/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Speedstream 5781 configuration
Fra : icebobo
Vist : 2228 gange
40 point
Dato : 22-09-02 23:08

Hej

Jeg har en Speedstream 5781 som jeg gerne vil configurere om, men problemet er hvordan jeg i h...... connecter til den?
Jeg har prøvet via explorer uden held.
Jeg så for et stykke tid siden en hjemmeside hvor der var en guide, men har desværre ikke siden mere.
I guiden var der beskrevet et kabel man skulle lave med et RJ45 stik i den ene ende som skulle gå til com porten på pcen man skulle connecte med, men jeg kan ikke huske hvilke program man skulle bruge til det.
Jeg har prøvet Telnet og Hyberterminal, men det lykkes ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 08:18

On Sun, 22 Sep 2002 21:07:33 GMT, "icebobo" <icebobo.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har en Speedstream 5781 som jeg gerne vil configurere om, men
>problemet er hvordan jeg i h...... connecter til den?
>Jeg har prøvet via explorer uden held.
>Jeg så for et stykke tid siden en hjemmeside hvor der var en guide, men
>har desværre ikke siden mere.
>I guiden var der beskrevet et kabel man skulle lave med et RJ45 stik i
>den ene ende som skulle gå til com porten på pcen man skulle connecte
>med, men jeg kan ikke huske hvilke program man skulle bruge til det.
>Jeg har prøvet Telnet og Hyberterminal, men det lykkes ikke.

Hva' IP har du forsøgt at connecte til? 192.168.1.1 og 192.168.1.254?
Mener det var den sidste af de ip'er som min router anvendte inden jeg
selv lavede det om.

Man kan connecte til den via seriel porten. Til det brug skal du have
fat i en adapter, der gør det muligt at sætte et netkabel fra
routerens konfigurations-stik over i adapteren som du så sætter i en
seriel port.
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
Clan Encore - http://www.clan-encore.tk

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 23-09-02 11:08

Jeg har et kabel med et RJ45 stik som går fra routerns consol port til pcen´s seriel port, og den ip jeg brugte til at connecte sidst var 192.168.1.1 men jeg kan ikke huske hvilke program jeg brugte sidst.
Jeg kan ikke få det til at virke med Telnet eller Hyberterminal.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 12:35

On Mon, 23 Sep 2002 09:17:52 +0200, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

>On Sun, 22 Sep 2002 21:07:33 GMT, "icebobo" <icebobo.news@kandu.dk>
>wrote:
>
>>Hej
>>
>>Jeg har en Speedstream 5781 som jeg gerne vil configurere om, men
>>problemet er hvordan jeg i h...... connecter til den?
>>Jeg har prøvet via explorer uden held.

TDC har spærret for den i hovede og r..!
Der er flere muligheder - f.eks. http://proaccess.jth.net/ eller som
jeg selv gjorde, at begynde fra scratch!
Find en ny kernel fra www.efficient.com og byg routeren op igen.
Sidstnævnte er temmelig tricky, og kan kun anbefales, hvis du har
alternativ adgang til nettet undervejs
Ellers læs med i de interne TDC-grupper, hvor subj. jævnligt
diskuteres.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 15:08

Hej icebobo,

når du siger via explorer, mener du så at du har prøvet med IP nummeret på Routeren?
http://192.168.1.1

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 15:14

Hej igen,

jeg var lige inde og kukkulure på det link Henning sendte... -->
http://proaccess.jth.net/

og fandt der et link til "Efficient DSLtools CD-ROM (4 MB)"... -->
http://support.efficient.com/drivers/kernels/Speedstream/GUI/v396.zip

jeg downloadede det, og umiddelbart ser det ud til at der er nogle forskellige ting til at muliggør konfiguration af en Speedstream 5711/5781 router...

jeg har ikke selv denne router, idet jeg har et ADSL abonnement fra Tiscali med en Cisci router... så jeg ka' ikke lige afprøve hvordan det funker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 23-09-02 16:23

Til Strarup

Ja jeg har prøvet at gå ind via explorer på ip 192.168.1.1 som min router har, men uden held.
Men som jeg har sagt før så har jeg været inde i den, men kan bare ikke huske hvilke program jeg brugte.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 16:42

Hej Icebobo,

har downloadet og afprøvet den der "Efficient DSLtools CD-ROM (4 MB)"?
http://support.efficient.com/drivers/kernels/Speedstream/GUI/v396.zip

så vidt jeg ku' læse mig frem til i readme filen, nævnte den noget om konfigurering af router m.m.

jeg ved ikke om det er den samme som de nævner her på deres side... "DSL Tools/Configuration Manager"... -->
http://portal.knowledgebase.net/article.asp?article=43698&p=351
hvis linket ikke virker så prøv dette og tryk hvor der står "Configuration Manager"... -->
http://support.efficient.com/faq.html

på denne side nævner de også IP nummeret 192.168.254.254 så jeg ved ikke om det er den man ska' bruge til en Speedstream router, med en Cisco er det 192.168.1.1
http://192.168.254.254

der er også andre ting under support... -->
http://support.efficient.com

men umiddelbart vil jeg tro udfra det jeg ku' læse at, det må være det program, jeg ved så ikke om du også bare ka' nøjes med den IP de nævner... men prøv og se om det ikke vil lykkedes...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : marmic

Dato : 23-09-02 19:18

Hej

Søg på http://www.google.com og søg på Speedstream 5781 reset

Så finder du blandtandet manual m.m.
Der er også et par link til reset og firewall script

/Michael

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 25-09-02 01:10

Problemet er løst, det var en ny router der skulle til.
Tdc havde ændret paswordet
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 10:45

Hej icebobo,

tillykke med at du har fået det løst...

har du så fundet ud af hva' programmet hedder, som der bruges til at konfigurere routeren med?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 12-10-02 02:08

Hej Strarup

Ja, du kan bruge Hyperterminal, men det kræver du har et kabel med RJ45 stik i den ene ende og serielt stik i den anden.

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 06-11-02 11:39

Hej icebobo

Skal der komme "login: " frem på skærmen med det samme efter at man har ydfyldt "9600 8 none osv." eller er det først , når man har reset routeren?

Mvh. Snowman

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 06-11-02 12:43

Hej snowman71
Jeg mener ikke at login kommer frem med det samme efter du har rettet instillingerne, men hvis du lige trykker enter en gang skulle det gerne komme.

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 06-11-02 15:43

Hej Icebobo

Dvs. når den hvide "skærm" fremkommer, trykker man bare enter? (har det noget at sige, at jeg kører Win2000?)

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 06-11-02 18:44

Hej igen
Ja du skal bare trykke enter, men jeg har været ude for at der ikke er kommet noget login selv om at jeg trykkede flere gange.
Det plejer at hjælpe hvis man går ud og så prøver at connecte igen.
Mht. Win 2000 skulle det ikke have noget at sige
Nu ved jeg ikke om det er en router fra tdc, men hvis det er det skal du lige være opmærksom på at det ifgl. tdc ikke er tilladt at configurere den om, da de mener at de skal tjæne ca. 1250,- på at ændre et par småting.
Lad os sige at hvis dem som tdc har ansat, bare har en smule forstand på det de roder med, så tager det højest 10 min at lave en typpisk ændring i rouderen, dvs. 1250 kr * 6 = 7500 kr pr. time (fed fortjæneste)
En anden ting du lige skal være opmærksom på er at rouderen sender en logfil til tdc så snart du har været inde i den, og at de derefter (hvis de altså opdager det) ændrer password eller måske i værste fald lukker dit abonnement.
En anden mulighed ville måske være at købe en router som man selv kan pille i (som jeg har gjort, men skulle desværre ikke bruge den aligevel)

Kommentar
Fra : dild

Dato : 04-02-03 20:53

hvad gør man så lige når der står login: ?

Kommentar
Fra : dild

Dato : 04-02-03 21:10

icebobo hvad sagde du til tdc for at få dem til at give dig en ny router? hvor de ikke havde resat passwordet?

Kommentar
Fra : dild

Dato : 04-02-03 21:29

ok jeg skriver lige som en gal, jeg fandt lige følgende side
http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html
der står at:
Serienummer står på et klistermærke med en stregkode. Det består af et P og 6 cifre. Det skal bruges som password, for at komme ind i routeren. Du skal kun bruge de 6 cifre. P'et undlades.
Men nu er det bare sådan at på min router står der:
w og 7 cifre, jeg fatter intet nu, og routeren acceptere ikke de 7 cifre..

HJÆLP

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 05-02-03 03:23

Hejsa dild
Jeg har ikke fået ny router, jeg har droppet den i stedet
Jeg kan ikke helt huske d, men på min er der også 7 tal og jeg mener jeg brugte de sidste 6 tal

Kommentar
Fra : dild

Dato : 05-02-03 16:08

ok tak :)