/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar døende
Fra : HansJensen41
Vist : 513 gange
200 point
Dato : 09-05-05 08:20

Min Vega 506, købt nov.02 er ved at dø.
I dag kunne jeg kun skimte ikonerne på skrivebordet og efter adskillige forsøg fik jeg tændt for den.
Er der nogen redning eller skal jeg se at få backuppet og så købe en ny?
Men hvilken?? TDC siges at have gode tilbud for tiden.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-05-05 08:22

Mens jeg venter, kan jeg så sætte en almindelig stor skærm til den bærbare, hvis ? Eller slår jeg noget i stykker (HJ)

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 210 point
Dato : 09-05-05 08:29

Du kan sagtens sætte en skærm til, forudsat altså at der er et skærmstik bag på, og det har ingen indflydelse på resten af maskinen.

Vær opmærksom på om du med en tast skal skifte mellem primær og sekundær skærm

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 09-05-05 08:32

Få et tilbud på hvor meget det koster at få repareret din maskine (Den skal nok ha en ny skærm). Så du kan sammenholde prisen med prisen på en ny PC’er. Hvis skærmen ikke kan mere kan du jo låne en alm. Monitor og koble på din bærbar.

Til Du har bestemt dig for hvilken løsning du vælger.

PS. Selv en ny pc’er kan svigte (Typisk harddisk fejl), det er altid en god ide hvis man har vigtige informationer på pc’er at kopiér dem til et stabilt medie.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 09-05-05 09:05

Hej Hansjensen4

Hvilken type bærbar du skal vælge er som at spørge om hvordan vejret bliver 13 august 2007 - det afhænger af flere ting.

Først: hvilken type skærm du skal have afhænger af om du vil se DVD film med børnene i bilen. Hvis JA så er en 15,4" absolut minimum.
Sekundært: hvilken processor skal du have - afhænger af hvad du skal arbejde med og hvordan. Med DVD film (som kræver strøm) så ville jeg anbefale en Centrino, men er dt at se DVD fil sekundært, så får du meget mere for pengene med AMD.
Tretiært: hvor stor harddisk skal du vælge - afhænger af hvor meget du vil arkivere og om du vil have DVD filmene liggende i stedet for at slæbe skiver med rundt, de fleste leveres med 40GB harddisk men du får mere GB pr. krone ved at købe en 60GB
Quatriært: hvor meget vil du bruge på en ny PC. En bærbar med 17" TFT i bredformat, 100GB harddisk, DVD RW + hele svineriet koster ca. 10.000 + moms

Alt andet er stort se ligegyldigt - fordi der kun finde 4 fabrikker i verdenen som laver alle bærbare, uanset om det er Acer/HP eller IBM og DELL, så kig på ovenstående 3 punkter.
lars

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-05-05 17:06

Jeg spiller aldrig noget og ønsker en LYYYDLØØØS bærbar, da jeg tilbringer megen megen kontortid foran den, når kontordagen er forbi. Det er af ren lyst, så ingen skal sige det er synd med en hjemmearbejdsplads.
Den jeg har er stopfodret med alt for mange ram. De kan måske genbruges?
Skærm: Stor og god til kontorbrug og måske noget fedt spil, når barnebarnet blir lidt mindre morsyg og tør komme på visit, men det allervigtigste er altså at den er lydløs. Det betaler ejg (vist) gerne for.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 09-05-05 17:10

Så vil jeg anbefale dig 3 mærker - Acer, Toshiba eller HP. Begge føres i Computercity, hvor du med egne "ører" kan høre hor meget de larmer.

Jeg ville vælge de tyndeste modeller, fordi de så har mindre indbygget, og dermed mindre varme udvikling og dermed mindre støj.

Priserne starter for de slim modleler omkring 6000 + moms.

Lars

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 29-06-05 09:23

Ikke for at være nærig, men jeg har ikke rigtig fået de svar, jeg havde brug for, så jeg tillader mig at beholde mine point selv, hvordan jeg så ellers gør det. Vegaen står hos en bekendt, der har bestilt en blæser gennem en anden bekendt. Jeg bider negle så længe.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-08-05 01:22

HansJensen41

Ked af at sige det, men dine point på spørgsmålet er spildt, du kan ikke få dem igen

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 03-08-05 15:43

Tak for svaret Backtee.