/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yamaha tzr125 - Er det noget værd?
Fra : martinussen
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 08-05-05 22:25

Hej

Jeg har fundet sådan en billig én, der lige skal samles en smule. Men er det noget værd at rode med?

Jeg har hørt noget om at to-takter ikke er til andet end besvær. Men jeg kan få den lavet istand for under 10kilo så synes jeg ville få et billig transport middel, men gider ikke hvis jeg hele tiden skal bøvle med den. Hvordan ser det ud med reservedele til sådan en svend? det er en fra 90'.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 22:52

Nu kender jeg ikke så meget til lige den der model, og heller ikke handelsprisen. Men fandt da lige, at i Norge koster de i den årgang 3-5000.

Men umiddelbart ville jeg ikke anbefale nogen at købe sådan en gammel to-takter, og især ikke når det er et "projekt".

Min mening om totakter er, at så ska' man være fanatiker. Så hvis du regner med et trofast, stabilt transportmiddel, tror jeg ikke du skal købe den der. Den passer bedre som en "har for sjov til lidt hyggeræs engang imellem maskine"

Nogen reservedele kan måske være svære at skaffe, og især her i landet har Yamaha ikke altid haft et særligt godt ry med hensyn til reservedele.
Men der er et firma i England der gør en del i reservedele til modellen.

Nå, men det var min mening, andre har måske et andet synspunkt.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-05 08:41

Hørt

Gamle to-taktere kan give slemme ærgelser og gennemtræk i tegnedrengen.

Bevares de små japsere er nogenlunnde ligeså nemme at skrue i som knallerter. Havde selv en Suzuki TS185 i mine unge dage. Men så gik der et stempel, så røg der et hovedleje, så gik der et stempel, så røg der et baghjul osv osv.

Men som alternativ til en tunet knallert er det ok, du skal bare ikke give så mange moneter for den. Et bedre alternativ, synes jeg, kunne være en MZ'er. Ok de er rimelig lamme, men tåleligt driftsikre.

...og for en halv snes tusinde kan du få en ny kineser (hvis du tør). http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Geely&model=Grand%20Puma%20JL%20150-9&aargang=2004
http://www.geely.dk/model.asp?id=31

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:04

Tak for svaret 3773.