/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
pølse-skind
Fra : uro
Vist : 2124 gange
50 point
Dato : 08-05-05 19:38

Er der nogle kolge hoveder, der ved, hvem der fandt på at putte kød ind i en tarm....................+

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 19:51

Næ, men det er noget meget gammelt, og for øvrigt blev grisens blære også tidligere brugt med samme formål som tarmene, det var så mest til blodpølse.

mvh dova

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 08-05-05 19:54

Eller som i de Grønne slagtere

Holger: Pølser har altid fascineret mig. Man kan vel nærmest sige, at der er noget mytologisk ved at dræbe et dyr, og så håne det ved at stikke det op i dets egen tarm bagefter. Kunne De forestille dem noget mere ydmygende end at blive proppet op i røven på Dem selv?

Mvh: Monsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 19:58

Siden de er så berømte i Sønderjylland med at lave pølser, er det i danmark nok startet der - men jeg tror nu det kommer fra Tyskland.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-05-05 20:22

Det var en tysker der hed pølse, der opfandt pølsen, deraf navnet:

Pølsetysker.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 20:26

Jepper det ved jeg ....nu :

http://www.wordiq.com/definition/Sausage

Citat
It is often assumed that sausages were invented by the Sumerians in what is Iraq today, around 3000 BC. The Chinese sausage Lup Cheong, which consists of goat and lamb meat, is first mentioned in 589 BC.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-05-05 20:30

Gud ved om det var derfor Anders Fjog absolut ville derned?

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-05-05 23:31

Mine pølser er ikke så gamle som MOLOKYLE´s...

http://www.jp.dk/ssmorgenavisen:aid=2987174

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-05-05 00:02

Hov...nu er pølserne 7005 år gamle. (5000 før Kr. + 2005 e.Kr.= 7005 år)

http://www.topsausages.com/history.htm
Citat
Homer recited this in 850 BC, but other historical records show that 5,000 BC the Sumerians in Babylon made and ate sausages

Men det er nok de rigtige pølser og sidste salgsdag....sorry, første salgsdag, MOLO har fundet.

http://da.wikipedia.org/wiki/Sumerer
http://da.wikipedia.org/wiki/Menneskets_oldtid

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 09-05-05 00:59

Er ikke sikker på, at det er derfra "Pølsetysker" opstod Keldd - har i alt fald ladet mig fortælle, at der er ufravigelige ligheder mellem tyskere og det kvindelige kønsorgan (de smasker begge, når de får pølse)

UUUNDSKYYLD

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-05-05 09:13

erling:
Det er jeg altså for fin til at kommentere.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-05 09:19

jakjoe -> Der fandtes ikke Sumerer i år 5000 f.kr., så dine pølser holder ikke vand

http://da.wikipedia.org/wiki/Menneskets_oldtid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-05-05 18:35

molokyle> Nej, det er det der er problemet, når det hele skal opSUMEREs.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : uro

Dato : 09-05-05 20:28

Altså,
Hvordan skal jeg forklare min mad elskende veninde Anne, hvem har fundet på at proppe kød ned i en tarm.......???
Jeg vil gerne have et enkelt svar...................
Det skal være nogle henvisninger som jeg kan printe ud på min gamle sort hvide printer....... frk.uro

Kommentar
Fra : uro

Dato : 09-05-05 20:34

Prøv lige een gang til, Tak

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-05 09:02

Sumererne ca. år 3000 før kristi fødsel. Læser du ikke de link der bliver dig givet ?
Citat
History

Freshly cooked pork sausages.Sausage is a natural outcome of efficient butchery. Sausage-makers put meat and animal parts that are edible and usually nutritious, but not particularly appealing, such as organ meats, blood, and fat, to good use, and allow the preservation of meat that can not be consumed immediately. Hence, sausages are among the oldest of prepared foods.

It is often assumed that sausages were invented by the Sumerians in what is Iraq today, around 3000 BC. The Chinese sausage Lup Cheong, which consists of goat and lamb meat, is first mentioned in 589 BC. The Greek poet Homer mentions a kind of blood sausage in the Odyssey (book 20, verse 25), and his compatriot Epicharmus (ca. 550 BC - ca. 460 BC) wrote a comedy titled The Sausage. Evidence suggests that sausages were already popular both among the ancient Greeks and Romans.

During the reign of the Roman emperor Nero, sausages were associated with the Lupercalia festival. The early Catholic Church outlawed the Lupercalia Festival and made eating sausage a sin. For this reason, the Roman emperor Constantine banned the eating of sausages. Early in the 10th century, the Byzantine emperor Leo VI outlawed the production of blood sausages following cases of food poisoning. Incidentally, food poisoning was called sausage poisoning in Germany.

Traditionally, sausage casings were made of the intestines of animals. Today, however, natural casings are often replaced by collagen, cellulose or even plastic casings, especially in the case of industrially manufactured sausages. Additionally, luncheon meat (such as SPAM) and sausage meat are available in tins and jars, today.

The word sausage is derived from Old French saussiche, from the Latin word salsus, meaning salted. The word botulism is derived from the Latin word for sausage, botulus.

Hvor svært kan det være ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-05 09:04

Ps. botulisme hedder på dansk : Pølseforgiftning

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : uro

Dato : 10-05-05 09:09

Tak for svaret molokyle.

Ja mere får du ikke for dit svar, fordi du som du plejer skal komme med en spids bemærkning, men tak jeg må videre give svaret til Anne........................... frk. uro