/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ny ejendomsvurdering
Fra : yrsas
Vist : 553 gange
15 point
Dato : 08-05-05 17:47

Hejsa der,
hvordan foregår en ny ejendomsvurdering med henblik på at låne på ny i kreditforening. Jeg har fået fortalt at det er en ejendomsmægler der kommer ud. Vores hus er gammelt og de tidligere ejere har ikke gjort noget nævneværdigt i 15-20 år. Vi har selv skiftet f.eks køkken. Men resten af huset trænger stadig til den kærlige hånd. Har haft huset i ½ år så det er begrænset hvor meget vi har kunnet nå. Købte det til en god pris men håber at det står til mere idag. Hvem kan fortælle os lidt om procedure og hvad "mægleren" ser efter.
GO søndag.
Y

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 18:00

Tja... ikke så enkelt. Beliggenheden af huset - hvad sælges husene til i jeres område. Hvilken stand er huset generelt i. Indhold: Antal badeværelser osv. De "dyre" rums stand: Køkken og badeværelser - kort sagt en generel vurdering af husets værdi. De kan sagtens se bort fra grimt tapet og maling - men ikke fra fugtpletter mv. Du skal i øvrigt regne med, at en vurdering til kreditforeningen ofte vil ligge 5-10% under den første vurdering en ejendommægler ville give ved et salg.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-05-05 18:07

Vi har lige fået vurderet vores gamle kasse. Vurderingsmanden, der kommer og tjekker, ser på helhedsindtrykket, køkken, badeværelse og den alm. vedligeholdelse. Men også hvordan haven ser ud.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 08-05-05 19:33

Hvis du ansøger om lån, vil en vurderingskonsulent komme fra det låneinstitut du ansøger lånet i (i nogle tilfælde) og vurderer jeres ejendom, og i nogle tilfælde vil jeres planlagte forbedring kunne delvis medvurderet.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-05-05 21:34

DU KAN RINGE TIL EN KREDITFORENING, F.EKS REALKREDIT DANMARK ELLER NYKREDIT ELLER BRF, DET ER VIST DE MEST ALMINDELIGE.

DE SENDER EN UD OG VURDERE DIN EJENDOM, OG GIVER SÅ ET TILBUD OM HVOR MEGET DU KAN LÅNE.
DER ER FORSKELLIGE SLAGS LÅN, SÅ SPØRG DIG GODT FOR.

NOGLE TIL MEGET LAV RENTE MED KORT LØBETID.
NOGLE AFDRAGSFRIE I F.EKS. 10 ÅR.
OBLIGATIONSLÅN F. EKS OVER 10-20ELLER 30 ÅR.
NOGLE MED LAV RENTE, MEN MED EN MAX RENTE DEN KAN STIGE TIL.

DET ER EN GOD IDE AT TAGE DIN REVISOR MED PÅ RÅD, HVIS DU HAR SÅDAN EN.

GOD FORNØJELSE.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 08-05-05 22:00

Vi fik for nogle år siden lov at låne 325.000 i en ejendom der havde offentlig vurdering på 260.000, og Nykredit tilbød selv at vi kunne låne så meget. Grunden til det var selvfølgelig at vi skulle bruge pengene på at sætte huset i stand, og kunne redegøre detaljeret for planerne. Derudover kunne vi også fremvise byggetilladelse med henblik på at inkludere uudnyttede loftsrum. Vi fik så en aftale om at få de første 240.000 med det samme, og resten når vi var kommet så langt med projektet at de kunne se vi gjorde det ordentligt. Det sidste penge fik vi to år efter, da taget stod næsten færdigt med nye kviste osv.

Lav en plan for hvad pengene skal bruges til, hvordan i vil gribe det an og dokumenter udgifter, tilladelser m.v. Så er kreditforeningerne ifølge min erfaring meget samarbejdsvillige.