent and sweet
Yesterday I cried
You must have been relieved to see the softer side
I can understand how you'd be so confused
I don't envy you
I'm a little bit of everything
all rolled into one

Chorus:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
You know you wouldn't want it any other way

So take me as I am
This may mean you'll have to be a stronger man
Rest assured that when I start to make you nervous
and I'm going to extremes
tomorrow I will change
and today won't mean a thing

Chorus
Just when you think you've got me figured out
the season's already changing
I think it's cool you do what you do
and don't try to save me

Chorus
I'm a bitch, I'm a tease
I'm a goddess on my knees
when you hurt, when you suffer
I'm your angel undercover
I've been numbed, I'm revived
can't say I'm not alive
You know I wouldn't want it any other way

Her står der godt nok at hun skulle have sunget nummeret, men på listen over de albums hun har lavet frem til 2002 er den i hvert fald ikke med
http://www.alanis-morissette.com/Discography/

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 11:23

Hov citatet var fra alanis-morissette.lyrics-songs.com

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 11:26

Hvor har du teksten fra?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 09-05-05 12:15

>Jqb:
Kan godt huske nu, at det var Joan Osborne, den gamle tråd handlede om.

Topic: Har nu fundet en sjov forklaring på, hvorfor det kan være, at så mange tror, at sangen er lavet af Alanis Morissette. I filmen "what women want" udtaler Mel Gibson på et tidspunkt, at Alanis Morissette vil hjælpe ham til at forstå kvinder bedre, da han står hjemme i sin lejlighed og bladrer i en bunke cd'er. Derefter kommer han til en cd med Meredith Brooks og siger "She's hot!", hvorefter sangen "bitch" kører som underlægning. Dette kan være en endog meget plausibel årsag til, hvorfra forvirringen er opstået - åhja, mediernes magt!

Link til en tråd om emnet:
http://www.slipups.com/items/11568.html

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-05-05 13:25

Her er den... http://box.dk

Skriv Bitch i søge feltet under Numre... Så kommer den med Meredith Brooks.

Du kan høre lidt af numret... Og det koster kun 9.- at købe det.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-05-05 13:40

Vedr. soundtracket til what Women Want kan man se indholdet her:
http://www.allthelyrics.com/lyrics/what_women_want_soundtrack/

Det er Meredith Brooks og Bitch... Men det er alle vel snart enige om...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 13:55

jqb

Jeg har teksten fra www.alanis-morissette.lyrics-songs.com
som jeg skrev i kommentaren efterfølgende.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 09-05-05 13:58

Meredith Brooks er ophavskvinde til sangen, men Alanis har på adskillige koncerter sunget sangen..og hvergang krediterer hun mrs Brooks....Basta.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-05-05 14:07

Efter et kig på samtlige udgivelser med Alanis Morissette har hun IKKE udgivet numret.

BASTA for nu at citere ziggy99...

http://www.mp3search.ru/artist.html?id=614
http://www.mp3search.ru/artist.html?id=614&view=tracks

Men hvad betyder det...? I en brandert fredag aften kan man alligvel ikke høre forskel, når man stå og råber det efter konen og undskylder med, at man synger jo bare med på sangen...

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 14:25

ziggy99 -->

http://db.communicative.info/browse.php?action=browse_live&sid=85d29229c76dae2dce7509e3e426aadc kan du se en liste over samtlige koncerter morissette har spillet mellem 1995 og 2003. Du kan også se hendes setlister for langt de fleste koncerter. Jeg har kigget på rigtig mange af dem og ikke fundet nummert "Bitch" én eneste gang.

En anden side på samme site, http://db.communicative.info/browse.php?action=browse_songs&sid=85d29229c76dae2dce7509e3e426aadc, lister antallet af versioner af sangene. Jeg tror, men er ikke helt sikker - og vil derfor udtrykke mig lidt forsigtigt, at det er en optælling af alle de gange hvert enkelt nummer er spillet live på de koncerter de har setlister fra (som bekendt, mange!)

Jeg har også prøvet at se hvad der ligger på diverse p2p-sider og har fundet tre versioner af sangen - en albumversion, et remix og en akkustisk version - alle tre tydeligt sunget af Brooks, uanset at Morissette stod kredisteret for dem.

Efterhånden tør jeg godt sige at det er temmelig sikkert, at

1. Nummeret hedder Bitch

2. Det er udgivet af Meredith Brooks på pladen "Blurring the edges" og findes på et hav af opsamlinger (og på soundtracket til "What women want")

3. Det er skrevet af Meredith Brooks og Shelly Peiken

4. Det findes i et par forskellige versioner med Brooks - ud over dem jeg har nævnt, er der sikkert også nogle liveversioner

5. Nummeret er også blevet spillet af andre bands og solister, men i modsætning til en udbredt opfattelse har Alanis Morissette aldrig indspillet den eller optrådt med den live. Måske har hun sunget den i badet. Hvem ved.

... Basta - right back atcha

eller

Myth BUSTED

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 09-05-05 14:27

Den jeg har står der Bitch - Meredith Brooks..

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-05-05 15:39

ok.. en lang diskussion om Alanis... Vi er enige om at Meredtih Brooks har indspillet den. Jeg kan ikke bevise, at det er Alanis Morisette, der synger den anden version jeg har af Bitch... og når alle siger det ikke er, så bruger jeg ikke mere tid på det - jeg tror på jer... men den er stadig god.

Tokeren

Kommentar
Fra : ForzaLaJuve

Dato : 10-05-05 19:57

"Meredith Brooks - Bitch" ... hun har skrevet den og er kendt under den. At andre efterfølgende har indspillet den el.lign ser man jo tit og ofte.