/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nvidia Geforce 8 med 128 Mb Ram
Fra : Wheel
Vist : 458 gange
225 point
Dato : 08-05-05 21:52

Har lige købt Tiger Wood 2005, og den fortæller at spiller ikke er kompatibel med mit onbord grafikkort, og jeg bryger så alle mine spare penge (haha) på et rimeligt godt grafikkort ( Nvidia Geforce 8 med 128 Mb Ram ) men det kan jeg ikke få til at køre. Jeg har haft min cd-rom til bundkortet i for at installer VGA. Når jeg så er inde i bios står der kun 4xAGP, og jeg er ret sikker på at kortet er på 8xAGP. Men er det så årsagen til at den ikke kan køre med det nye kort????

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 235 point
Dato : 08-05-05 21:56

Nvidia geforce 8? Tror ikke der er en model der hedder sådan! Hvad mener du med det ikke kører? Har du instaleret driveren til det? Har du checket om det ikke skal ha extra strøm?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 21:57

Har du en mulighed i bios til at slå det online grafikkort fra?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 08-05-05 22:00

ja der er en mulighed til at slå det fra, og det er også gjort, finder lige den rette beskrivelse sorry..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 22:04

Har du installeret nvidia driveren? Kommer der nogle fejlmeddelelser!

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 08-05-05 22:09

Nej der kommer ikke nogle fejlmeddelelser, og ja jeg har installeret nvidia driveren. Den går bare helt i sort når jeg prøver at starte op.............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 22:12

Går i sort? Før eller efter bios? Kan du komme ind i fejlsikkertilstand?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 08-05-05 22:26

Den går i sort før bios, og kan vel der for ikke bruge F8

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 22:28

Ok!! Du må jo hellere tage kortet ud og så starte op igen! Så prøver vi at tage den derfra!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 22:29

Hvad er det for et kort? Kan dit motherboard tage 8XAGP?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 08-05-05 22:30

Er nød til at slutte for i aften min vækker ringer 430, prøver lige i morgen. God nat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 22:30

okie

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 10-05-05 20:45

Ja så er jeg her igen, har lige snakket med en omme i byen og han siger at det er 99.9 % sikkert det mad hastigheden på AGPÉN, kan kun 1, 2, 4, inde i bios og kortet er på 8X

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 18-05-05 21:58

Så nu er der sat et nyt grafik kort i og det er et (Asus V9520 Magic/T 128MB GeforceFX 5200 ) og det kan kørt 2x-4x-8x AGP. Så det var jo ikke lige det der var galt med den anden................HELP ME........................

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-05-05 22:52

det har intet med hastigheden på kortet at gøre,et 8xagp kort kan sagtens køre på et motherboard der kun kan køre 4x agp,så det er udelukket.
kan du se når du starter windows op at den har fundet et vga kort?
går den først i sort efter du har indstalere driveren til grafikkortet?
hvis den først går i sort efter du har indstaleret driveren kunne det jo tyde på en software konflikt
men prøv dette.
afindstaler din grafikkort driver(hvis du ikke allerede har gjordt det)
afindstaler din chipset driver
genstart computeren og prøv så at indstalere først chipset driveren og derefter vga driveren igen

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 18-05-05 22:58

har først lige set dit indlæg nu sorry, men jeg prøver lige det du siger.

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 18-05-05 23:02

Når nu jeg sætter det nye kort i agp soklen, og starter cpén, så starter biosén ikke op, er der det du mener ???

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-05-05 23:10

det jeg mener er er det før eller efter du har indstaleret driveren(til grafikkortet) computeren går i sort
evt husk at trykke kortet godt ned i soklen(de går meget stramt første gang man sætter et nyt kort i soklen)

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 18-05-05 23:18

Det må jo så være for jeg indstaler noget, for jeg har kun sat kortet i også trode jeg at jeg skulle indstaler bagefter, og kortet sidder ok, og det er rigtigt det gik stramt første gang, (men det er jo ikke det eneste stad det kan være lidt stramt første gang "SS")

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-05-05 01:06

Sort før bios? Tror du behøver en bios opdatering så. Hvad hedder bundkortet?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 19-05-05 21:15

Jeg har lige fået opdateret mit bios, og det har heller ikke hjulpet..................
Jeg er snart trat af det "PIS"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-05 01:17

Ok ! Når du sætter kortet i, så blir et sort før bios eller hvad?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 20-05-05 15:48

Ja den går i sort inden biosén starter op, for den starter slet ikke op

Kommentar
Fra : plb

Dato : 21-05-05 22:53

lyder lidt som et defekt gfx, hvis den slet ikke når at komme ind i windows? Hvad for et bundkort har du?
prøv evt. at sæt din skærm til dit gamle onboard gfx for at være 100% sikker på, det ikke er skærmen den er gal med!
ellers prøv og lån et andet grafikkort, hvis du har mulighed for det!

Godkendelse af svar
Fra : Wheel

Dato : 30-05-05 22:03

Tak for svaret tedd.
Har lige haft min cpér til en expert og han fandt ret hurtig udaf det, der var en defekt AGP sokkel, den fik ingen strøm, så jeg syndtes at du skal have de point for din toldmodighed mange tak.